Har nogen oplevet det samme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.538 visninger
13 svar
6 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
23. juni 2022

Anonym trådstarter

Hej! 
Vores lille pige på 4 uger, har siden hun var 2 uger haft 3-4 aftener om ugen hvor hun fra 17-19 tiden (variere) er urolig, vil ammes men bliver så gal og skriger og trækker benene op under sig, nogen dage skriger hun hvor jeg simpelthen ikke kan trøste hende har prøvet ALT. 
Jeg bevæger benene, masserer maven flere gange dagligt og bøvser af efter måltid. 
det stopper altid senest kl 22. Aldrig 5 minutter over. 
i dagstimerne er der intet, hun er glad velfungerende, kontaktsøgende, tager på som hun skal, har våde bleer og afføring som hun skal mm. 
Fra kl. 22 sover hun 4 timer, bliver ammet, sover 4 timer igen, ammes igen og sover så 1 time, og så er det op og igang omkring kl 7:30. Så natten går jo også nemt. 
det er kun efter kl 17 (starter på forskellige tidspunkter men altid efter 17) og slutter kl 22.

overvejede om det kunne være hvis vi fx har været ude og handle, eller haft besøg, men det kommer også de dage hvor vi er hjemme og putter hele dagen. Jeg forsøgte sidste uge med at bestille varer hjem så vi ikke skulle handle og ingen gæster overhovedet så vi bare var hjemme og intet skulle og det gjorde ingen forskel.. 

snakkede med sundhedsplejersken og hun har aldrig oplevet tilsvarende og ved ikke hvad det kan være eller hvad jeg kan gøre udover hvad jeg allerede gør. Som hun siger stor trives hun og er en perfekt og glad lille pige. 

Så hvad Søren kan det være! Har læst nettet tyndt! 
hun skal til 5 ugers undersøgelse næste uge og har talt med lægen som har lovet at kigge på hende ifht til dette, men lægen sagde også at det ikke var noget jeg skulle bekymre mig om og det er “normalt”.. synes bare det er meget mærkværdigt, særligt fordi jeg kan vitterligt sætte uret efter det. Når hun falder til ro, bliver ammet og så sover - så er hun faldet i søvn præcis kl 22. 

Undskyld det lange skriv, men bliver så bekymret og skær i mit hjerte hun har det sådan i de timer.. ville skære mine arme af og slå mig selv med dem hvis bare hun slap for de ture.. 

nogen ideer? Nogen der har oplevet tilsvarende?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2022

Anonym

Jeg ved ikke hvad det skyldes men sådan havde en af vores det også, og kender flere andre hvor det er det samme om aftenen. 
men vil bare lige sige til det sidste du skriver at det selvfølgelig aldrig er rart for baby eller dig når hun er så ked af det, men nogle gange er det der er brug for bare at du er der, giver tryghed og så rummer de følelser og den gråd hun kommer med. Hun lider ikke men er utilfreds og giver udtryk for det på den bedste måde hun kan. Det går lige i hjertet for sådan er vi bygget men hvis læge og sundhedsplejerske siger at hun trives og du selv er enig resten af tiden så prøv at læg bekymringen væk og bare være der for hende i det så hun ved at hun er i trygge hænder. Det er pisse svært men forhåbentlig går det over snart. Tror det gik over her da hun var et par måneder eller tre og de andre jeg kender er det også gået over selv.  

Anmeld Citér

23. juni 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Det lyder som kolik? Var der ikke en gammel ammestue-regel om 3x3x3; 3 timer om dagen fra 3 uger til 3 måneder? Måske er dit barn en 2x2x2? ;-)

Anmeld Citér

24. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

Det er ret normalt og kaldes også fuzzy evenings på engelsk ��

Plejer at starter omkring 2-4 ugers alderen og slutte omkring 10-12 uger

Anmeld Citér

24. juni 2022

Anonym trådstarter

Maricella skriver:

Det er ret normalt og kaldes også fuzzy evenings på engelsk ��

Plejer at starter omkring 2-4 ugers alderen og slutte omkring 10-12 uger

det kunne være

Anmeld Citér

24. juni 2022

Anonym trådstarter

Panther skriver:

Det lyder som kolik? Var der ikke en gammel ammestue-regel om 3x3x3; 3 timer om dagen fra 3 uger til 3 måneder? Måske er dit barn en 2x2x2? ;-)

Jeg overvejede det men sp siger det ikke kan være kolik for så ville det være skrig mange timer i stræk. På 2 uger har hun “kun” haft to ture der var skrig. Resten er urolig, og skrig af og til 5-10 min af gangen 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Måskemor

Mine to havde også aftenuro eller fuzzy evenings som en skriver. Det gik over af sig selv efter nogle uger.

Anmeld Citér

24. juni 2022

Anonym trådstarter

Måskemor skriver:

Mine to havde også aftenuro eller fuzzy evenings som en skriver. Det gik over af sig selv efter nogle uger.

Håber det er det og det går over snart er så synd for hende at hun skal blive så urolig og utilpas

Anmeld Citér

24. juni 2022

DagGry

Profilbillede for DagGry

Det er højst sandsynligt ikke noget, du bør bekymre dig om. Min ældste var lige sådan, og jeg har fire veninder , der også hver har haft et barn, der har gjort det samme. Rigtig mange babyer bliver urolige og skriger om aftenen, og derfor søger de tryghed og bryst, selvom de ikke rigtigt er sultne. 

Jeg kan trøste dig med at, det pludselig går over. Oftest fra den ene dag til den anden, så hold ud og hæng i. Du gør det rigtige. 

Derudover kan du prøve at søge "baby melodi" på YouTube. Der finder du melodier, der kan få selv de ulykkeligste babyer til at finde ro. 

Anmeld Citér

24. juni 2022

Anonym trådstarter

DagGry skriver:

Det er højst sandsynligt ikke noget, du bør bekymre dig om. Min ældste var lige sådan, og jeg har fire veninder , der også hver har haft et barn, der har gjort det samme. Rigtig mange babyer bliver urolige og skriger om aftenen, og derfor søger de tryghed og bryst, selvom de ikke rigtigt er sultne. 

Jeg kan trøste dig med at, det pludselig går over. Oftest fra den ene dag til den anden, så hold ud og hæng i. Du gør det rigtige. 

Derudover kan du prøve at søge "baby melodi" på YouTube. Der finder du melodier, der kan få selv de ulykkeligste babyer til at finde ro. 

Mange tak! Det vil jeg prøve

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.