Skoldkopper og cirkus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juli 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella
Anonym skriver:

Nu er skoldkopper jo ikke farligt! Alle børn har haft det, skal have det eller er vaccinerede. Voksne der har haft det kan ikke blive smittet med helvedes ild fra et barn med skoldkopper (det er en genaktivering af gammel virus).

Så hold afstand så godt i kan, så ville jeg ikke have et problem med det.

God tur i cirkus!

Nu er skoldkopper voldsomt smitsomt. Og du aner ikke hvem du møder i cirkus.. der kunne sidde en gravid der ikke har haft skoldkopper (for der er faktisk ikke alle der har haft det, fuldstændig som lussingesyge) Det kan være pisse farligt for babyen. Gu fanden tager man ikke ud til fornøjelser når man er syg! Man kan til nøds tage ud at handle hvis man ikke har noget mad i huset eller hvis man skal til læge/apotek. Men fandme ikke i cirkus. Undskyld mit sprog men det er fucking egoistisk. 

Er man ude over den smitsomme fase (der er skorper på alt) er det noget andet

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

Lillehjerte

Profilbillede for Lillehjerte
Mrs. skriver:

Det er da løgn. Jeg fik da helvedesild og jeg havde skoldkopper som barn. Det er samme virus ja, men ikke ensbetydende med man ikke kan få helvedesild senere i livet. 

Det er jo heller ikke det hun siger? Hun siger at skoldkopper ikke smitter med helvedesild. Det er jo virus der ligger gemt i nervebanerne og kan komme frem hvis immunforsvaret fx er nede og ikke holder virus nede. Man skal have haft skoldkopper før man kan få helvedesild. Omvendt smitter helvedesild med skoldkoppevirus. 

Men ellers er jeg enig i at det ikke er særlig hensynsfuldt at tage et smittende barn med i cirkus. Man ved ikke hvem der ellers sidder i teltet

Anmeld Citér

21. juli 2022

Anonym

Hvordan er det med skoldkopper??

Må man godt tage barnet med ud, fx i cirkus eller lignende hvis barnet ellers er veltilpas?

Jeg fandt det her på sundhed.dk og hvis han er smittefri så tænker jeg ikke der er noget galt i af tag af sted og hvis du læse på denne side som jeg har link til beskriver den også hvornår det er tilfælde god bedring

https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/infektioner/skoldkopper

Anmeld Citér

21. juli 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia
Anonym skriver:

Nu er skoldkopper jo ikke farligt! Alle børn har haft det, skal have det eller er vaccinerede. Voksne der har haft det kan ikke blive smittet med helvedes ild fra et barn med skoldkopper (det er en genaktivering af gammel virus).

Så hold afstand så godt i kan, så ville jeg ikke have et problem med det.

God tur i cirkus!

Jeg har haft skoldkopper og helvedesild.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.