Er jeg for desperat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. juli 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Sjovt så forskellige man er. .. vi aftalte ikke, at vi var kærester men omtalte hinanden som kærester efter ca. 3-4 dates. Jeg gad ikke bo i en kuffert - så vi var vel næsten flyttet sammen da vi havde været sammen i to mnd. vi var i fertilitetsbehandling efter 7 mnd.

Jeg kender en som blev friet til efter et døgn sammen - gift 18 år og to børn før den ene døde.

Hvis man er en meget intuitiv/følelsesorienteret  person, tager det ikke lang tid at vide om det er værd at bruge tid på. 

Jeg kan selv tænke at det er utroligt med folk der først flytter sammen efter 2 år og gifter sig efter 7. Det ville ikke passe til mit tempo. I virkeligheden handler det vel om at de to parters tempo følges ad.

At flytte sammen efter 2 mdr har jeg også prøvet. Men det var i en tid hvor det kun handlede om mig og ham - og vi bare kunne flytte hver til sit hvis det ikke gik.. Når man har børn i forvejen (ligesom ts), er man bare nødt til at tage de hensyn der skal til for at de ikke bliver rendt over ende og presset ind i en konstellation fordi mor eller far er blevet stormende forelsket. 

jeg har selv en forholdsvis ny kæreste (første date i efteråret sidste år) og jeg har da så meget lyst til at flytte sammen med ham og sidde lårene af ham hele tiden. Men.. jeg har 2 børn.. det har han også. Og det er bare meget vigtigere at gøre tingene så børnene også kan følge med, end at følge vores egne nyforelskede følelser der skriger efter at sove sammen i ske hver nat  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juli 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Sjovt så forskellige man er. .. vi aftalte ikke, at vi var kærester men omtalte hinanden som kærester efter ca. 3-4 dates. Jeg gad ikke bo i en kuffert - så vi var vel næsten flyttet sammen da vi havde været sammen i to mnd. vi var i fertilitetsbehandling efter 7 mnd.

Jeg kender en som blev friet til efter et døgn sammen - gift 18 år og to børn før den ene døde.

Hvis man er en meget intuitiv/følelsesorienteret  person, tager det ikke lang tid at vide om det er værd at bruge tid på. 

Jeg kan selv tænke at det er utroligt med folk der først flytter sammen efter 2 år og gifter sig efter 7. Det ville ikke passe til mit tempo. I virkeligheden handler det vel om at de to parters tempo følges ad.

Har det på samme måde som dig.. 

Vi havde datet i 3 uger, og så snakkede vi om, at vi jo egentlig nok hellere måtte sætte en dato på, hvornår vi blev kærester (i tilfælde af, at vi ville holde årsdag eller noget).. På det tidspunkt boede vi allerede sammen og havde gjort det i 1-1,5 uge.. Efter 4 mdr. sammen blev jeg gravid for første gang.. Nu har vi været sammen i 5 år og har to børn, og vi elsker stadig hinanden sindssygt højt.. Gik faktisk forbi en kirkegård for en time siden og tænkte, at selv i døden vil jeg ikke undvære ham, så jeg vil gerne have, at vi bliver begravet ved siden af hinanden .. Men min pointe er bare, at jeg vidste, at han var the one efter ganske kort tid, og derfor betød det egentlig også noget for mig at få en titel på.. Hvis han havde trukket i land og ville vente 6 mdr. eller noget, så var jeg nok hoppet videre, da det for mig så virker til, at man ikke er klar til/vil binde sig til én person

Anmeld Citér

13. juli 2022

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Enig i at det lyder meget hurtigt og “voldsomt” med store erklæringer efter blot halvanden måned. Jeg ville nok tage de store følelser med et gran salt lige nu, men være glad for de mange komplimenter og forelskelse

Det med titler, kan være svært for nogen. Da jeg havde datet min kæreste i ca 4-5mdr lavede jeg en joke (hint) om at blive/være kærester. Han stejlede helt, lukkede sig inde i en uge og gik i tænkeboks. Jeg var SÅ forvirret. Det viste sig at det med at være kærester, i hans verden, er sådan noget med at så skulle vi møde familie og børn osv osv. og det følte han sig ikke klar til. Min hensigt var en helt anden, nemlig bare en vished mellem ham og jeg, om at vi ville hinanden og det ikke kun var sjov, hygge og sex. 
vi ventede med titlen, og jeg lod det være op til ham. Og efter et par måneder yderligere kaldte han mig sin kæreste  

