Hmm det er jo lige til Mads og monopolet, for hvad trumfer hvad? Og at splitte op i ferierne er også øv, for det er godt at skabe minder sammen og være sammen fyldt med overskud.
Jeg tænker egentlig kompromis når jeg læser med. Ved ikke hvor lang jeres ferie er, men vores plejer at være 3 uger og en del af tiden er dase ferie - ikke All inclusive og swimmingpool, men strand og telt og utroligt mange bøger. Jeg har lært at nyde det og savner det i år hvor vi valgte en anden slags ferie - havde aldrig troet, at jeg skulle nyde 10 dage på en strand uden museer og kirker. Og kan også nogle dage få tics og mene vi spilder ferien, men ved at netop de tics viser hvor godt det er, af jeg "lærer" at gå helt ned i gear. Resten af ferien har såkaldt læringsindhold, men det er altid med aftaler om, at en del af dagen er på børnenes præmisser og selvom de elsker museer og historie, så er deres præmisser nu altså swimmingpool.
Jeg er selv en vandhund og elsker at være i vandet, så det er meget sjældent solbadning. På den måde er jeg jo også i gang og elsker som i totalt elsker at se mine børn nyde livet i vandet det slår alle kirker og museer i verden 
Men tilbage til jer, I må tænek over kompromis. Hvordan kan man skabe en ferie hvor der både er oplevelser og totalt dase? Man kan jo også være på ferie sammen men splitte op i aktiviteter på dagen. Fx har vi været på den skønneste camping plads tæt på Rom (gik tog lige til colloseum). Der kunne vi sagtens dase i 14 dage, men de som ville kunne se alt hvad Rom har at byde på. Tænker der er mange muligheder, hvis man tænker sådan = finde områder hvor der mulighed for den totale dase oplevelser og utallige steder at se. Kunne også være Kreta, Tyrkiet osv.
Anmeld
Citér