Minime2018 skriver:
Tak for din besked. Ja jeg har været igennem utallige psykologer og snakke med læger mfl gennem hele mit liv fordi jeg var anderledes, fik angst, depressioner og dårligt selvværd, men er dog ret velfungerende fordi jeg har et godt drive. og har nævnt den evige boremaskine der altid kører for fulde gardiner i min krop som om det larmer ud i alle nerver. Men ingen har ment der var årsag til at udrede mig for add eller adhd eller lignende fordi jeg samtidigt er så velfungerende og er god til at holde overblik når alle andre taber bolden. Er blot blevet stemplet som et sensitivt menneske der suger alt for meget til mig, for er meget opmærksom og kan mærke mine omgivelser enormt meget. Ofte ved jeg hvordan folk har det før de selv gør 
Håber ts får den hjælp hun har brug for til at finde sin vej.
og tak for omsorg og gode råd, dem vil jeg undersøge nærmere. Jeg mediterer i perioder, men kan være svært at finde tid til med et lille barn 
Jep, ADHD. Jeg har det selv, som jeg lige skrev til ts. Det er en meget kompleks sag. Det kan se meget forskelligt ud hos folk. Fællesnævneren er bl.a. det med, at man ikke synes man for så meget ud af livet som folk omkring en. Boremaskinen, der kører i hovedet. Højt drive med ting, der interesserer én, men totalt intet drive eller fokus på ting, som man synes er kedelige. Lægge tøj på plads, skifte sengetøj, smøre madpakker.. whatever. Der er jo forskelligt hvad man bare elsker/hader at gøre.
Man kan godt være velfungerende og have godt overblik, selvom man har ADHD.
Du kompenserer nok bare, fordi du nok har lidt højere IQ end gennemsnittet. Derfor kan du trodse din ADHD lige på de punkter.
Der er ingen sammenhæng ml. ADHD og IQ. Alle kan have det.
Jeg hørte en podcast Woman and ADHD, eller Motherhood in ADHD, hvor én talte om at ADHD burde hedde noget med en disorder indenfor:
Emotional regulation (man eksploderer måske tit i vrede over en lille ting)
Sensory processing (tøj strammer, man har måske problemer med særlige konsistenser i mad, lyde (gulerodsgnasken i toget, for mange lyde oveni hinanden; raserianfald, bestemt musik, andet))
Executive functioning (her er du måske ikke så hårdt ramt: svært ved at prioritere sin dag, planlægge, eksekvere. Handle ind fx. Planlægge et måltid og så tilberede det. Mm.)
Attention deficit (ADHD’ere ser længere tid efter fx et egern uden for vinduet, end andre., hvor man egentlig burde fokusere på den undervisning der foregår, eller andet. Kan kun læse i kort tid af gangen, og skal så op og gå, eller griber tlf’en for st lave noget andet. Mm.)
Det var bare lidt et indskud. Du ved måske alt det her allerede, men for er halvt år siden havde jeg aldrig tænkt, at jeg havde ADHD. Men det har jeg, og det er meget bedre at vide, hvad jeg har svært ved. + medicinen hjælper også, for mig i hvert fald.
Du må selvfølgelig selv om, om du vil bruge mit input til noget