Skoldkopper og cirkus?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.208 visninger
13 svar
39 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
21. juli 2022

Anonym trådstarter

Hvordan er det med skoldkopper??

Må man godt tage barnet med ud, fx i cirkus eller lignende hvis barnet ellers er veltilpas?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juli 2022

Mrs.

Hvis der er sår på skoldkopperne og barnet har det godt, så smitter det ikke mere.

Anmeld Citér

21. juli 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

Kun hvis der er sår på dem alle.

Anmeld Citér

21. juli 2022

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Som de andre skriver kun hvis der er sår på alle og at barnet ellers har det godt - ellers er det no-go

Anmeld Citér

21. juli 2022

Linlin2022

Det må komme i institution når der er skorpe på ALLE. Så det må gælde det samme for cirkus hvor du sidder tæt på andre mennesker…

Anmeld Citér

21. juli 2022

Soonmom

Ligesom hvis barnet skulle i institution selvfølgelig.

Sår på alle

Anmeld Citér

21. juli 2022

Anonym

Nu er skoldkopper jo ikke farligt! Alle børn har haft det, skal have det eller er vaccinerede. Voksne der har haft det kan ikke blive smittet med helvedes ild fra et barn med skoldkopper (det er en genaktivering af gammel virus).

Så hold afstand så godt i kan, så ville jeg ikke have et problem med det.

God tur i cirkus!

Anmeld Citér

21. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Nu er skoldkopper jo ikke farligt! Alle børn har haft det, skal have det eller er vaccinerede. Voksne der har haft det kan ikke blive smittet med helvedes ild fra et barn med skoldkopper (det er en genaktivering af gammel virus).

God tur i cirkus!

Det er da løgn. Jeg fik da helvedesild og jeg havde skoldkopper som barn. Det er samme virus ja, men ikke ensbetydende med man ikke kan få helvedesild senere i livet. 

Anmeld Citér

21. juli 2022

Soonmom

Anonym skriver:

God tur i cirkus!

Hvis man er syg bliver man sku da hjemme 

Ja alle skal have det, men jeg vil fx ikke have det når jeg har små under 6 mdr for så kan de risikerer at få det to gange.

Så det ville da være træls at en eller anden nød uden respekt for andre tager i cirkus velvidne om at de kan smitte andre

Det er da det samme som jeg tager afsted med bræksyge i cirkus med argumentet som "det skal man jo have en gang imellem" eller "chancen er jo også at få det i daginstitutionerne alligevel" 

Anmeld Citér

21. juli 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

God tur i cirkus!

Har du læge viden siden du ved at man ikke kan blive smittet?

Du ved ikke hvem du kommer i kontakt med.. Så nej man tager IKKE afsted hvis man smitter. Ville du også sende dit barn i institution, for alle børn skal jo have det?

Hvis man er syg bliver man hjemme. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.