Er udviklingen ok?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
19 svar
1 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
17. juli 2022

Anonym trådstarter

Jeg er idag 5+1. Jeg har testet jævnligt fordi jeg før har mistet og er naturligvis bange for, at det sker igen. Jeg ved godt at man hverken er mere eller mindre gravid af at blive ved med at teste, men det giver en vis ro (eller uro) når jeg tester og følger udviklingen. 

Ser denne udvikling god ud for jer? Jeg ved godt at den øverste jo er helt tør... Men burde den idag ikke være meget mere positiv når man tænker på, at øverste test er fra 4+3? 

Er der nogen som har oplevet, at jeres test-streger ikke blev lige tydelige, og hvor det alligevel endte godt? 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. juli 2022

Mrs.

En streg er en streg  

mine så lige sådan ud omkring 4+3 

testede ikke mere efter det og har en lille sund og rask pige i dag. 

tillykke  og held og Lykke med bebsi

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

En streg er en streg  

mine så lige sådan ud omkring 4+3 

testede ikke mere efter det og har en lille sund og rask pige i dag. 

tillykke  og held og Lykke med bebsi

Tak for dit svar og tak!

Jeg prøver at lade være med at blive ved at teste, men det giver bare lidt en indikation på, om det går som det skal og derfor kan jeg ikke lade være.

Anmeld Citér

17. juli 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi

Lad vær med at analyser de der teste. Du har en streg - tillykke, du er gravid! 

Der er SÅ meget der kan påvirke hvor tydelig stregen er. Fx hvor meget du har drukket, sovet osv. Så har du en streg så er du gravid.

Hvis du har brug for ro så ville jeg tage en tidlig scanning omkring uge 7-8 stykker, så får du en bedre ide om det hele vokser som det skal. 

Anmeld Citér

17. juli 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Tak for dit svar og tak!

Jeg prøver at lade være med at blive ved at teste, men det giver bare lidt en indikation på, om det går som det skal og derfor kan jeg ikke lade være.

Jeg bad lægen om en henvisning til scanning, så tog jeg til gynækolog dagen efter og fik bekræftet alt var godt, samt hun gav mig en ekstra scanning 3 uger efter hvor der også var hjerteslag. Det gav en kæmpe ro og gjorde også jeg kunne ligge testene på hylden. 
min læge forklarede at udvikling i test er kun noget man får noget ud af hvis man mister da den så vil forsvinde, men når alt er som det skal kan koncentrationen i urinen svinge og deraf stregerne kan være forskellige  

hør din læge om h*n ikke er sød at skrive en henvisning så du kan få ro

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym trådstarter

Mrs. skriver:

Jeg bad lægen om en henvisning til scanning, så tog jeg til gynækolog dagen efter og fik bekræftet alt var godt, samt hun gav mig en ekstra scanning 3 uger efter hvor der også var hjerteslag. Det gav en kæmpe ro og gjorde også jeg kunne ligge testene på hylden. 
min læge forklarede at udvikling i test er kun noget man får noget ud af hvis man mister da den så vil forsvinde, men når alt er som det skal kan koncentrationen i urinen svinge og deraf stregerne kan være forskellige  

hør din læge om h*n ikke er sød at skrive en henvisning så du kan få ro

Jeg har faktisk fået en henvisning til gynækolog i fredags, men dem jeg gerne vil til, har ikke telefontid om fredagen - så jeg venter tålmodigt til imorgen hvor jeg kan ringe  

Tusind tak for dit svar, det giver lidt ro i maven. Selvom jeg godt ved, at der er mange faktorer der spiller ind i forhold til de tests. 

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Lad vær med at analyser de der teste. Du har en streg - tillykke, du er gravid! 

Der er SÅ meget der kan påvirke hvor tydelig stregen er. Fx hvor meget du har drukket, sovet osv. Så har du en streg så er du gravid.

Hvis du har brug for ro så ville jeg tage en tidlig scanning omkring uge 7-8 stykker, så får du en bedre ide om det hele vokser som det skal. 

Tak for dit svar. Jeg prøver ikke at teste, da jeg godt ved at det ikke gør nogen forskel. Lige i nat har jeg faktisk været oppe og tisse 3-4 gange, så det spiller jo også noget i forhold til tydeligheden. 

Jeg har fået en henvisning fra min læge, så jeg skal ringe imorgen. Jeg frygter bare, at der er mange ugers ventetid.

Anmeld Citér

17. juli 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Men den ér da tydeligere? Er den ikke?

Anmeld Citér

17. juli 2022

Oddi

Profilbillede for Oddi
Anonym skriver:

Tak for dit svar. Jeg prøver ikke at teste, da jeg godt ved at det ikke gør nogen forskel. Lige i nat har jeg faktisk været oppe og tisse 3-4 gange, så det spiller jo også noget i forhold til tydeligheden. 

Jeg har fået en henvisning fra min læge, så jeg skal ringe imorgen. Jeg frygter bare, at der er mange ugers ventetid.

Så giver det jo mening urinen ikke har så koncentreret. Jeg testede først bragende positiv omkring uge 6, og det gav da et barn i sidste ende. 

Hvad har du fået henvisning til? 

blodprøve? Scanning? 

Anmeld Citér

17. juli 2022

Anonym trådstarter

Oddi skriver:

Så giver det jo mening urinen ikke har så koncentreret. Jeg testede først bragende positiv omkring uge 6, og det gav da et barn i sidste ende. 

Hvad har du fået henvisning til? 

blodprøve? Scanning? 

Jeg har fået henvisning til scanning og snak med en gynækolog i forhold til, at jeg selv har på fornemmelsen at jeg ikke danner nok progesteron og det har været årsagen til, at jeg før har mistet. Jeg har 2 børn, hvoraf den ene er lavet i fertilitetsbehandling. Før min yngste blev i maven, havde jeg mistet 2 gange - og disse 2 gange fik jeg ikke progesteron tilskud. Da jeg så blev gravid med min yngste fik jeg tilskuddet via en stikpille. Men min nye læge vil ikke udskrive det, uden jeg har været forbi en gynækolog. 

Ovenstående er måske også derfor at jeg bliver ved at teste, for at følge at det ikke går den forkerte vej.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.