Rolig nu
alt med måde. 
Du skal naturligvis øve dig i at sige nej. Og det vil du sikkert få konflikter ud af, men det er til din søns bedste og vil blive bedre over tid. Hold fast i det.
naturligvis er der plads til pizza og en bolle. Bollerne kan være fuldkorn og være en fin eftermiddags snack. Men kun 1 - for det handler i høj grad også om mængderne man indtager! Så kan det være frugt eller lidt agurk ved siden af.
pizza eller lignende kan også sagtens være på tale, men igen, det handler om proportioner. Det skal ikke være hver uge og det skal ikke være 1,5 pizza med ekstra ost til hver
i mit hjem, er der faktisk ikke noget der er forbudt. Men det handler alt sammen om mængder. Hvis jeg en sjælden gang køber en sodavand, så må ungerne gerne få et glas eller 2. For det er ikke noget vi altid har, overhovedet. Det samme med saft. - jeg kunne i øvrigt aldrig drømme om at købe sukkerfri, fordi jeg synes det smager af sødemiddel, så det er den sukkerholdige når det er
Her drikkes der vand som det primære og ja, så køber jeg en sodavand i ny og næ, eller juice i weekenden til morgenmaden.
slik er der også altid i skabet, og somme tider er det ok at få lidt på en helt almindelig tirsdag. Men ikke altid eller hver dag og ikke en hel pose Matadormix til hver, men en håndfuld af lidt blandede sager måske.
vi får helt almindelig hjemmelavet mad, med grøntsager osv. nogen gange rører de ikke det grønne, andre gange er det næsten det eneste de spiser
og det er ok. Alt i alt ved jeg at de får varieret fornuftig kost.
morgenmad er som regel havregryn med mælk og en teske sukker drysset på, eller havregrød. Det kan også være en fuldkornsbolle med ost.
i øvrigt, hatten af for at du tager ansvar ikke kun for dig selv, men også dit barn! Jeg kender alt for mange overvægtige forældre der gang på gang forsøger at smide kilo, alt imens de fortsætter med at give børnene den dårlige livsstil. For nogen af dem er det allerede gået hårdt udover børnenes sundhed. Det er synd og så forfærdelig misforstået omsorg.
Anmeld
Citér