Erfaringer med Aarhus baby scanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.685 visninger
16 svar
7 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
30. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej. Vi ønsker en tidlig scanning, og har bestilt tid hos Aarhus baby scanning i Brabrand. 

Er der nogle af jer som har erfaringer? Kan se at hun ikke er jordemoder derude, så er lige pludselig lidt usikker på kvaliteten osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juli 2022

Linlin2022

Anonym skriver:

Hej. Vi ønsker en tidlig scanning, og har bestilt tid hos Aarhus baby scanning i Brabrand. 

Er der nogle af jer som har erfaringer? Kan se at hun ikke er jordemoder derude, så er lige pludselig lidt usikker på kvaliteten osv. 

Jeg har været til scanning i city vest for 8 og 12 år siden er det der? I så fald havde vi gode oplevelser!

Anmeld Citér

30. juli 2022

Mrs.

Det er da sjældent en jordemoder der scanner 

Er da aldrig blevet scannet af en jordemoder hverken til privat scanninger eller de almindelige 

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Er da aldrig blevet scannet af en jordemoder hverken til privat scanninger eller de almindelige 

Okay, haha. Det vidste jeg ikke. Men dejligt, at du lige gør opmærksom på det! Der er så mange ting man ikke ved, når man er førstegangsgravid.

Anmeld Citér

30. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Okay, haha. Det vidste jeg ikke. Men dejligt, at du lige gør opmærksom på det! Der er så mange ting man ikke ved, når man er førstegangsgravid.

Hehe ja sådan er det jo. Man lærer hele livet 

men ja, tænker ikke du har noget at være bekymret over ved klinikken. Kender den ikke, men jeg blev scannet privat også, og det var super fint

Anmeld Citér

30. juli 2022

fehår

Mrs. skriver:

Det er altså ofte jordemødre, der scanner, både på privatklinikker og i det offentlige.

Anmeld Citér

30. juli 2022

Mrs.

fehår skriver:

Det er altså ofte jordemødre, der scanner, både på privatklinikker og i det offentlige.

Okay. Har jeg aldrig oplevet. Har altid været sonografer der har scannet mig både ved min søn og datter. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

fehår

Mrs. skriver:

Okay. Har jeg aldrig oplevet. Har altid været sonografer der har scannet mig både ved min søn og datter. 

Jeg blev for første gang i sidste graviditet scannet af en sygeplejerske til NF og MD, ellers har jeg kun oplevet jordemødre i hospitalsregi. Og jeg er blevet scannet privat mange gange igennem fire graviditeter og har valgt scanningsklinikker med jordemødre

Anmeld Citér

30. juli 2022

Mrs.

fehår skriver:

Jeg blev for første gang i sidste graviditet scannet af en sygeplejerske til NF og MD, ellers har jeg kun oplevet jordemødre i hospitalsregi. Og jeg er blevet scannet privat mange gange igennem fire graviditeter og har valgt scanningsklinikker med jordemødre

Interessant gad vide om det er geografisk betinget? 
vi er 6 piger i mødregruppen, alle kun scannet af sonografer i hospitalsregi - region Sjælland. 
med min søn var det region H - også sonografer. 
privat scanning var på lilleliv, og det var en sonograf ligeledes. 

Anmeld Citér

30. juli 2022

fehår

Interessant gad vide om det er geografisk betinget? 
vi er 6 piger i mødregruppen, alle kun scannet af sonografer i hospitalsregi - region Sjælland. 
med min søn var det region H - også sonografer. 
privat scanning var på lilleliv, og det var en sonograf ligeledes. 

Hm, nok ikke kun geografisk. Mine første to graviditeter var også Region Sjælland, og det var som sagt jordemødre. Private scanninger var i Slagelse og København, begge steder jordemødre. F.eks. Moderliv, Jordemoderhuset. 

Denne gang er jeg blevet scannet privat i Herning, Silkeborg og Aalborg - alle steder jordemødre. Men på sygehus i Region Nord oplevede jeg sygeplejersker, der scannede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.