Baby vil kun sove på mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. juni 2022

Mrs.

Anonym skriver:

Dejligt at det virkede for jer og i fandt løsningen desværre har vi prøvet, det har vi prøvet. Men han vågner simpelthen i sin søvn. 

Også hvis du ligger ham lige inden han falder hen?

hvis jeg fx rykker den lille fra autostol til babynest så vågner hun også op. 
hvis han vågner op så gør det forfra, amning, når han næsten sover så ligge ham igen. 

vi er glade for netop (nu) juniornest og slangen fordi det på den måde er det “samme” hun sover ved hver gang der dufter af mor. Også så hun ikke skal forholde sig til forskellige sovepladser - heller ikke når vi er ude. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Har også fra fødslen altid prøvet at anerkende hans behov for tryghed. Men bliver simpelthen  nød til at finde en anden løsning, snart. Når vi er ude, sover han slet ikke grundet støjen, og kan jo ikke bare ligge ham selv et sted fordi kun bliver i søvnen på mig. Og jeg kan snart ikke bære ham på samme måde længere. 

Kan ikke huske om du har skrevet om du har prøvet vikle eller bæresele, men det er måske en mulighed. Nogle børn er jo også meget følsomme overfor lyde og indtryk, så måske han skal Skånes lidt for alt for mange stimuli? Prøv evt at tale med din sundhedsplejerske, hun kender ham jo lidt og kan vurdere om han har behov for at blive skånet. 

og så er der jo faser i udviklingen som går over. Prøv at følge vidunderlige uger appen. Husk at taste terminsdato og ikke fødselsdato. 

Anmeld Citér

22. juni 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan ikke huske om du har skrevet om du har prøvet vikle eller bæresele, men det er måske en mulighed. Nogle børn er jo også meget følsomme overfor lyde og indtryk, så måske han skal Skånes lidt for alt for mange stimuli? Prøv evt at tale med din sundhedsplejerske, hun kender ham jo lidt og kan vurdere om han har behov for at blive skånet. 

og så er der jo faser i udviklingen som går over. Prøv at følge vidunderlige uger appen. Husk at taste terminsdato og ikke fødselsdato. 

Vi brugte vikle indtil han blev 3,5 måned. Men nu er alt desværre for spændende til han falder hen. 

Det har vi gjort allerede fra helt spæd. Men hun er lidt gammeldags, og med andre ord end hendes. Vender de sig til det. Vi har dog aldrig fulgt hendes råd, og skærmer ham, med det samme han viser det er for meget. Det hjælper, men jeg ender med at stå i et andet rum hvis vi er ude. Og måske lige ude 10 min er vi ude i alt. Så vi ved han meget hurtigt bliver overstimuleret. Men jeg syntes jo det er gavnligt at for ham, når han bliver ældre at være i mødregruppe, så han har andre børn at spejle sig i. Ligenu virker det bare ikke, at komme til det.  

Den har jeg. Der står han lige er startet i tigerspring 4. Men det har varet meget længe nu 

Anmeld Citér

22. juni 2022

Anonym

Vi brugte vikle indtil han blev 3,5 måned. Men nu er alt desværre for spændende til han falder hen. 

Det har vi gjort allerede fra helt spæd. Men hun er lidt gammeldags, og med andre ord end hendes. Vender de sig til det. Vi har dog aldrig fulgt hendes råd, og skærmer ham, med det samme han viser det er for meget. Det hjælper, men jeg ender med at stå i et andet rum hvis vi er ude. Og måske lige ude 10 min er vi ude i alt. Så vi ved han meget hurtigt bliver overstimuleret. Men jeg syntes jo det er gavnligt at for ham, når han bliver ældre at være i mødregruppe, så han har andre børn at spejle sig i. Ligenu virker det bare ikke, at komme til det.  

Den har jeg. Der står han lige er startet i tigerspring 4. Men det har varet meget længe nu 

Ved du hvad. Min søn var også følsom som helt lille og blev skånet virkelig meget fordi han hurtigt blev overstimuleret fordi han var så meget “på”.. vi gik i mødregruppe, han sov minus der, men sov ok om natten. Og han er det mest empatiske, sødeste, sociale lille barn i dag. Og han er verdens bedste ven. Så fortvivl ej hvis det koster at du må skippe lidt af det sociale for en stund.

Anmeld Citér

22. juni 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Det er lige præcis det vi gør nu  

Men han bliver påvirket af lyde og vågner  derfor virker den ikke rigtig uden for hjemmet. 

Vi startede ud med vikle fra fødsel, men da han ramte 3,5 måned, stoppede han med han kunne sove i vikle, alting er for spændende. Så han falder simpelthen ikke i søvn og ender med at græde til sidst fordi han bliver overtræt. 

Hvad gjorde du i hverdagen? Hvornår spiste du? Bad ? Hvordan gjorde du når du var uden for hjemmet ? 

Jeg timede gerne min spisning med at hun fik en lur. Så jeg havde gjort mad klar og tog det med ind på sofaen og satte det så jeg kunne nå det når hun var faldet i søvn. Når jeg skulle i bad var hun enten med i en badevikle, eller lå i skråstolen og så på, og når vi skulle ud og hente storesøster var den lille altid i viklen, enten i sovende eller vågen tilstand. 

- Jeg var (og er) alene med mine 2, så det gjaldt bare om at få det til at fungere. 
Derudover havde jeg en baby der ikke var ret meget for at sove, så jeg var villig til meget for at få hende til at sove længere stræk. Nogle dage sov hun maks 1 time, fordelt på 3-4 lure på 10-20 minutter af gangen. 

Anmeld Citér

23. juni 2022

Roselil

Profilbillede for Roselil
Anonym skriver:

Hej

Min søn på 4,5 måned nægter at sove i barnevogen, sengen, liften og viklen om dagen. Jeg kan kun få ham til at sove ved at vugge ham i armene. Når han så er faldet i søvn, har jeg prøvet at flytte ham til f.eks barnevogn, men efter at have lagt der 10-20 min vågner han. Så kun hvis jeg holder ham i armen, kan han få lurer der er længere end 20 min. Jeg har prøvet at "træne" at ligge andre steder, men det går bare ikke, jeg endte med at ødelægge hans søvnrytme helt. Nu holder jeg ham så kun i armene. Men det er bare ikke holdbart i længden og min ryg gør så ondt af at gå og sidde med 8 kg i en statisk bevægelse meget af dagen. Han har generelt et stort behov for tryghed. Så Hjælp! er der nogen der har prøvet det? Og fundet noget der virker. Føler vi har prøvet alt, han nægter at far putter ligeledes, så skriger han istedet, selvom han gør det samme som mig

Her var redningen en slyngevugge, den hopper op og ned i stedet for fra side til side, tror der var det der gjorde at han accepterede at blive lagt i den. Inden da gik jeg rundt med ham i 4 mdr. den er også smart at man kan hænge den i loftet i en krog og så sidde f.eks. I sofaen og vugge. Når man skal i seng kan man tage den ned og hænge vuggen ved sengen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.