Mærketøj til børn? Er det egentlig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. juli 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

I min optik er name it, wheat, mikk line, fixoni, Lil atelier osv ikke mærkevarer.

Selv køber jeg nærmest selv kun name it til mine børn. Det passer godt til deres bygning. Men vil bestemt ikke betragte det som, at mine børn kun går i mærketøj. Overtøj køber jeg gerne Lego Wear, men igen… Ikke mærketøj imo.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juli 2022

Dream

Definitionen på en mærkevare: Mærkevare, produkt, der i forbrugerens bevidsthed adskiller sig fra alle andre tilsvarende produkter på markedet, fx i form af egenskaber, design, kvalitet, indpakning eller blot navn og varemærke. Opbygning af mærkevarestatus er en vigtig aktivitet i markedsføring.

Anmeld Citér

29. juli 2022

lineog4

Jeg er så heldig så jeg ikke kender mærkerne af udseende og ofte kan jeg ikke se forskel. Altså jeg kan godt se, når der står addidas på fx men om det er wheat eller Føtex aner jeg ikke.....

Da mine børn var små gik de i det jeg syntes var pænt og som havde en god komfort og det kunne lige så godt være købt i bilka (den gang min ungste var lille var det tøj ig sko og de havde de bedste velour bukser til 50 kroner og på tilbud endnu billigere) som i en dyr butik. 

Der gælder egentlig det samme nu, nu er det bare, hvad de synes er pænt som er afgørende. Og så er de nærrige som deres mor (lige med undtagelse af fodboldtrøjer åbenbart).

Anmeld Citér

30. juli 2022

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Jeg er så heldig så jeg ikke kender mærkerne af udseende og ofte kan jeg ikke se forskel. Altså jeg kan godt se, når der står addidas på fx men om det er wheat eller Føtex aner jeg ikke.....

Da mine børn var små gik de i det jeg syntes var pænt og som havde en god komfort og det kunne lige så godt være købt i bilka (den gang min ungste var lille var det tøj ig sko og de havde de bedste velour bukser til 50 kroner og på tilbud endnu billigere) som i en dyr butik. 

Der gælder egentlig det samme nu, nu er det bare, hvad de synes er pænt som er afgørende. Og så er de nærrige som deres mor (lige med undtagelse af fodboldtrøjer åbenbart).

Synes desværre udvalget i fx Bilka er blevet trist i forhold til for 5 år siden bare. 
Køber basics altså undertrøjer osv i Bilka, men generelt er jeg også MEGET kræsen med mine børns tøj (og mit eget).. 

kan tydeligt se forskel på det. 
men tænker også om det hedder det ene eller det andet eller hvad det koster, er ligegyldigt så længe man kan lide tøjet. 
i sidste ende handler det jo om komfort og føle sig tilpas i sit tøj uanset mærke. 
ville heller aldrig købe noget dyrt mærke tøj hvis jeg synes det var ubehageligt at have på

Anmeld Citér

30. juli 2022

Cherry_

I mine verden er mærketøj de dyre tøj og store navne fx Boss, Versace, Ralph, Tommy, Nike/Adidas osv. 

Jeg ville ikke kalde Name It, H&M, Wheat osv. for mærketøj (mærkevarer). Til gengæld tror jeg Hummel er et mærketøj i dansk forstand og er lidt ligesom Adidas. Synes godt nok deres ting er dyre

Men altså jeg køber forskelligt til min søn, vi har både Name It, H&M, Hummel, Wheat, Føtex osv. 

En gang imellem kan jeg finde på at købe mærketøj såsom Tommy og Adidas/Nike, hvis de er på tilbud. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.