Erfaringer med Aarhus baby scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juli 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte

Den i City Vest er ikke den samme som den omtalte klinik. Det er en ny klinik der ligger længere vestpå af Silkeborgvej. Jeg mener de åbnede i foråret, så der er måske ikke så mange der har erfaringer derfra endnu. 

Jeg er også kun blevet scannet af scanningssygeplejersker på hospitalet, men privat har det mest været jordemødre, da jeg mest har brugt Signes scanningsklinik i Århus

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2022

Anonym

Hej. Vi ønsker en tidlig scanning, og har bestilt tid hos Aarhus baby scanning i Brabrand. 

Er der nogle af jer som har erfaringer? Kan se at hun ikke er jordemoder derude, så er lige pludselig lidt usikker på kvaliteten osv. 

Fejl - troede lige det var en anden klinik. Kender desværre ikke noget til Aarhus Baby Klinikken, har været hos Scanningsklinikken i Brabrand hvilket jeg godt kan anbefale hvis i ønsker en anden.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym trådstarter

Tak for alle jeres svar. 
Jeg giver det en chance, og tænker at de helt sikkert har godt styr på det derinde

Anmeld Citér

31. juli 2022

Anonym

fehår skriver:

Det er altså ofte jordemødre, der scanner, både på privatklinikker og i det offentlige.

Jeg er heller ALDRIG blevet scannet af en jordmoder. Men af sonografer eller obstretikere. Og jeg er filme blevet scannet meget.

Anmeld Citér

31. juli 2022

Pasta

Profilbillede for Pasta

Sonograf er en uddannelse, som sygeplejersker og jordemødre kan tage. 

Anmeld Citér

31. juli 2022

fehår

Anonym skriver:

Jeg er heller ALDRIG blevet scannet af en jordmoder. Men af sonografer eller obstretikere. Og jeg er filme blevet scannet meget.

Det er åbenbart meget forskelligt, men som en anden skriver: både læger, jordemødre og sygeplejersker kan videreuddanne sig til sonografer. Her er to eksempler på private scanningsklinikker, hvor kun jordemødre scanner: 

https://jordemoderhuset.com/information/hvem-er-vi/

https://denlillejordemoder.dk/om/ 

Anmeld Citér

14. november 2022

Aarhus Baby Scanning

Hej Alle sammen,

Mit navn er Karen Becher, det er mig der scanner i Aarhus Baby Scanning.

I kan finde lidt generel information om min uddannelsesbaggrund på hjemmesiden.

Jeg er sygeplejerske af grunduddannelse, blev færdig i 1996 og har siden arbejdet i forskellige specialer. Mest interessant er 5 år i almen praksis, hvor jeg varetog alle svangreundersøgelser (varetages normalt af lægen) 8-ugers undersøgelser af kvinderne efter fødslen, samt alle børneundersøgelser.

Jeg er uddannet til sonograf på AUH, Skejby og har arbejdet der i 10 år med scanning af gravide. De 6 af årene som uddannelsesansvarlig, hvilket betyder at jeg blandt andet har uddannet: sonografer(både jordmødre og sygeplejersker) til regionens scanningsafsnit, læger OG flere af de jordmødre der scanner i private klinikker i Aarhus

Det der er afgørende for den faglige kvalitet er om sonografen (som desværre ikke er en beskyttet titel) har en PRAKTISK uddannelse. Desværre er der flere klinikker der er bemandede med autodidakte sonografer! De kan sagtens kan være jordemoder eller sygeplejerske og have været på en masse kurser, men de har aldrig lært at scanne!

Håber det besvarer jeres spørgsmål. Ellers er i velkommen til at kontakt mig.

Dbh Karen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.