Vores ferie

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.501 visninger
20 svar
38 synes godt om
17. juli 2022

AnjaZenia

Profilbillede for AnjaZenia

Kære alle. 
Jeg er lidt i vildrede og har brug for nogle indspark. 
For 5 år siden blev jeg skilt. Min daværende mand og jeg elskede at tage sydpå hver sommer. Så varmt det overhovedet kunne blive. En hel ferie med badning, sol, all inklusive, små markeder og bare ren afslapning. Som vi så det. Så er vi blevet skilt og jeg har fundet en ny. Han har 2 børn. Deres ferier er noget helt andet. Knap så varmt, seværdigheder, mad på bål eller hjemmelavet mad. 
Nu har vi de sidste 3 år holdt sommerferier sammen. Hvor vi har forsøgt at sammensætte de 2 slags ferier. Men knap så stor succes. Mine børn efterspørger varme, pools, is ad libitum, små markeder med lokale krydderier og hygge hvor man bare kan læse, løse opgaver, dase rundt og slappe af. Sidste år tog vi til Italien og der var varmt og vi prøvede at kombinere det. Men at gå rundt i 40 graders varme og se på slotte, var mine børn ikke så glade for og det endte med at vi delte os op halvdelen af tiden. 
Jeg har så foreslået min kæreste at vi næste år, simpelthen tog en uge hver for sig. Jeg tager sydpå med mine børn og han tager nordpå eller bliver i Danmark med sine. Når vi så kommer hjem, kan vi lave noget sammen. Tage ture og sådan. Men den ide er han ikke så glad for. Han synes vi burde indgå kompromis. Så vi begge giver os. Hvad synes I? Der er sikkert noget jeg har glemt at informere om og så må I spørge ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes dit forslag er glimrende. Kompromiser er da fine, men de fungerer som regel bedst hvis begge parter ender med at blive glade i det. Jeres og børnenes ferieønsker er jo så forskellige at jeg ikke kan se hvordan alle skal blive glade i det. Det er vel også det du beskriver i det I har forsøgt allerede. Det er bare to vidt forskellige ferieformer.

Jeg ville heller ikke på nogen måde trives med høj varme, pools og daseri i en uge - så synes jeg det er bedre at gøre som du foreslår. Sørge for alle får en god ferie hver for sig og så give den gas på fællesting bagefter.

Anmeld Citér

17. juli 2022

Mrs.

Tænker det er et godt kompromis du foreslår. 
ellers vil en mulighed være i lige år tager i på badeferie syd på, ulige år tager i på seværdighed/campingferie. 
evt hvis pengene er til det så lave camping den ene sommer og sydpå i efterårsferien, og omvendt det andet år. 

er to ret forskellige typer ferier der er svære at kombinere. Så enten dit forslag hvor i gør det hver for sig, eller afklare sig med det ene år er det, det ene, det andet år det andet. 

Anmeld Citér

17. juli 2022

Minime2018

Profilbillede for Minime2018

Jeg tænker I skal holde sommerferie hver for sig med jeres familier. Så kan I måske holde en anden  ferie sammen i efterårsferie eller påsken.. den med hvert andet år synes jeg ikke holder, for børnene  har ikke selv valgt familiesammensætningen og hvorfor skulle gå på kompromis med en anden familie hvis man lige så godt kan dele sig op. Så sørger i bare for at være på jeres rejser samme uge så I har resten af sommeren til at hygge sammen som sammenbragt familie.. og pludselig er børnene så store at de ikke gider holde ferie med jer længere, og så er det vel fedt at have tid med dem nu. 

Tror din mand er nødt til at acceptere I er en sammenbragt familie med forskellige rejsevaner.

Anmeld Citér

17. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Åh det er bare så svært når man skal opfinde noget nyt, med sammenbragte familier… 

som andre skriver, vil jeg støtte op om dit forslag, om at holde hver for sig. I hvert fald så længe jeres børn har en alder, hvor ferie med jer er attraktivt. For ønsker børn egentlig det store kompromis, fordi mor og far har fået ny samlever? Og skal de det? De betaler i forvejen en høj pris ved skilsmissen, men at man så skal tvinges på en ferie med nye børn og en anden mand, tror jeg vil være en dødsdom for jer alle på længere sigt. 
din nye kæreste er der sikkert også om 10 år - men der er dine børn et helt andet sted …. Og så er tiden bare gået. Man kan sagtens leve uden, at skulle holde ferie med sin kæreste. Især når man (går jeg udefra?) har alenetid når børnene er hos deres respektive forældre i hverdagen  

pøj pøj med det hele

Anmeld Citér

17. juli 2022

Soonmom

Er det ikke bare at gøre det ene, det ene år og det andet det næste år ?

Lyder meget som et luksusproblem og lyder også som om dine børn kunne have brug for at prøve noget andet end det sædvanlige 

Anmeld Citér

18. juli 2022

nielsen80

Kunne man evt kombinere på ferien? Vi er ikke sammenbragt, men har lidt samme udfordring. Den måde vi har løst det på er, vi lejer et airBnB hus med pool et varmt sted. Vi er ikke til kør selv, men lejer en bil i lufthavn. Så har man huset til dase, og bilen til at køre til seværdigheder og oplevelser. Nogen gange står den på restaurant, andre gange laver vi grill i huset. På den måde, kunne I jo evt opdele jer - nogen bliver tilbage i huset og daser, mens den anden del tager på tur, også kunne I samles om aften til mad.

Det er lidt dyrere end ‘all inklusive ‘, men fungerer super.

Anmeld Citér

18. juli 2022

Mortiltreogmåskefire

Hvad med at det ene år er det ferie som du kan lide det og næste år er det ham der bestemmer?

Anmeld Citér

18. juli 2022

Pb18

Kunne man gå lidt på kompromis med begge dele? Dvs at dasetiden også kan byde på vandsport eller andet aktivitet og at de mere kulturelle er børnevenlige til at starte med og så er i godt forberedt. Dvs hvis man skal se nogle ruiner, så ved børnene på forhånd hvem der har boet der, hvad er myterne osv. Så bliver det måske mere spændende? 

Anmeld Citér

20. juli 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg ville tage det som en kærkommen anledning til at præsentere børnene for andet og mere end pools og is ad libitum - og at holde fast i/lære dem at suge til sig af indtryk og læring i den store eller nære verden. 
Kompromisset kunne være at tage til en feriedestination, hvor der er sø eller hav inden for gåafstand, og så have det som base, mens hver dag også rummede udflugter til museer, slotte, historiske seværdigheder. Måske var det dét, I forsøgte i Italien sidste år? - men så skal det måske ridses tydeligere op for børnene, at det ikke bliver all inclusive og pools, men en kombi af badeferie og oplevelser. 
Hvor står du selv? Jeg ville ikke lade plagende børn diktere ferien, men hvis du også selv foretrækker daseri, er det jo svært. Umiddelbart tænker jeg bare, at ferie nr. 7 eller 10 i et “reservat” med pools og all inclusive hurtigt er glemt i mængden, mens en storslået middelalderborg, invasionskysten i Normandiet osv. er indtryk og oplevelser, man husker resten af sit liv - og dertil lærer noget af. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.