Jer med børn med autisme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.651 visninger
16 svar
22 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
8. juli 2022

Anonym trådstarter

Idag har jeg haft besøg af en privat ergoterapeut, da jeg var intresseret i om min dreng havde sanseintegrationsproblemer, da han har svært ved lys og nogle lyde, havde tænkt tanken autisme, mest på bagrund af hvordan de beskriver ham i børnehaven: 

Dårlig øjenkontakt.

Trækker sig i det sociale.

I sin egen bobbel.

Manglende sprog (bagud).

Herhjemme er han en velfungerende glad dreng, og kan godt det sociale sammen med os, snakker konstant (ikke alt er forståeligt), god øjenkontakt og masser af kys og kram, kort beskrevet.

Ergoterapeuten mente autisme ud fra:

Bagud sprogligt.

Det sociale fra børnehaven.

Han elsker at spejle sig.

Har svært ved at vente til det bliver hans tur.

Mad, han spiser helst ikke noget hårdt/fast struktur, det gælder dog ikke chips

Alligevel selvom tanken har været der, er jeg helt slået ud over, hun mener han er autist, bliver hele hans liv en kamp for ham

Og her har jeg brug for jeres hjælp, hvordan får jeg ham udredt for autisme hurtigst muligt? PPR arbejder meget langsomt, fik advide af ergoterapeuten at børnepsykiatrien udreder ikke nogen børn uden en PPV fra PPR

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juli 2022

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Du kan få en henvisning via egen læge,

men ved ikke om det er hurtigere 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym

Synes godt nok det går hurtigt med at få diagnoser på børn for tiden.  

Vil bare sende dig et kram. Jeg kunne godt uddybe noget mere mhs til min bekymring om børn med diagnoser men det bliver så langt og komplekst. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg ville nok i stedet skynde mig at finde en ny ergoterapeut i stedet for. Hun går langt ud over sine faglige kompetencer ved at begynde at foreslå diagnoser uden kyndig og relevant udredning af rette fagfolk. 

Anmeld Citér

8. juli 2022

Linlin2022

mor:) skriver:

Du kan få en henvisning via egen læge,

men ved ikke om det er hurtigere 

Det er det ikke… 

Det hurtigste er nok at betale selv. Men her er der også ventetid for børn. I hvert fald for ADHD-udredning.

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Synes godt nok det går hurtigt med at få diagnoser på børn for tiden.  

Vil bare sende dig et kram. Jeg kunne godt uddybe noget mere mhs til min bekymring om børn med diagnoser men det bliver så langt og komplekst. 

Så siger jeg tak for krammet.

Og vi er enige ang diagnoser, men er ikke ude i at min dreng SKAL have en diagnose, men er også nød til at lytte til hvad pædagogerne  siger, men vil da meget gerne høre dit synspunkt

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym trådstarter

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg ville nok i stedet skynde mig at finde en ny ergoterapeut i stedet for. Hun går langt ud over sine faglige kompetencer ved at begynde at foreslå diagnoser uden kyndig og relevant udredning af rette fagfolk. 

Det er hermed taget til efterretning og tak

Anmeld Citér

8. juli 2022

Soonmom

Er det første gang hun ser ham?

For så synes jeg godt nok det er vildt at kunne konstatere autisme, hvis hans pædagoger ikke har luftet tanken ? - Det lyder uprofessionelt i mine ører.

Hvor gammel er han ?

Anmeld Citér

8. juli 2022

Anonym trådstarter

Soonmom skriver:

Er det første gang hun ser ham?

For så synes jeg godt nok det er vildt at kunne konstatere autisme, hvis hans pædagoger ikke har luftet tanken ? - Det lyder uprofessionelt i mine ører.

Hvor gammel er han ?

Ja første gang, han er 3 1/2 år.

De har ikke luftet det, men de ved ikke hvordan de skal tackle ham, sprog barriereren er en ting, men heller ikke den sociale del, få ham ud af sin boble.

Det er en kamp næsten hver morgen at få ham i børnehave, han er ikke glad for at være der, så ville helst flytte ham, nu når pædagogerne ikke ved hvad de skal gøre, men det er mere komplekst hvis det viser sig der er en diagnose, ønsker ikke flere skift end højest nødvendigt.

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym

Vores dreng blev udredt som 6 årlig. Der havde været obspunkter og ekstra støtte fra vuggestuen.

Her var det også ergoterapeuten, der spottede de sanseintegrationsmæssige problemer. Jeg pressede på og fik en PPR vurdering og indstilling til udredning, hvor pædagogernes, talepædagogens, ergoterapeutens, og vores observationer var med. Det tog vel ca en måned at lave den vurdering. 

Vi blev henvist til Glostrup hospital - børne psych. Kan kun anbefale offentlig frem for privat udredning. De var et yderst kompetent team af mange fagfolk, der var inde over- min oplevelse er i hvert fald, at det er mere grundigt. 

En diagnose har været “fantastisk” her. Der er ikke åbent til specialklasser, støtte eller andet uden at man har papirerne i orden. Og det giver en forståelsesramme, man kan tale ud fra. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.