Ligge og lege selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juli 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Ja det er sandt.. 

Tror det kommer af jeg har set min søster fare rundt med sin konstant, han lå aldrig selv.. men på den anden side er han også 4 år og kan intet selv - mor skal være med OVERALT. Men hun siger at sådan er de når de kun er 4, så har ikke tænkt mere over det. 

Tænker jeg vil blive bedre til at sætte mig med en kop kaffe og lade hende lege i fred når hun nyder det, fremfor at gå og banke mig selv i hovedet. 

Nej det er bestemt ikke givet, at man skal med mor rundt hele tiden som 4 årlig. Hvis man kan finde ud af st lege selv som 1 årlig … gælder det sikkert også når man er 4. Hvis man vænnes til det. 
At kede sig er også sundt - det udvikler kreativitet.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Nej det er bestemt ikke givet, at man skal med mor rundt hele tiden som 4 årlig. Hvis man kan finde ud af st lege selv som 1 årlig … gælder det sikkert også når man er 4. Hvis man vænnes til det. 
At kede sig er også sundt - det udvikler kreativitet.

Det er jeg glad for at høre for synes godt nok det er voldsomt  tænkte også bare shit, jeg kommer ikke til at være alene de næste mange år.. 

med tisser sammen, sover sammen, leger sammen. Hvis de er på besøg og vi skal drikke kaffe kam hun ikke sidde og snakke for enten sidder han på skødet og de skal se Paw Patrol sammen på iPad og vil han ud i haven skal mor gå med, skal han lege på gulvet skal hun være med.. 

er da glad for det måske kan gøre at min datter bliver lidt selvstændig

Anmeld Citér

20. juli 2022

Kastanje

Anonym skriver:

Det er jeg glad for at høre for synes godt nok det er voldsomt  tænkte også bare shit, jeg kommer ikke til at være alene de næste mange år.. 

med tisser sammen, sover sammen, leger sammen. Hvis de er på besøg og vi skal drikke kaffe kam hun ikke sidde og snakke for enten sidder han på skødet og de skal se Paw Patrol sammen på iPad og vil han ud i haven skal mor gå med, skal han lege på gulvet skal hun være med.. 

er da glad for det måske kan gøre at min datter bliver lidt selvstændig

Vores har aldrig slidt lårene af os. Det er forfærdeligt, hvis man ikke kan tisse eller sætte en vask over uden selskab. Du skal bare sætte pris på det

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Vores har aldrig slidt lårene af os. Det er forfærdeligt, hvis man ikke kan tisse eller sætte en vask over uden selskab. Du skal bare sætte pris på det

det vil jeg gøre  

har kun set min søsters barn privat, og hun har holdt på det var normalt når jeg spurgte, for synes det var meget voldsomt ikke at kunne føre en samtale med et andet menneske uden barnet sidder hos en eller konstant afbryder..

Anmeld Citér

20. juli 2022

Kastanje

det vil jeg gøre  

har kun set min søsters barn privat, og hun har holdt på det var normalt når jeg spurgte, for synes det var meget voldsomt ikke at kunne føre en samtale med et andet menneske uden barnet sidder hos en eller konstant afbryder..

Tja - hvis det er hvad hun er vant til, så er det jo “normen”. Ingen af mine veninders børn klistrer  på forældrene, hvis de som mindre har fået lidt fritid (tid for sig selv). Forældres rolle er ikke at underholde. Jeg legede også selv med Barbie og kreative lege (tingfinder/ fantasilege). Det gør en god til at finde på lege, og jeg har altid haft mange venner fordi jeg netop kunne sætte lege igang. Arbejdsmæssigt gør det at jeg ofte selv tager initiativ. Andre er næsten nødt til at rådføre sig om alt på en opgave eller ifht køb af en kjole (sender billeder til mor/ søster osv). Det giver nogle gode kompetencer at kunne træffe beslutninger selv og agere selvstændigt

Anmeld Citér

20. juli 2022

ErDuHerIkkeSnart

Anonym skriver:

det vil jeg gøre  

Det lyder bestemt ikke normalt … og det lyder virkelig heller ikke særlig hensigtsmæssigt for hverken mor eller barn, med mindre der er tale om et barn med vanskeligheder eller særlige behov…

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.