Brugt tøj til baby

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.725 visninger
13 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
31. juli 2022

Anonym trådstarter

Hvordan har i det med at købe brugt babytøj? Jeg vil jo gerne være med til at passe på miljøet og tænker egentlig også at det, iforhold til kemi, er sundere for baby med brugt babytøj, da det jo er vasket flere gange. Men der er alligevel noget der har hindret mig i at købe det. Forestillingen om en ble der ikke har kunne holde på indholdet, så der har været lort på eller gylp mv. Og jeg ved ikke hvordan hygiejnen er i det hjem tøjet kommer fra.

Hvordan har I det med det?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2022

Baremigselv

Jeg har kun brugt baby tøj. Jeg har bare vasket det ved 60 grader og tørret det ude. Så jeg har aldrig bekymret mig om hygiejne. Dit barn vil jo også skide igennem og gylpe. 

Jeg syntes at det er det vildeste ressourcespil at købe nyt tøj. Jeg er også ret bekymret for klimaforandringer og miljøforholdene. 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

Hej, 

Jeg har købt meget brugt til mine to drenge. Jeg har bare vasket det når jeg har modtaget det, og sørget for at det er kommet fra røgfri hjem og vasket parfumefrit - det skriver de fleste på deres annoncer ��

Der kommer gylp og lort på - også fra ens egne børn, det tager vaskemaskinen..

Anmeld Citér

31. juli 2022

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Anonym skriver:

Hvordan har i det med at købe brugt babytøj? Jeg vil jo gerne være med til at passe på miljøet og tænker egentlig også at det, iforhold til kemi, er sundere for baby med brugt babytøj, da det jo er vasket flere gange. Men der er alligevel noget der har hindret mig i at købe det. Forestillingen om en ble der ikke har kunne holde på indholdet, så der har været lort på eller gylp mv. Og jeg ved ikke hvordan hygiejnen er i det hjem tøjet kommer fra.

Hvordan har I det med det?

Jeg tænker at brugt tøj fint kan vaskes, ammebæ er vandopløseligt og enzymer i sæben løsner og sørger for at rester af hvad end tøj kan have været igennem jo kommer ud af tøjet. 

man kan få meget lækkert tøj brugt og når baby vokser skifter baby tøj størrelser hele tiden. Så det er rart ikke at skulle bruge så mange penge på en masse nyt og så det tilmed også godt for baby og miljøet

Anmeld Citér

31. juli 2022

Mrs.

Vi køber både nyt og brugt. 
begge dele vaskes her hjemme inden det tages i brug, og køber ikke brugt tøj der fremstår slidt eller plettet. 

Samme med når jeg sælger ud af børnenes tøj. 
ødelagt/plettet tøj bliver smidt ud, tøj der er pænt men brugt doneres og tøj der fremstår som nyt sælges.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

Vi køber kun brugt, det vi har nyt er der vi har fået. Alt bliver alligevel vasket før det bliver taget i brug, vi køber kun brugt fordi vi ikke gider bruge sindssygt mange penge på tøj som vores baby kun kan passe i få uger.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Milla1992

Profilbillede for Milla1992

Vi har købt lidt tøj i de små størrelser fra ny, fordi vi godt kunne lide tøjet og som en slags fejring af at jeg faktisk er gravid med vores første barn. Men vi har også planer om at købe brugt og overtage babytøj fra vores søskendes børn, både pga miljøet og pga økonomi. 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Som nybagt mormor klapper jeg i hænderne af begejstring over de mange muligheder, der er for at købe lækkert, brugt babytøj. Først og fremmest af hensyn til miljøet, men da også pga. priserne. 
 Vi (min datter og jeg) har primært gjort vores fund i Børneloppen og lignende “loppesupermarkeder”, og jeg er endnu ikke stødt på noget, der ikke ser ud som nyt eller næsten nyt. Og hvad skulle der være at komme efter efter en tur i vaskemaskinen? 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Vi køber kun brugt tøj til vores børn og vil også gøre det til lillebror, som kommer til oktober. Af flere grunde:

1. Tøjet er billligere. Børn og babytøj er ånsvagt dyrt i forhold til, hvor længe det kan bruges, før det bliver for småt.

2. Mange af de skadelige farvestoffer og kemikalier, der er i nyt tøj er vasket væk i brugt tøj. Det er jeg personligt mere optaget af, end om der tidligere har været gylp eller lort på tøjet.

3. Tøjproduktion er en af de mest forurenende industrier i verden, så ingen grund til at bedrage til, at der skal produceres mere end nødvendigt. 

4. Med det rigtige vaskemiddel kan man fjerne alle bakterierne, der måtte være i tøjet, så skulle der have været uheld hos den tidligere ejer, kan man fjerne dem i vaskemaskinen

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym trådstarter

Morogbarn skriver:

Vi køber kun brugt tøj til vores børn og vil også gøre det til lillebror, som kommer til oktober. Af flere grunde:

1. Tøjet er billligere. Børn og babytøj er ånsvagt dyrt i forhold til, hvor længe det kan bruges, før det bliver for småt.

2. Mange af de skadelige farvestoffer og kemikalier, der er i nyt tøj er vasket væk i brugt tøj. Det er jeg personligt mere optaget af, end om der tidligere har været gylp eller lort på tøjet.

3. Tøjproduktion er en af de mest forurenende industrier i verden, så ingen grund til at bedrage til, at der skal produceres mere end nødvendigt. 

4. Med det rigtige vaskemiddel kan man fjerne alle bakterierne, der måtte være i tøjet, så skulle der have været uheld hos den tidligere ejer, kan man fjerne dem i vaskemaskinen

Hvilke vaskemidler skal man bruge? 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.