Kløende hovedbund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. juli 2022

Mette Larsen

Profilbillede for Mette Larsen

Den her virker:

NECCIN
Shampoo Dandruff Treatment 1

https://nicehair.dk/neccin-shampoo-dandruff-treatment-nr1-250ml.html?dfw_tracker=9469-26100&gclid=CjwKCAjwq5-WBhB7EiwAl-HEkjKdWKLR77DZKaFEnXsULim7j3Ix7g_u4aOJ-o-_3Owt9mgxZV62_BoC7QkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Købte den ved min frisør da jeg døjede med kløende hovedbund og firmaet bag tilbyder at give pengene tilbage hvis den ikke virker og det gjorde den. Vidundermiddel

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Milla1992 skriver:

Har hun tykt hår?
Min hovedbund kan godt begynde at klø, når det er varmt og jeg sveder, sandsynligvis fordi varmen ikke kan slippe væk  Men hvis du mistænker hendes shampoo, så kan I jo prøve at skifte den ud og se om det hjælper

Nej, hun har fint/tyndt hår ligesom mig…

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Minime2018 skriver:

Jeg kan ikke tåle shampoo med konserveringsmiddel i. Der findes masser uden, så det er ikke et problem at finde. Jeg har god erfaring med Sanex shampoo og balsam. 

Og så skal hun ikke vaske hår hver dag men hver anden eller gerne hver 3. dag.  

Det tager lidt tid at komme tilbage til sund hovedbund, men giv det et par uger.

Hun får kun vasket hår 1-2 gange i ugen, så det bliver ikke vasket for meget. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Septemberbarn2018 skriver:

Jeg havde for noget tid siden kløende hovedbund efter at have været ved en frisør, som havde brugt en masse forskellige produkter i mit hår (der var ikke noget at se i min hovedbund). Jeg skyllede håret med eddikevand i en uges tid, og derefter var kløen væk. Men om det kan hjælpe din datter, ved jeg ikke, men det er i hvert fald en nem og billigt løsning til at "nulstille" hovedbunden

Ok. Tak for tip

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Eventuelt kan hun prøve at føntørrer håret hver gang, så hovedbunden ikke er fugtig længere end højst nødvendigt. Nogle kan godt begynde og klø hvis håret får lov at tørre selv. Måske er hun allergisk overfor noget det kan være vaskemiddel, shampoo eller en masse andre ting. 

Hun får føntørret det nogle gange men ikke altid. Men vil da helt klart prøve at føntørre det hver gang.

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

1518 skriver:

Jeg døjer i perioder også med kløe i hovedbunden. Jeg har meget kraftigt hår. For mig hjælper det at bruge en “børste” med bløde pigge, når jeg vasker håret. Så hovedbunden får en god gang massage. Og så en shampoo uden parfume. Australian Bodycare har lavet en serie til kløende hovedbund (søg på Hair Clean). Det lindrer hos mig. 

Ok, tak for tip

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Mor-til-Alfred skriver:

Body shop har en ginger shampoo, den er lifesaver ved kløende hovedbund. Samt føntørre hår efter bad. 

Tak for tip

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Fedtet hår kan sagtens være tegn på tør hovedbund. Hovedbunden kan forsøge at kompensere ved at sørge for ekstra olie. Lad hende prøve at gå længere tid mellem hårvaske og se, om det hjælper på kløen. 

Og så er jeg altid fortaler for at bruge shampoo og balsam uden parfume

Hun får kun vasket hår 1-2 gange i ugen, så vil mene, at hun ikke vasker det for meget. Men vil da klart prøve at føntørre det hver gang.

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Kastanje skriver:

Ud fra det du beskriver skal du bestemt ikke bede hende om at vaske med shampo to gange… det tørre hovedbunden og håret endnu mere ud. Du skal heller ikke bede hende om kun at bruge balsam i spidserne.
Hendes evt tørre hovedbund der klør, skaber fedtet hår fordi kroppen forsøger at kompenserer med ekstra olie/fedt når man vasker ofte. Hvis håret er lang skal det ikke vaskes mere end hver 3. dag højest. 

Hvis hun klør sig så køb endelig en parfumefri shampo til hende og en af de bedre slags. Min hovedbund og hår bliver totalt ødelagt at billige shampooer med parfume. 
Køb også gerne en hårolie til håret. 

Håret vil i starten uden hyppigt hårvask bliver fedtet i højere grad (indtil set har indstillet sig). Du skal ikke ty til hyppigere vaske. Du kan også vaske med æg. Det er godt gammelt husmoderråd til st få flot hår der ikke er fedtet og en hårbund der er god.

Hvad bruger I af shampo?

Hun får kun vasket hår 1-2 gange i ugen. 

Jeg har bare læst at man skal vaske sit hår 2 gange.

Det er forskelligt hvad hun bruger af shampoo, men typisk dem man køber i supermarkeder osv. 

Anmeld Citér

9. juli 2022

Anonym trådstarter

Mette Larsen skriver:

Den her virker:

NECCIN
Shampoo Dandruff Treatment 1

https://nicehair.dk/neccin-shampoo-dandruff-treatment-nr1-250ml.html?dfw_tracker=9469-26100&gclid=CjwKCAjwq5-WBhB7EiwAl-HEkjKdWKLR77DZKaFEnXsULim7j3Ix7g_u4aOJ-o-_3Owt9mgxZV62_BoC7QkQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

Købte den ved min frisør da jeg døjede med kløende hovedbund og firmaet bag tilbyder at give pengene tilbage hvis den ikke virker og det gjorde den. Vidundermiddel

Ok, tak

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.