Jeg ville tage det som en kærkommen anledning til at præsentere børnene for andet og mere end pools og is ad libitum - og at holde fast i/lære dem at suge til sig af indtryk og læring i den store eller nære verden.
Kompromisset kunne være at tage til en feriedestination, hvor der er sø eller hav inden for gåafstand, og så have det som base, mens hver dag også rummede udflugter til museer, slotte, historiske seværdigheder. Måske var det dét, I forsøgte i Italien sidste år? - men så skal det måske ridses tydeligere op for børnene, at det ikke bliver all inclusive og pools, men en kombi af badeferie og oplevelser.
Hvor står du selv? Jeg ville ikke lade plagende børn diktere ferien, men hvis du også selv foretrækker daseri, er det jo svært. Umiddelbart tænker jeg bare, at ferie nr. 7 eller 10 i et “reservat” med pools og all inclusive hurtigt er glemt i mængden, mens en storslået middelalderborg, invasionskysten i Normandiet osv. er indtryk og oplevelser, man husker resten af sit liv - og dertil lærer noget af.
Anmeld
Citér