Bliver forældre til børnefødselsdage?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.980 visninger
11 svar
0 synes godt om
20. juni 2022

Tinstin

Min søn er 5 år og har været til 2 børnefødselsdage.
I den første stod, der var en 4-års fødselsdag, stod der i invitationen at forældre også var velkomne, da det var den første børnefødselsdag på hans årgang.
Anden fødselsdag var en 5-års og her stod der ikke noget om, at forældre måtte være med. Min søn ville slet ikke afsted uden mig, men vi tog derhen, for måske ville han godt med, når han så sine venner - men han ville ikke have, at jeg skulle gå.
Derhenne så jeg så, at der var flere børn, nok omkring 5-10 stykker, der heller ikke ville undvære deres forældre - og så blev forældrene bare. Jeg blev derfor også. Der var også kaffe og lidt mad til forældrene og vi endte med at hjælpe dem, der holdt fødselsdagen med det praktiske i at holde styr på de der 20 glade børn.

Er det bare "normen", når børnene stadig er så små, at en håndfuld forældre bliver hængende? Det var jo faktisk hyggeligt for de voksen også, der var mad til os og vi hyggede egentlig, mens ungerne legede osv.

Det er mit første barn, så jeg ved slet ikke, hvad de uskrevne regler er!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

I vores børnehave begyndte man først at invitere til fødselsdag hjemme, når poderne blev 5 år. Det var som udgangspunkt uden forældre, og det var der som regel intet problem i. Hvis der var et enkelt barn, der ikke ville med uden en forældre, så blev den forældre bare. Da min datter blev 5 år, var der en mor, der blev. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Soonmom

Det er nok forskelligt fra sted til sted umiddelbart ville jeg mene uden forældre ligesom legeaftaler i den alder vel heller ikke er med forældre

Anmeld Citér

20. juni 2022

Maricella

Profilbillede for Maricella

"Vi" har været til en enkelt 6 års fødselsdag i skolen (den første). Det stod at forældre var velkomne. Der var vist en 4 stykker der blev og hjalp med det praktiske (jeg var ikke med) Det havde fungeret fint. En del af forældrene kender også hinanden og ses privat, ved ikke om det har betydning. Personligt vil jeg ikke have noget imod at forældre er med når det bliver vores tur om nogle mdr. Synes bare det er hyggeligt at lære dem lidt at kende. Og må ærligt indrømme at jeg er skræmt ved tanken om at stå med alene ansvaret for 10 børn på 5-6 år så for mig vil det være kærkomment at et par stykker blev! Tænker det ændrer sig efterhånden som de bliver ældre og man som forældre også bliver vant til de her store samlinger af børn

Anmeld Citér

20. juni 2022

Baby.mamma

Det er uden forældre

Anmeld Citér

20. juni 2022

BabyIgen2022

I vores børnehave er man velkommen til at invitere stuen hjem i løbet af deres dag, og så tager stuens pædagoger med og hygger hjemme og holder styr på børnene. Det fungerer fint.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Mrs.

Da min søn gik i børnehave blev mange af forældrene. Først i 0 klasse gik de, nogen enkelte blev hvis et barn havde behov for det og siden 1 klasse har der ikke været andre forældre

Anmeld Citér

20. juni 2022

Måskemor

Min søn går nu på sidste år i børnehaven, og her har forældre været velkomne. Det er lidt forskelligt hvor mange der er blevet. Jeg har kun være med 20-30 min en enkelt gang (fordi han så at andre forældre blev) ellers har han selv været afsted. 

Anmeld Citér

20. juni 2022

årgang84

Profilbillede for årgang84

Det bedste er at hvis ungerne ikke ville have forældrene med så er det at trække dem hjem efter skole eller før eller hvad de nu går. I når de er 5.

Vores havde at sidste år i børnehaven måtte de komme ud privat så kendte de huset. Men ja det er da også lidt utrykt i afleverings situationen med alle de andre forældre.

Anmeld Citér

20. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Ved os - altså generelt set - ikke kun os som familie, men der holder man fødselsdag for børnehaven med pædagogerne! Ikke en fødselsdag uden pædagoger når de er så små. 
først i skolen

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.