El-Ladcykel? Hvilken?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.188 visninger
12 svar
5 synes godt om
28. juli 2022

Ipsum

Hvad bør vi overveje inden vi køber en el-ladcykel? 
Pt. Har jeg prøvet en Babboe Curve, og den er jo dejlig, men jeg synes ikke børnenes komfort er så god. De sidder meget sådan frit i luften med hovedet, synes jeg. Ikke noget sted at hvile hovedet. Og ved bumb og opbremsninger, synes jeg godt de ku bruge lidt hjælp til det tunge hoved. 
Har to børn på 15 måneder og 4,5 år. 

Så har jeg set på en Winther Kangaroo med plads til to børn. Men så sidder de kun og kigger fremad, og har man så den hyggelige kontakt under turen, som når der er et helt lad med plads til fire? 
Og tanken om at ku tage en kammerat med er jo også hyggelig. 

Er det rigtigt, at man ikke må være over 7 år, når man er i kassen? 
Så ville vi jo kun ku bruge den ca. 2 år endnu…

Nogen erfaringer og råd? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2022

Maximus4

Jeg har en babboe og den har kørt 7.500 km indtil videre  deres garanti og service er rigtig god. Er super glad for den. Kan kun anbefale den. Men vil sige det er liiiiidt hårdt hvis der er 3 børn i. Når jeg kør med min 7 årige og en ven så skal der trædes ret meget til og jeg ville ikke kunne få den op af en stejl bakke selvom der er el på. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Ipsum

Maximus4 skriver:

Jeg har en babboe og den har kørt 7.500 km indtil videre  deres garanti og service er rigtig god. Er super glad for den. Kan kun anbefale den. Men vil sige det er liiiiidt hårdt hvis der er 3 børn i. Når jeg kør med min 7 årige og en ven så skal der trædes ret meget til og jeg ville ikke kunne få den op af en stejl bakke selvom der er el på. 

Og deres hoveder… synes du ikke de sidder udsat? Hvor kan de tage en lur på vej hjem fra en dag i skoven?

Anmeld Citér

28. juli 2022

Maximus4

Og deres hoveder… synes du ikke de sidder udsat? Hvor kan de tage en lur på vej hjem fra en dag i skoven?

Jo de kan måske ikke lige hvile hovedet. Men der er da taget en lur eller to når kalechen er på. Hvis trætheden har været stor nok så har det ikke afholdt dem fra en lur Men har ikke lige tænkt så meget over det med lur. Så kan det godt være du skal have den fra winther hvis der skal være mulighed for det. Det har dog aldrig været et issue herhjemme.

Anmeld Citér

28. juli 2022

Agma

Profilbillede for Agma

Vi har en christiania med el og det har også irriteret mig rigtig meget det med at de sidder lige ret op og ned uden rigtig mulighed for en lur efter en lang dag. Men nu er den yngste snart så stor at det ikke er så nødvendigt mere. Men hvis jeg skulle gøre det om idag ville jeg nok kigge på dem fra bellabike. De har nogle sæder der kan lænes lidt tilbage men ved ikke om de fås med el. Ellers tror jeg faktisk godt man kan sætte deres sæder i en christiania cykel men det har jeg bare aldrig fået taget mig sammen til. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Du kan også overveje en alm. elcykel med anhænger efter - så er der godt nok ikke plads til en kammerat hvis begge dine børn skal med, men der kan de hvile hovedet. Og så kan cyklen bruges som alm. cykel når børnene ikke længere skal sidde i cykelanhængeren.

Anmeld Citér

28. juli 2022

Soonmom

Vi har en babboe big og er super glad for den, vi har sat sådan en skumting på kanten, så de ikke lige hakke tænder eller hovede ned i den

Anmeld Citér

28. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart
Jixy skriver:

Du kan også overveje en alm. elcykel med anhænger efter - så er der godt nok ikke plads til en kammerat hvis begge dine børn skal med, men der kan de hvile hovedet. Og så kan cyklen bruges som alm. cykel når børnene ikke længere skal sidde i cykelanhængeren.

Enig. Og en trailer er ikke helt så udsat for tyveri som ladcyklerne jo desværre er. 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Maximus4

Soonmom skriver:

Vi har en babboe big og er super glad for den, vi har sat sådan en skumting på kanten, så de ikke lige hakke tænder eller hovede ned i den

Det var en god ide. Hvor har i sat den? 

Anmeld Citér

28. juli 2022

Ipsum

Soonmom skriver:

Kan de så også hvile hovedet op ad skumtingen, og tage en lille lur?
Hvad er det for en skumting?  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.