Ligge og lege selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.589 visninger
15 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. juli 2022

Anonym trådstarter

Hej.. det er nok bare mig der er pylret men får så dårlig samvittighed 

Min datter er 2 måneder, og har de sidste par uger ELSKET at ligge på sit legetæppe. Hun kan nu ligge snildt 20 min og bare pludre og hygge sig, og hun bliver ked hvis jeg fjerner hende, hun er god til selv at melde at nu gider hun ikke det mere. 
MEN, jeg får så dårlig samvittighed over hun “bare” ligger der selv  

jeg synger for hende, pludrer og snakker med hende og vi går rundt og kigger på ting, og når der er skygge i haven kigger vi blomster hvilket hun bliver meget opslugt af. Så jeg bruger jo massere af tid med hende og på at snakke med hende, alligevel rammer skyldfølelsen mig hver gang hun ligger på legetæppet (2-3 gange dagligt nogengange kun 5 min andre gange 20 alt efter hvad hun har lyst til).. 

Er det bare mig der er pylret 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juli 2022

Meyer

Profilbillede for Meyer

Du skal da bare nyde at hun er god til at underholde sig selv. Man behøver ikke at underholde dem 24 -7 så pak du bare din dårlig samvittighed væk. Det lyder som om du har en datter som stor trives

Anmeld Citér

20. juli 2022

Kastanje

Ja - du er pylret

du skal endelig - som i endelig !- støtte hende i at kunne lege selv. Børn der hele tiden kigger på forældrene for at blive aktiveret kan været pænt tidskrævende og energikrævende.

Anmeld Citér

20. juli 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Ja du er pyldret. Nyd at hun vil ligge selv. Du har jo masser af kvalitetstid med hende i løbet af dagen 

En god ide er at lære børnene at de godt kan underholde sig selv. For lige om lidt så står de som 6-7 årig og så er det rimelig øv hvis de har været vant til underholdning 24/7, så bliver man altså træt som forældre. 

Anmeld Citér

20. juli 2022

Soonmom

Ja du er pylret, her er det nr 4 og så "skal" man kunne ligge selv på legetæppet og lege. 

SP har faktisk beordret det her fordi han ikke er så stærk i ryggen, så han skal have så meget mave tid så muligt og han (alle mine børn) har altid fået ros for øjenkontakt og opmærksomhed, så alt er godt her. Selvom han har meget gulvtid, nyd det og lad hende så længe hun vil

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Det vil jeg gøre så! 
Tak for lige at give svar og dæmpe min dårlige samvittighed

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym

Babyer idag er oftere i risiko for at forældrene velmenende gør for meget og slæber dem rundt til konstant stimuli og underholdning … end de er i fare for at blive understimuleret  Så is på … det kan hurtigt ændre sig og du kan jo se og mærke at hun nyder det. Mine unger har altid gjort det samme - især den ældste - nydt at ligge og studere verden, pludre, hygge og bare være …

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Babyer idag er oftere i risiko for at forældrene velmenende gør for meget og slæber dem rundt til konstant stimuli og underholdning … end de er i fare for at blive understimuleret  Så is på … det kan hurtigt ændre sig og du kan jo se og mærke at hun nyder det. Mine unger har altid gjort det samme - især den ældste - nydt at ligge og studere verden, pludre, hygge og bare være …

Ja det er sandt.. 

Tror det kommer af jeg har set min søster fare rundt med sin konstant, han lå aldrig selv.. men på den anden side er han også 4 år og kan intet selv - mor skal være med OVERALT. Men hun siger at sådan er de når de kun er 4, så har ikke tænkt mere over det. 

Tænker jeg vil blive bedre til at sætte mig med en kop kaffe og lade hende lege i fred når hun nyder det, fremfor at gå og banke mig selv i hovedet. 

Anmeld Citér

20. juli 2022

Maximus4

Jeg havde det på samme måde som dig da min var lille. Ser jeg tilbage nu ville jeg ønske jeg bare havde nydt det og slappet mere af. Jeg var alt for bekymret. Min elskede også at ligge og hygge på legetæppet men jeg troede jeg skulle stimulere hele tiden. NYD det og brug tiden på en kop kaffe eller andet hyggeligt.

Anmeld Citér

20. juli 2022

Anonym trådstarter

Maximus4 skriver:

Jeg havde det på samme måde som dig da min var lille. Ser jeg tilbage nu ville jeg ønske jeg bare havde nydt det og slappet mere af. Jeg var alt for bekymret. Min elskede også at ligge og hygge på legetæppet men jeg troede jeg skulle stimulere hele tiden. NYD det og brug tiden på en kop kaffe eller andet hyggeligt.

Vil jeg begynde at prøve på 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.