Erfaring med sut

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2022

fehår

Mrs. skriver:

Min søn tog den allerede er par dage efter fødslen nemlig! Men min datter er nu 8 uger og vil stadig ikke, fatter det simpelthen ikke.. 

sp sagde dog ikke noget med at prøve den samme så længe. Flere af dem kasserede vi hurtigt da de på trods af de er til 0-6 måneder er for store til hende og simpelthen fik hende til at brække sig. Så vi er nede på 2 slags hun ikke kaster op af, men hun vil fandme ikke have den.. hun bliver STIK tosset hvis jeg giver hende den, selv hvis hun er mæt og tilpas (foreslog sp at gøre det der).. 

ser bare så nødig hun begynder at sutte tommelfingre, er værre for tænder og gane end sut nemlig

Det behøver ikke være så problematisk, hvis de sutter på tommelfinger. Mange kan afvænnes ret nemt. Det lovede min tandlæge mig, da min mellemste ikke ville tage sut

Hun tog aldrig sut forresten. Vi købte os fattige i sutter, men hun nægtede allesammen. Det har aldrig været et problem, og hun sutter ikke på sine fingre. 

Yngste er 2 uger og fik sut på femtedagen, men hun er kun sjældent i humør til den. Hun bruger den anatomiske i naturgummi, men den har du nok prøvet. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

Mrs.

fehår skriver:

Det behøver ikke være så problematisk, hvis de sutter på tommelfinger. Mange kan afvænnes ret nemt. Det lovede min tandlæge mig, da min mellemste ikke ville tage sut

Hun tog aldrig sut forresten. Vi købte os fattige i sutter, men hun nægtede allesammen. Det har aldrig været et problem, og hun sutter ikke på sine fingre. 

Yngste er 2 uger og fik sut på femtedagen, men hun er kun sjældent i humør til den. Hun bruger den anatomiske i naturgummi, men den har du nok prøvet. 

Ja desværre uden held  

kan være det bare ikke er noget for hende sådan en sut der

Anmeld Citér

25. august 2022

fehår

Mrs. skriver:

Ja desværre uden held  

kan være det bare ikke er noget for hende sådan en sut der

Hvordan gik det med sutten?  

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

fehår skriver:

Hvordan gik det med sutten?  

Hun nægter fortsat sut så har helt droppet det (hun er 3 måneder i dag) 

tilgengæld finder hun ro i at ligge og holde i en stofble hun “nulrer” med fingrene. så tænker vi holder ved at bruge det og accepterer at sutten bare ikke er et hit hos den lille dame

Anmeld Citér

25. august 2022

fehår

Mrs. skriver:

Hun nægter fortsat sut så har helt droppet det (hun er 3 måneder i dag) 

tilgengæld finder hun ro i at ligge og holde i en stofble hun “nulrer” med fingrene. så tænker vi holder ved at bruge det og accepterer at sutten bare ikke er et hit hos den lille dame

Så slipper du også helt for at afvænne hende fra sut senere - det nød jeg virkelig med min suttenægter! Plus så sparer man penge på det Super med stofble som trøst i stedet

Anmeld Citér

25. august 2022

Mrs.

fehår skriver:

Så slipper du også helt for at afvænne hende fra sut senere - det nød jeg virkelig med min suttenægter! Plus så sparer man penge på det Super med stofble som trøst i stedet

Ja lige præcis! Havde et helvede med min søn da han skulle afvænnes.. er egentlig også lidt tarveligt.. 

“her er noget der kan trøste dig og give dig tryghed” - “nå nu er du for stor så nu må du ikke have den mere!”  

og ja stofbleer har vi tonsvis af så det er en skøn løsning hun lige kom med den lille fis

Anmeld Citér

25. august 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

I en alder af 1.5 til 2 måned bestemt jeg for at nu skulle sutten i brug.  

Jeg brugte 2 timer en aften og vupti så sad den der.  Avent den mindste.  Og jeg har ikke fulgt deres mdr str. Efter anbefaling af en tandlæge.  

Vores skulle jeg igennem de 2 timer.  Med mange ting.  Og man skulle lige mande sig op til det.  Ift overskud.  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.