Hvordan får I voksentid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. august 2022

SP10

Profilbillede for SP10

Jeg forstår godt dit indlæg og tænker du bare skal se bort fra det andet. 
Jeg elsker også mine børn og elsker at de gider bruge tid med os.. Vi står også lidt i det samme, da vores den ældste har svært ved at falde i søvn og ender ofte med at falde i søvn efter vi er gået i seng. Vores værelser ligger ikke lige op af hinanden, men man kan stadig hører hvad der “foregår” hvis man lige skal i køkkenet.. Nogle gange går vi lidt tidligere ind, og imens vores barn måske spiller online, snakker med vennerne kan vi godt få presset lidt “voksen tid” ind. Har ikke de store råd da vi selv står lidt i det samme og må tænke kreativt, og de vigtige samtalerne må

blive hvis de er ude med vennerne..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2022

Mortiltreogmåskefire

Med hensyn til den lille på 1 år, så tror jeg bare at det er en periode at han/hun vågner nemt, sådan har det i hvert fald været med mine  om nogen måneder er det måske anderledes. vi har haft masser af sex selvom at vores den yngste lå i tremmesengen ved siden af, jeg tror at det gælder om at forventningsafstemme med sin partner, nogen gange når man ikke at blive færdige fordi at den lille vågner, det foregår meget stille, og der er ikke så mange af de eksotiske sexstillinger, det hele foregår under dynen i tilfælde at at den lille vågner. Så det er lidt kedeligere end hvad man måske er vandt til  men vi havde sex 2-3 gange om ugen selvom vores den mindste sov ved siden af og jeg synes at det fungerede ok  i perioder vågnede han også nemt også aftalte vi bare at vi fortsatte dagen efter

med hensyn til de store så har vi en regl herhjemme om at vores den store er på værelset efter kl halv 8, han læser bøger og er stille i en times tid også skal han sove. Jeg synes at det fungerer godt og han er oven i købet blevet rigtig god til at læse

jeg synes at det er vigtigt at jeg har tid til at have voksetid med min mand om aften, jeg vil gerne sidde alene med ham og se en uhyggelig film osv uden børn, derfor har vi altid gjort det sådan

vores nabo har deres børn oppe til kl 9-10 stykker og det ser bare så hårdt ud, jeg forstår slet ikke hvordan de kan klare det. Jeg elsker virkeligt mine børn, men der er virkeligt rart at lave noget uden dem.

Anmeld Citér

7. august 2022

Cvbn

Vores børn er fra 8-15 og vi har godtnok også haft mange år, hvor vi nærmest aldrig var alene sammen. 
I bund og grund tror jeg bare, at jeg nyder vores tid sammen - uanset om vi er alene eller med børn. Jeg elsker at vi kan være et par uden at vi nødvendigvis behøver at isolere os fra børnene. 
Alt er midlertidigt; fx har den lille i lange perioder sovet i vores seng, men nu sover hun i sin egen, så nu har vi pludselig soveværelset for sig selv. Om nogen år skal vi nok ende med at sidde og ønske at vi så mere til de store børn
I de seneste år, er vi begyndt at gå en tur sammen hver aften; børnene er såmænd velkomne til at gå med, men det gider de sjældent, så her kan vi gå og snakke “privat”. Det er virkelig hyggeligt og kan anbefales

Anmeld Citér

7. august 2022

lineog4

Vores børn er efterhånden blevet store, de er fra 12 år til 19 år. Vores hjem er en gammel herskabslejlighed, som udover at være kendetegnet af der er lydt, så hænger rummene også mere eller mindre sammen alle sammen.

Børnene har lige fra de var små været vant til der vsr uro når de skulle sove - tror efterhånden de sover bedst hvis der er mor og fars stemmer der lige vender livet eller ser nyheder eller hvad vi nu kan finde på. 

Der er også aftener, hvor jeg smutter i seng som en af de første, så det som kaldes voksentid får vi sammen med børnene eller i glimt når de ikke gider sidde lige så længe ved aftensmaden som mor og far osv. 

Jeg ved ikke om min mand har det helt som mig, men jeg nyder den tid de kære unge gider mig - sidder tit og savner dem fordi de hellere vil.... så har fx indført at jeg ser en serie med de to mindste (nogen gange hver for sig alt efter hvilken serie). Jeg har også fået indført at en de fodboldkampe som betyder noget for dem, dem er jeg tvangsindlagt til at se med dem osv. Så egentlig synes jeg det er sværere at få børnetid end at få voksentid

Anmeld Citér

7. august 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Men jeg skrev, at I da HAR tid kl. 21? Eller? 
jeg er nok bare uforstående overfor hvad du mangler? 
alternativt må I jo tage fridage sammen? Tage ud om aftenen og få en barnepige? Det gør vi tit. Eller tit - men mellem 6-12 gange om året er vi ude selv. 
vores ældste går i seng 21.30 og jeg kan også synes det er lidt frusterende. Men tiden er knap - og inden længe gider han os ikke….

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.