Brugt tøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. juli 2022

Anonym

Køber alt brugt, også bleer (moderne stofbleer/ genanvendelige bleer, kært barn har mange navne) hygiejne er intet problem. Evt pletter kan tages med sollys og så bare en 60 grades vask med enzymer i vaskemidlet, så er det helt rent Har heller ikke smidt underbukser og bukser ud pga tis/bæ uheld da de store blev blefri f.eks. og vasker også bare trusser hvis jeg er uheldig at bløde ved siden af

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Jeg køber så meget brugt som muligt. Det er jo vildt nemt til især de små størrelser, men til min store dreng i str 134 er det ret svært at finde, synes jeg. Måske fordi børnene passer tøjet i længere tid og derfor når at slide det inden de vokser ud af det? Han har i hvert fald ikke selv ret mange bukser der kan gå videre til lillebror. Men at købe nyt og slide det op, må vel også være ok.

Vi venter lillesøster til efteråret, og jeg har stort set ikke købt noget nyt endnu. Jeg er også bevidst om kun at købe det nødvendige. Jeg ser ingen grund til at have 50 sæt til hende i hver størrelse.

Jeg tænker både på økonomi og miljøet når jeg køber brugt. Om der har været afføring og gylp på engang? Det kommer der jo med garanti også ved eget barn, så det har jeg ikke noget problem med. Det kan jo vaskes inden brug

Anmeld Citér

1. august 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi både køber nyt, arver og køber pænt brugt. 

Grænsen for brugt tøj sætter jeg dog ved undertøj og strømper. Nu er vores datter heller ikke baby længere. Men hvis du er bekymret for bæ-pletter ol. kunne du jo gøre lidt det samme og købe babys bodyer fra ny og så resten brugt fx. Det behøver jo ikke være enten eller. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Hvordan har i det med at købe brugt babytøj? Jeg vil jo gerne være med til at passe på miljøet og tænker egentlig også at det, iforhold til kemi, er sundere for baby med brugt babytøj, da det jo er vasket flere gange. Men der er alligevel noget der har hindret mig i at købe det. Forestillingen om en ble der ikke har kunne holde på indholdet, så der har været lort på eller gylp mv. Og jeg ved ikke hvordan hygiejnen er i det hjem tøjet kommer fra.

Hvordan har I det med det?

Jeg havde kun købt brugt børnetøj, hvis jeg kunne starte forfra. Du vasker bare  tøjet. Det jeg har købt har aldrig haft pletter. Specielt når de er 0-1 år er tøjet ikke slidt, da de ikke går og rutcher ned af skrænter osv.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.