Anonym skriver:
Tak. Jeg tror du har ret i, at det er fordi der pludselig er en kvinde
han har ALDRIG givet mig grund til, at være jaloux! Men pludselig er jeg det. Og jeg får er sug i maven når jeg en gang imellem kan se det er en besked fra hende. Jeg har selvfølgelig snakket med ham om det - men også for meget - for han kan næsten ikke være i det mere, og deraf kommer kommentaren om, at jeg skal stoppe med al den snak og at jeg skal lade være ned at forsøge så meget (være klæberig) fordi han føler sig omklamret. Han spørger hvorfor jeg ikke bare slapper af og er den gode gamle mig…./ og godt spørgsmål!
Det er super godt du har fundet ud af hvad det handler om, for så kan du gøre noget ved det! Jeg synes egentlig det er fint du har fortalt ham om det, synes det er vigtig at kunne være ærlig om alle slags følelser. Men det skal selvfølgelig ikke tage over, og det er heller ikke hans ansvar at du har de følelser.
Normalt ville jeg sige at det kan være en fordel at møde personen man er jaloux på, det kan gøre at man selv kan se der ikke er grund til jalousi. Men det er nok lidt svært når det er arbejdsrelateret.
I perioder hvor jeg har vært jaloux, så gør jeg det, at når jeg får tankerne og følelserne, så prøver jeg at ændre mine tanker. Prøve at rationalisere og tænke på hvordan han er overfor mig, de gode ting han gør og at han elsker mig. Og fremkalde de positive følelser. Og tænke, ej nu er jeg fjollet igen, han ville jo aldrig være utro.Og som regel kan jeg få jalousi følelsen til at forsvinde på den måde. I starten skal man virkelig gøre det meget og være meget bevidst om det, men efterhånden kommer det mere naturligt og de negative tanker og følelser forsvinder.
Det er ikke sikkert det virker for dig, måske har du brug for hjælp udefra, evt en coach eller psykolog.
Men uanset hvad, så er det super du ved hvad det handler om og at du er indstillet på gøre noget ved det. Så er du allerede nået en lang vej.
Anmeld
Citér