Madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2022

Milla1992

Grundet en flytning og huskøb begyndte vi at have et madbudget på 4000 kroner om måneden fra maj, hvor det ikke helt blev overholdt, så reelt set er vores budget først startet her i juni. Vi er pt kun 2 voksne, så det er spændende om vi må revurdere vores budget, når jeg en gang har født  

Før vi flyttede sammen har jeg både haft madbudgetter på 800 og 2000 kroner, hvor førstnævnte virkelig krævede at købe tilbudsvarer og datovarer. Et tip til at spare penge på mad, er at skære ned på kød og fylde op med linser, bønner, grøntsager osv. Der findes efterhånden mange lækre opskrifter på nettet som slet ikke indeholder kød Madplaner kan også spare en for en del.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
DN skriver:

Hold da op, det var godt nok ikke meget.. der kan spares en del kan jeg se

er det så så inkl toiletpapir, shampoo osv osv osv? 

Nej det er kun mad. Jeg bruger vidst ca 200 kr om måneden på husholdningsting som toiletpapir osv. 

Jeg er på uddannelseshjælp, så det er nødvendigt at spare hvor det kan lade sig gøre

Anmeld Citér

27. juni 2022

Soonmom

2 voksne og 4 børn (2 blebørn plus en som har/får mme).

Vi sætter 8000 af inkl bleer, shampoo osv altså alt man køber i dagligvarer butikkerne. Vi kunne gøre det billigere, men sparer ikke 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

Før de stigende priser lå vi på omkring 500-700kr. om uge for to voksne og 3 børn på hhv. 12,13 og 4 år. Det er inkl. øl/vand/vin til weekender og alt til mad og husholdning. Nogle gange ryger der også lige et stykke tøj eller et par gummistøvler med i købet. 
Vi laver madplaner, handler tilbud og bager stort set alt selv.

Jeg vil tro vi er på omkring 1000kr. om ugen nu pga. de stigende priser. 
Vi har minimalt af madspild og går meget op i at alt mad er lavet fra bunden. Og der er stadig plads til økologi, vi køber ikke alt økologisk, men fx mælk, æg og gulerødder er altid øko og sommetider også andre grøntsager. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Ønskebaby1987

Profilbillede for Ønskebaby1987

2 voksne og to børn (0,3). Vi har 8000kr til mad/husholdning/benzin. Det slår ikke til for os længere. Bruger nok nærmere 9000kr. Kører ikke meget pt. Jeg er på barsel og min mand har 20 km på arbejde.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Vi ligger lige pt. på 6000 kr. om måneden til mad og husholdning.. Vi er to voksne og to blebørn (1 år og 3,5 år).. Men vi bliver nødt til at lade den stige 500-1000 kr. om måneden, for vi kan ikke helt nøjes med det nuværende beløb 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

Pu ha, herhjemme arbejder en og den anden er på SU. Vi har børn på 1, 9, 11 og 13. Jeg ved det virkelig ikke, men langt over 10.000. Vi tænker ikke så meget over det, vil gerne spise god mad lavet fra bunden hver dag, gerne øko grønt/frugt, og altid massere af grøn/sund mad, og når der er kød, så god kød.

Der går også meget til madpakker osv på så "stor" en familie. 

Vi kan ikke "finde ud af" madplaner, da vi er mere spontane, og hellere vil spise det, vi har lyst til den enkelte dag.

Vi handler HVER dag, og vi ved jo, det kan gøres bedre og billigere. Jeg trøster mig med, at vi trods alt kan ændre her og der, hvis tingene engang skulle knibe, eller vi ønsker at kunne spare mere op

Anmeld Citér

28. juni 2022

Anonym

Da vi var studerende og sparede og kun var 2 voksne levede vi for 2000 kr. i måneden (selvfølgelig inkl. toiletpapir og alt det andet, man handler ind i et supermarked). Men jeg er virkeligt imponeret over, at hele familier kan få 500 kr. i ugen til at slå til. Men okay, min mand spiste også for 3... det kan jo være forklaringen. Vi vendte hver øre, spiste kun frysegrønt, havregryn og rugbrød, sidste salgsdato kød (primært gris og kylling) og intet slik/sodavand. Det var i 2008, så medregner man inflation, så er vi jo sådan set rigere som gennemsnitlig samfundsborger nu ift. dengang.

I dag sparer vi ikke på noget, spiser så meget økologisk som supermarkederne tilbyder, der ryger sodavand og slik/chips og snacks og lækre smoothier osv. ned i kurven. Vi er 2 voksne og 2 børn og levede før inflationen for 6.000 kr. i måneden i supermarked indkøb (ifølge vores app, som registrerer vores indkøb). Det tal er steget til 7.000 kr. i måneden siden februar. Det mærker vi ikke rigtigt.

Anmeld Citér

28. juni 2022

Anonym

Hver måned sættes 6000 kr. ind på madkortet, som dækker mad, husholdning, bleer, rengøringsmidler, take-away (sjældent vi får det) og is. Det løber lige rundt. Vi er to voksne og 1 barn

Anmeld Citér

28. juni 2022

DN

Profilbillede for DN

Tusind tak for alle jeres input, sjovt at se hvor meget det varierer fra familie til familie.. 

Jeg kan se at det kan gøres langt billigere end det vi gør, så det giver mig lidt håb for at kunne skære yderligere ned, men det bliver svært..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.