Cykle i skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2022

Anonym

Jeg ville køre i skole også kunne de cykle hjem. 

Vores på 10 får ikke lov endnu at cykle de 7 km der ingen cykelsti. Vi har til tider kørt med. Men ofte er deres dage fyldt med sport så derved kommer bevægelse ind over. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2022

Soulaima

Min søn blev 9 i marts. Han er li begyndt at cykle.. vi har 4 km til skolen og der er cykelsti hele vejen, og han skal kun krydse en vej 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Maximus4

Jeg er mere bekymret for deres manglende evne til at VIRKELIG forstå konsekvensen af hvis de glemmer at kigge sig for. Ruten kan sagtens sidde på rygraden og vi som forældre kan tænke at de har de helt styr på. Men jeg er utryg ved det fordi jeg kan se tilbage nu at jeg ikke selv sådan helt forstod hvor galt det kunne gå hvis jeg ikke kiggede mig ordentligt for.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Mrs.

Hvis hun er trafiksikker og har mod på det er det jo jeres vurdering  

personligt ville jeg ikke lade min søn cykle 10 km hver vej til skole uanset alder. Ville ikke engang selv cykle sådan en tur

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Er ikke sikker på de nogensinde ville få lov.

ville overveje det alt efter modenhed i 15 års alderen.

Hvorfor først i så sen en alder? Er det af angst for at der sker dem noget eller fordi du ikke stoler på deres evner at cykle alene?

Synes godt nok det er ekstremt først at måtte cykle alene til skole i en alder af 15

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Anonym skriver:

Er ikke sikker på de nogensinde ville få lov.

ville overveje det alt efter modenhed i 15 års alderen.

Når de bliver 13 år har du nok ikke så meget at skulle have sagt længere hvad angår cykling til skole

Anmeld Citér

21. juni 2022

Anonym

Mjah. Jeg var selv 1.g'er før jeg begik mig ud på sådan en tur ����

Anmeld Citér

21. juni 2022

ErDuHerIkkeSnart

Mrs. skriver:

Hvis hun er trafiksikker og har mod på det er det jo jeres vurdering  

personligt ville jeg ikke lade min søn cykle 10 km hver vej til skole uanset alder. Ville ikke engang selv cykle sådan en tur

Blot nysgerrig på det sidste du skriver…hvorfor ville du ikke det?

Anmeld Citér

21. juni 2022

Mrs.

ErDuHerIkkeSnart skriver:

Er i tvivl om du mener mig selv eller mit barn.. 

mit barn synes jeg det er for lang en tur for et barn. 
mig selv - fordi det ville jeg simpelthen ikke gide  ren og skær dovenskab fra min side (hvis jeg skal være ærlig)

Anmeld Citér

21. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11
ErDuHerIkkeSnart skriver:

Jeg ville heller ikke tage turen selv. Jo som en lørdags tur uden formål og mødetider og hvor vejret er godt. Det kunne mine børn også være med til, på 10 og 8. 
men dagligt, til og fra job. Niks. jeg ville være helt færdig når jeg mødte ind og endnu mere træt om eftermiddagen. 5km maks, ellers ville det blive bil eller offentlig transport.  

så hvis mine børn havde så langt i skole, ville de få valget om at cykle eller tage bussen. Det valg har de også nu, hvor de kun har 3,5km. Lige nu hvor vejret er godt, er det cyklen der er i brug igen, jeg ville ikke selv tage cyklen i øsende regnvejr hvis der er andre muligheder. Livet er for kort til at starte dagen som druknet mus, hvis man kan undgå det Been there, det er bare ikke fedt. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.