Mærketøj til børn? Er det egentlig det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Hvad er mærketøj i børnetøj?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.320 visninger
14 svar
11 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
28. juli 2022

Anonym trådstarter

Goddag  

Jeg sendte et link til min svigerinde hvor man kunne sælge brugt børnetøj. 
hun har en pige på 2 og jeg en lille bebs. 
Hun siger så da vi er sammen at der er da meget smart hvis man altså har mærketøj til sit barn. (Som i at det er det eneste man kan få solgt sådan et sted) Spørger hvad hun mener, da jeg tænker alt jo har et mærke og jeg også sælger vores brugte tøj videre. 
hvor hun konstaterer jeg jo også kun køber mærketøj og det gør hun altså ikke. (Hun køber primært i h&m - hvilket jo er lækkert tøj! Jeg køber primært i babysam, name it eller via zalando) 

vi får så en mindre diskution om nameit, wheat, Lil atelier og Tommy Hilfiger egentlig er “mærketøj”. Jeg ser det som almindeligt børnetøj, og kan bare rigtig godt lide den stil det er. Hun mener det er mærketøj. 

jeg tænker mærketøj er Hugo boss, versace, fendi, moncler og div i den dur.. 

vi nåede ikke til enighed, og kan mærke jeg er da egentlig lidt ked af at blive set på som en der kun putter mine børn i mærketøj er ikke det signal jeg ønsker at sende, er bare så vild med det tøj de laver.. 

Så: hvad er mærketøj i dine/jeres øjne inden for børnetøj? Skriv gerne uddybende om jeres meninger

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2022

Tami

Profilbillede for Tami

I mine øjne er både Versace OG Tommy Hilfiger mærkevaretøj - så ikke så nemt at stemme ovenfor 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Anonym trådstarter

Tami skriver:

I mine øjne er både Versace OG Tommy Hilfiger mærkevaretøj - så ikke så nemt at stemme ovenfor 

Du kan tilskrive Tommy Hilfiger den du mener den hører under derfor jeg skrev lignende efter

Anmeld Citér

28. juli 2022

Soonmom

Altså ja i princippet er alt vel mærketøj

Men hvis vi snakker i forhold til salg så er mærketøj (gode mærker)

Wheat, marmar, konges sløjd, Levis, Tommy hilfinger osv 

H&M, VRS, name it, Lil atalier (dog er både name IT og Lil atalier bedre kvalitet og sælger bedre end de andre), next osv billig mærker 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Hanspige

Altså alt har jo et navn.

Men Ralph, Tommy, Versace osv. er dyre mærker og name it, hogm og lign er standard/billige mærker.

Lidl, shein, Bilka og den dur er i bunden af billige mærker imo. Så det er vel hvordan man kategorisere dem

Jeg bruger hele skalaen til mine børn. Den mindste har ingen holdning og den ældste vil helst gå i Nike,puma j&j. 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Maximus4

Marmar, Sofie schnoor, wheat og kongens sløjd vil jeg kalde mærkevarer. Hvor man betaler for navnet og ikke nødvendigvis kvalitet. Føtex og HM er ikke mærkevare i mine øjne. 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Måskemor

Jeg tænker at Hilfiger, versace, marmar, wheat er mærketøj.

Name it, H&M, VRS er ikke.

Kan godt forstå, at du ikke bryder dig om, at blive set på som en der kun giver børnene mærketøj. 
Jeg køber både VRS, Next, wheat, marmar, Name it og H&M. Min erfaring er, at Wheat og Marmar især i deres basic udgaver holder bedre end fx lignende fra H&M, så hvis man nu har flere børn der skal arve, så kan der jo godt være en ide i at købe lidt dyrere. Det er da mere bæredygtigt, end at købe for billigt i H&M som kun eet barn kan bruge. Så måske du kan vende den på den måde :-)

Anmeld Citér

29. juli 2022

Anonym trådstarter

Måskemor skriver:

Jeg tænker at Hilfiger, versace, marmar, wheat er mærketøj.

Name it, H&M, VRS er ikke.

Kan godt forstå, at du ikke bryder dig om, at blive set på som en der kun giver børnene mærketøj. 
Jeg køber både VRS, Next, wheat, marmar, Name it og H&M. Min erfaring er, at Wheat og Marmar især i deres basic udgaver holder bedre end fx lignende fra H&M, så hvis man nu har flere børn der skal arve, så kan der jo godt være en ide i at købe lidt dyrere. Det er da mere bæredygtigt, end at købe for billigt i H&M som kun eet barn kan bruge. Så måske du kan vende den på den måde :-)

Det er sandt nok. 
nu sælger jeg godt nok lille pigens tøj, og hun har haft lidt fra h&m men synes bare ikke det holder sig lige så pænt, derfor har jeg siden kun købt wheat, nameit, Tommy og lign. Mærker da det holder sig så pænt, og har heller ikke lyst til at sælge tøj videre der ikke fremstår som nyt eller næsten nyt, da jeg tænker alle der køber brugt sætter pris på at få lækkert og pænt tøj for billige penge - og så bliver det jo også brugt flere gange på den måde og bliver det ikke solgt inden for en måned donerer jeg det til mødrehjælpen så nogen bliver glade for det på den måde

nameit synes jeg endda er lidt til den billige ende er ikke altid det holder sig lige pænt.. 

min store er nået en alder hvor han går meget op i mærker og det er den dyre ende. Men det synes jeg ikke er det samme.. ville aldrig give 900-1200 kr for en trøje til lille pigen. Men min store er en alder hvor han bruger en lille herre størrelse og der kan man virkelig mærke forskel på kvaliteten synes jeg! 

Anmeld Citér

29. juli 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Altså ja i princippet er alt vel mærketøj

Men hvis vi snakker i forhold til salg så er mærketøj (gode mærker)

Wheat, marmar, konges sløjd, Levis, Tommy hilfinger osv 

H&M, VRS, name it, Lil atalier (dog er både name IT og Lil atalier bedre kvalitet og sælger bedre end de andre), next osv billig mærker 

Ja det tænker jeg også  
alt jeg sælger af nameit, wheat osv er til Max 20-30 kr for et sæt, for værdien af det er ikke så høj jo  men det er god kvalitet og holder sig pænt.. Og så elsker jeg bare de print, blonder og støvede farver de har

Anmeld Citér

29. juli 2022

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Mærketøj er i mon optik Hilfiger, Levis, Boss, Stone Island og så videre i den dur.

Jeg har altid købt “lækre” mærker til mine børn og jeg er da komplet ligeglad med, hvad folk tænker om det.
Jeg køber til gengæld ALT på udsalg og sælger det ofte igen. På den måde ender det med at være ligeså billigt som tøj fra Bilka - som jeg ikke bryder mig om! 

Min søn på 15 elsker Stone Island og det er rigtig dyrt - men kvaliteten er også helt i top. Når han får en t-shirt til 1200-1500 så sælger han den igen for 500-700 og det synes jeg er fint. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.