Cykle i skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.056 visninger
20 svar
15 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
19. juni 2022

Ballemusen

Vi har en datter som har 10 km i skole. 
Hvor gammel skal man være før man kan cykle denne tur selv?
Det handler selvfølgelig meget om barnets udvikling osv. men hvis man nu gik ud fra at det er et modent barn som også tør cykle.  Der er cykel sti hele vejen. og 2 trafikerede veje skal krydses.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2022

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hmm, ret stor. Min 10 årige er lige begyndt at cykle selv. Der er 3,5km. 
han ville dø på en 10km distance og være træt når han ankom og blive frustreret på vejen hjem. Så for mig handler det ikke så meget om, om de kan være i trafikken og navigere i dét, men mere at 10km er en del. Jeg selv ville heller ikke orke at cykle 10km til arbejde. så hellere finde en busrute. 

Anmeld Citér

19. juni 2022

Mom

Profilbillede for Mom
Ballemusen skriver:

Vi har en datter som har 10 km i skole. 
Hvor gammel skal man være før man kan cykle denne tur selv?
Det handler selvfølgelig meget om barnets udvikling osv. men hvis man nu gik ud fra at det er et modent barn som også tør cykle.  Der er cykel sti hele vejen. og 2 trafikerede veje skal krydses.

Jeg syntes personligt at 10 km er for lang en distance for et barn at cykle i skole.

Anmeld Citér

19. juni 2022

EKAB

Profilbillede for EKAB

10 km er for langt for et barn.

Anmeld Citér

19. juni 2022

Anonym

10 km er ikke for langt, hvis dit barn har mod på det. Jeg cyklede selv så langt i den alder, ja faktisk var det 13 km hver vej hen til hesten og tilbage igen. Min søn det lige er fyldt 4 år. Kan sagtens cykle 4 kilometer uden problemer eller vandre 10 kilometer. Det er et spørgsmål om lyst og tilvænning

Anmeld Citér

19. juni 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Mine børn cykler ikd imellem 6,5 km i skole. Den mindste fik lov da hun var syv, fordi hun var tryg og vi var. 
det handler meget om hvilket barn man har. 
10km kan man godt cykle, men det ér langt!

Anmeld Citér

19. juni 2022

Soonmom

Minimum 10 år, og nok ældre ��

Her har de kun 1-2 km til skole MEN skal krydse 1(2) storeveje (rundkørsel) og det får de ikke lov til før de er minimum 10 år 

Så distance er for mig underordnet, det er skolevejen der er afgørende 

Anmeld Citér

20. juni 2022

Morfire

Profilbillede for Morfire

Cykellistforbundet skriver:

“Færdselsloven siger, at børn over 6 år må cykle alene. Men mange børn skal være 10-12 år, før de kan bedømme andre trafikanters hastighed og hensigt, beslutte, hvad de selv skal gøre i vanskelige situationer og dermed cykle sikkert i trafik. Mange børn kan dog begynde at cykle alene tidligere på udvalgte steder”

Min søn på 9 kan sagtens cykle 10 KM og det ville som udgangspunkt også gå fint, men han ville ikke få lov, netop fordi det kræver ret meget overblik, forståelse for fart osv. at kunne navigere  hvis der sker noget uforudset i trafikken.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Anonym

Er ikke sikker på de nogensinde ville få lov.

ville overveje det alt efter modenhed i 15 års alderen.

Anmeld Citér

20. juni 2022

Ballemusen

Tak for alles input!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.