Madbudget

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.387 visninger
22 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. juni 2022

DN

Profilbillede for DN

Hej.

Min mand er studerende og derfor kører vi et ret stramt budget. vi har netop haft vores budget til opdatering.. det er dog blevet meget svært at holde madbudgettet med stinkende priser  

Før kunne vi være to voksne og to børn (10 og 6 år), for ca 1000kr pr uge på mad.. men i takt med at ungerne bliver større og priserne stiger passer det ikke helt mere.

Jeg er nysgerrig på hvad jeres andres madbudget ligger på, hvis i har sådan et  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
DN skriver:

Hej.

Min mand er studerende og derfor kører vi et ret stramt budget. vi har netop haft vores budget til opdatering.. det er dog blevet meget svært at holde madbudgettet med stinkende priser  

Før kunne vi være to voksne og to børn (10 og 6 år), for ca 1000kr pr uge på mad.. men i takt med at ungerne bliver større og priserne stiger passer det ikke helt mere.

Jeg er nysgerrig på hvad jeres andres madbudget ligger på, hvis i har sådan et  

Jeg bruger 350-400 kr om ugen på mad til os herhjemme. Vi er 1 voksen og 2 børn på 2 og 8 år.

Nogle uger kan det være svært at overholde, især hvis vi er løbet tør for nogle basis ting, men andre uger bruger jeg lidt mindre, og så går det ca op.

Anmeld Citér

27. juni 2022

DN

Profilbillede for DN
MamaGulloev skriver:

Jeg bruger 350-400 kr om ugen på mad til os herhjemme. Vi er 1 voksen og 2 børn på 2 og 8 år.

Nogle uger kan det være svært at overholde, især hvis vi er løbet tør for nogle basis ting, men andre uger bruger jeg lidt mindre, og så går det ca op.

Hold da op, det var godt nok ikke meget.. der kan spares en del kan jeg se

er det så så inkl toiletpapir, shampoo osv osv osv? 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mrs.

Vi bruger 4-500 kr om ugen og det er inkl. toiletpapir, shampoo, fredagsslik, rengøringsmidler, bleer mm. 

Jeg køber kun kød der er sat ned - og så laver jeg madplan ud fra det (40-50 kr for en pakke hakket oksekød vil jeg simpelthen ikke give!) 

Vi handler 1 gang om ugen, og holder øje med tilbud. 
den sidste måned (efter fødslen) har vores budget været lidt højere da jeg får leveret de fleste varer fra nemlig.com og kun kører ud i Rema og kigger efter kød på tilbud. Men vi ligger stadig på ca 500 kr om ugen på trods af det.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

Vi er to voksne og to børn (knap 2,5 år og 10 måneder). Vi bruger 8000 på mad og husholdning om måneden. Det er inkl. fx madpakker, creme til eksem, bleer, rengøring. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom

Vi er to voksne og to teenagere. Vi bruger ca. 12.000 kr. om måneden på alt indkøb, det er inkl. take out, biobilletter, osv. dog ikke tøj. Vi får pt. måltidkasser til 4 aftensmåltider om ugen, det koster 800 kr. pr. uge.

Anmeld Citér

27. juni 2022

Anonym

På mad og husholdning bruger vi ca 3500 om måneden. Vi er 2 voksne og 4 børn

Anmeld Citér

27. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Vi er 2 voksne og 1 barn på 6 år. Begge vi voksne har frokostordning på arbejdet, så vi køber kun frokost til barnets madpakke + til weekenden. 

Før brugte vi ca. 500 kr. om ugen på mad, men med de stigende priser er vi nærmere på ca. 700 kr. om ugen nu. Vi laver madplan og handler primært kun ind en gang om ugen. Sker da, vi supplerer lidt op i løbet af ugen. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Maximus4

Jeg laver madplan og bruger cirka 650-900 kr om ugen på mad og diverse. Det svinger meget alt efter hvor mange basisvarer vi er løbet tør før eller om jeg kan finde kød på tilbud. 

Anmeld Citér

27. juni 2022

Missyou

Jeg er 1 voksen og 2 børn på 6 og 8 år. Mad og diverse er på 1300kr om ugen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.