Tanker efter artikel om børn med særlige behov

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.006 visninger
8 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2022

Anonym trådstarter

Læste en gammel tråd, der handler om en forældre der har læst artiklen på nettet: Monica Lylloff skal jeg frygte samfundet tager mine børn (børn med særlige behov), jeg læste desværre artiklen og blev da rædselsslagen, er alene med min dreng på 4 år, som har særlige behov.

Min dreng er tilknyttet ppr, og har tegn på autisme, men efter snart 1 år, sker der ikke rigtig noget, ved ikke om det er normalt det tager så længe, har været til 2 møder, og det sidste var i november sidste år.

Vil gerne høre fra andre enlige forældre, med børn med særlige behov, hvad har været sværest for jer?  For mig er det uvisheden om hans fremtid og vejen til diagnosen, og efter den artikel er jeg bare mere eller mindre grædefærdig

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. juli 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Nej der er ik nogen, der bare kommer og tvangsfjerne, dit barn, bare fordi du er enlig og har et handicappet barn. Vh Stine 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

Dette er ikke det rette forum for denne debat. 

Der findes fb grupper der er langt bedre til disse debatter. 

Min erfaring er at man skal være over ppr. Rykke dem for handling. 

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Da må jeg undre mig over dit svar, da der er rigtige mange tråde om autisme/særlige behov herinde, så bliver godt nok provokeret af dit svar.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym trådstarter

StineW79 skriver:

Nej der er ik nogen, der bare kommer og tvangsfjerne, dit barn, bare fordi du er enlig og har et handicappet barn. Vh Stine 

Ved ikke om du har læst artiklen og kommentarne til den, og selvfølgelig gør man ikke det, var nu heller ikke det jeg bad om feedback på.

Det der bekymrer mig, er at læse hvor dårligt systemet fungerer, når det kommer til børn med særlige behov, og hvad familierne ikke skal igennem for at få den rette hjælp.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Mrs.

Nu er jeg ikke selv i den situation, men jeg tænker bestemt ikke du skal være bekymret. 
Der skal meget til før de tvangsfjerner børn, og du gør jo alt hvad du kan, får støtte/hjælp fra ppr (selvom det går sløvt). 
så længe du er der for dit barn, og sørger for han trives og har det godt, beskytter ham og sørger for ham, så er der ingen der kommer og tager dit barn særlige behov eller ej

Anmeld Citér

31. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Hvorfor er det ikke det rette Forum? Det er da frit for hjertet at folk kan ligge op hvad de vil, uanset emne. Ønsker man ikke at deltage i debatten, så kan man jo bare lade være med det

Anmeld Citér

1. august 2022

Anonym

Anonym skriver:

Da må jeg undre mig over dit svar, da der er rigtige mange tråde om autisme/særlige behov herinde, så bliver godt nok provokeret af dit svar.

Har selv børn med diagnoser. Men her inde oplever jeg ikke folk være åbne og nuanceret. Jeg ved ikke hvorfor du bliver provokeret? Oplever folk være meget farvet af at kommuner altid gør det rigtige og der ikke sker nogen fejl på området. 

Anmeld Citér

1. august 2022

Timf

Profilbillede for Timf

Altså er du henvist til ppr og været til møde med dem, eller har du været til møde der hvor han skal udredes. 

Hvis det bare er med ppr kan de være super langsomme, fra vi blev henvist til ppr tog det godt to år før vi fik et møde, efterfølgende havde vi samtaler og der var vi faktisk ret heldige at vi blev henvist ret hurtigt videre til psykiatrien som skulle udrede ham.

Ved ikke om det er fordi vi boede på Bornholm men de er ellers også kendt for deres lange ventetider.

Så længe dit barn ellers trives er der ingen der kommer og tager ham. Det kan og må de ikke kun hvis de har mistanke om at du behandler ham dårligt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.