Jeg er næsten 30 (om en måned) og har lige fået min første uddannelse.
Har kæmpet med psyken altid og det har været en voldsom kamp at komme igennem en uddannelse, med mange nederlag (særligt da jeg endte med at stoppe drømme studiet for otte år siden, pga angsten).
Jobcenter on and off når de studier jeg endte på ikke lykkedes pga. svingende angst og depression. Altså nederlag på nederlag.
Nu har jeg fået en uddannelse, med en ok karakterer på 10. Men jeg er mildest talt rædselsslagen for hvad nu...
Jeg måtte tage uddannelsen på deltid for at komme igennem, men klarede det selv og uden medicin. Så på den ene side er jeg selvfølgelig stolt af mig selv, men på den anden side føler jeg nu at jeg "bare" er tilbage i "hvad skal jeg så gøre nu" tilstanden. (Den tilstand som uddannelsen jeg har igang med kunne holde lidt på afstand).
Min fagforening er ligesom jobcenter og er allerede stresset/presset efter tre uger som ledig.
Har søgt seks job som jeg føler måske kunne passe rigtig godt til mig (hvor især et af dem var virkelig godt synes jeg, da de søgte deltids ansat, og jeg pt ikke tror jeg kan klare fuldtid).
Men er så stresset af alle de breve fra fagforeningen og de møder de kalder til og ting man skal forholde sig til. Det virker måske fjollet, men det sindsygt angstorovokerende for mig at stå i.
Samtidig frygter jeg, at jeg ikke kan finde et job og/eller ikke er god nok til det jeg evt finder. Kan slet ikke holde til det her.
Min søns vuggestue mangler personale i ferien, og min første tanke var "ej det søger jeg, elsker jo at være sammen med små børn" (selvom jeg ikke er uddannet inden for pædagogik faget).
Men så er der bare noget inden i som bremser mig og skriger "nej nej nej".
Hver da jeg henter har jeg lyst til at gå ned til lederen og spørge om de evt kan bruge mig. Men jeg tør simpelthen ikke og får ikke gjort det.
Føler jeg fejler hele tiden i mit liv.