Barn nr 2 - Stram økonomi.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2022

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20
Anonym skriver:

Jeg ønsker mig brændende et barn mere, ligeledes gør min mand.
Men vores økonomi ville gå hen og blive ret stram, skulle vi få et barn mere.

Alt skriger på at tiden er inde til barn nr 2, men tanken om økonomien holder mig tilbage.
Ville I droppe endnu et barn, eller tage det med at leve lidt på havregryn og kærlighed, for at få et barn mere?

Jeg ØNSKER virkelig et barn mere, og mærker en reel sorg og savn når jeg tænker ikke at skulle have en mere. Men kan ikke lade være at føle, det ville være synd for vores nuværende barn.

Vi har 3 børn... på dimittenddagpenge og KH..

det er da ikke morsomt og der er gange hvor vi er nødt til at vælge fra eller sige det har vi ikke råd til..

men det går..

jeg havde også de tanker allerede ved nummer 2.. hvordan med økonomien..

men man finder en løsning...

vi begyndte at gå alt igennem og vælge billigere mærker af mad-søbe og lignende.. tjekkede forsikringer og fik det samlet.. valgte at opsige tv-pakke og så leve med den der følger med vores lejemål... derudover er youtube virkelig stort med mange ting de små også kan se... og DR er begyndt at blive bedre med deres hjemmeside og app..

tøj til de små er 95 % genbrugstøj.. enten fra Mødrehjælpen eller når min mor har været på loppejagt.. vi har været heldige at det alle 3 er samme køn så der arves også tøj.. jeg har 3 sække liggende under vores seng med tøj der stadig er pænt fra den ældste som den mellemste får efterhånden som han kan passe det..

så jeg vil til enhver tid sige vælg barnet og resten skal nok løse sig :)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.