Dit indlæg rammer lige ind i hjertekulen på mig.
Jeg står I samme situation - eller det vil sige, min mor er her endnu, men hun har ikke lang tid igen og jeg frygter virkelig et liv uden hende.
Min mor betyder alt. Hun er min nærmeste og mest fortrolige, hun er en højt elsker mormor for sine børnebørn som hun elsker og savner ofte og hun er kærlig, betænksom oh gavmild. Jeg taler med hende hver dag og har altid gjort det. Så det er et mareridt at jeg skal miste hende da jeg heller ikke har verdens største omgangskreds. Mine børn har samme alder som dine.
Jeg tror, at når tiden kommer og tomrummet fylder, så vil jeg række ud til mine søstre eller tale med en professionel. Jeg er et følsomt menneske og jeg vil ikke lade sorgen gøre mit liv mørkt og dunkelt for det fortjener mine børn (og min mors elskede guldklumper) ikke. Vi kan ikke ændre på ringenes tilstand men vi kan bestemme hvordan vi vil skabe et nyt liv. En ny tilværelse med et kærligt minde om en fantastisk person, du er datter af og som er en del af dig.
Det er svært for mig at komme med råd, da jeg jo egentlig kunne spørge dig til råds fordi du er længere fremme end mig
Alligevel er mit råd, at forsøge at gemme sorgen væk når børnene er der og bruge dem til at tale om dejlige minder om mormor så de husker hende. Og når de ikke er der, så græd ud og skæld ud og tal med nogen du føler dig tryg ved. Måske en professionel eller en nær slægtning.
Det er et voldsomt tomrum du står overfor. Men det skal fyldes ud med varme og kærlighed. Og her skal du være god ved dig selv og gøre ting, du før har holdt af. Så kommer glæden listende ligeså stille. Men savnet skal du acceptere aldrig forsvinder og det skal den heller ikke.
Men prøv at tal med dine børn om de gode minder fx når I spiser en leverpostejmad som mormor også elskede eller der en blomst som din mor også syntes var smuk osv. Så bliver din mor og mormor ikke glemt og I kan smile mere og mere fremfor at græde. Husk at din mor elskede dig og de små himmelhøjt og kun ønsker at I bliver glade igen men giv dig selv lov til at græde ud når de små ikke er der og tag en pause fra sorgen når de er tilstede. Vær i nuet med dem. Det fortjener I alle 
Kæmpe knus til dig
Anmeld
Citér