Sådan har jeg det også jeg har brug for at vide fra ham det kun er mig og ham og det er simpelhen kun for beskytte mig selv  tænker når han indrager sin forældre at han ser en fremtid med os - men igen har snart været udsat for så meget lort i alt det dating noget her

Anmeld Citér

13. juli 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
Anonym skriver:

Sådan har jeg det også jeg har brug for at vide fra ham det kun er mig og ham og det er simpelhen kun for beskytte mig selv  tænker når han indrager sin forældre at han ser en fremtid med os - men igen har snart været udsat for så meget lort i alt det dating noget her

Men du kan jo godt have en snak om at være ekslusive, uden det er fordi i skal kalde jer kærester. 
jeg kan huske min kæreste sagde efter 1 måneds tid eller 2, at han havde slettet sin dating profil og så krammede han mig og sagde noget med at jeg ikke måtte være sammen med andre. Ikke på en besidderisk måde, men en kærlig måde. Det var hans måde at veje stemningen hos mig og håbe på at jeg ville sige noget lignende tilbage.  

Anmeld Citér

13. juli 2022

Anonym trådstarter

Mor11 skriver:

Men du kan jo godt have en snak om at være ekslusive, uden det er fordi i skal kalde jer kærester. 
jeg kan huske min kæreste sagde efter 1 måneds tid eller 2, at han havde slettet sin dating profil og så krammede han mig og sagde noget med at jeg ikke måtte være sammen med andre. Ikke på en besidderisk måde, men en kærlig måde. Det var hans måde at veje stemningen hos mig og håbe på at jeg ville sige noget lignende tilbage.  

Ja jeg må prøve snakke med ham om det

Anmeld Citér

13. juli 2022

Anonym

Jeg har været sammen med min mand siden vi var 15 år og husker faktisk ikke hvordan eller hvornår vi aftalte at vi var kærester, det skete bare.. 

Når man dater en person men ikke har titlen kærester, aftaler man så bare at man ikke går i seng med andre eller hvad?

Anmeld Citér

13. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Jeg har været sammen med min mand siden vi var 15 år og husker faktisk ikke hvordan eller hvornår vi aftalte at vi var kærester, det skete bare.. 

Når man dater en person men ikke har titlen kærester, aftaler man så bare at man ikke går i seng med andre eller hvad?

Det ved jeg ikke tænker også det kommer an på hvor seriøst det er - lige i mit tilfælde virker det til være ret seriøst. Har da os bare haft nogle hvor man bare hygger og har sex og det det…

Anmeld Citér

13. juli 2022

Kir

For mig er titlen kærester ikke så vigtig. Det vigtige er, at man er enige om at man vil hinanden og at man er enige om ikke at ses med andre (hvis det er den slags forhold man er til). Og for mig er det meget naturligt at der går 3-4 mdr før jeg deler med familie (forældre og søskende) at jeg ser nogen.

Men det er jo meget individuelt hvad man har lyst til. Men noget jeg bider mærke i er, at du virker ret usikker på dig selv og ham og har noget bagage med fra tidligere. Tror det vil være godt for dig hvis du kunne få bearbejdet det. Det kan godt ende med at blive et problem i forholdet hvis du er usikker på det og har brug for hans bekræftelse. 

Anmeld Citér

13. juli 2022

Anonym

Anonym skriver:

Men … at han kalder dig en kæreste er jo ingen beskyttelse - hverken imod at blive forladt, forrådt eller svigtet? Ligesom det heller ikke ville være en sikkerhed, om I så giftede jer … et stærkt forhold kommer af tillid, indgående erfaring med den anden, hengivenhed, loyalitet … men ikke af at han kalder dig noget bestemt?

Hvis du har issues på grund af tidligere svigt, giver det måske endnu mere mening at trække vejret og tage tingene stille og roligt, fremfor hovedkulds at satse på noget nyt? Så du har tid til selv at fikse dine traumer … og ikke skal forsøge at lade ham fikse dem?

Anmeld Citér

14. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Men … at han kalder dig en kæreste er jo ingen beskyttelse - hverken imod at blive forladt, forrådt eller svigtet? Ligesom det heller ikke ville være en sikkerhed, om I så giftede jer … et stærkt forhold kommer af tillid, indgående erfaring med den anden, hengivenhed, loyalitet … men ikke af at han kalder dig noget bestemt?

Hvis du har issues på grund af tidligere svigt, giver det måske endnu mere mening at trække vejret og tage tingene stille og roligt, fremfor hovedkulds at satse på noget nyt? Så du har tid til selv at fikse dine traumer … og ikke skal forsøge at lade ham fikse dem?

Ja du har så ret.  Må prøve trække vejret en gang og tage det stille og roligt 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.