I forbindelse med, at jeg selv har valgt at ændre min livsstil, da jeg, igen, er kommet med i 0,1- klubben (100 kg+) har jeg været inde og læse om de forskellige råd: masser af grøntsager, protein, ultra groft rugbrød mm.
Og jeg er fortrøstningsfuld - specielt, da jeg har erfaret, at jeg ikke behøver at sulte for at tabe mig.
Imidlertid har jeg overført den sociale arv til min dreng på fem år, som heldigvis endnu ikke er blevet tyk eller har taget på.
Jeg har været tilbøjelig til at give ham det, han beder om, hvilket oftest er boller med chokolade, pizza og den slags.
Og jeg ved godt, at det er totalt dårlig stil, hvorfor jeg nu vil ændre på det.
Hvad skal jeg gøre? Det er mit ansvar og min skyld, at situationen er opstået.
Skal jeg give både ham og mig selv en "kold tyrker" og udelukkende servere groft brød, fiskefrikadeller, grøntsager mv, eller er der plads til, at jeg ligeledes giver ham en bolle og pizza?
Min drengs mor ville, med rette, slå mig ihjel, hvis hun vidste, hvad der sker og derfor vil jeg gerne bede om hjælp til selv at løse situationen, jeg selv er ansvarlig for
Får jeres børn i øvrigt kun vand eller giver I ligeledes jeres børn soda- og saftevand? (sukkerfri)
Jeg er aktiv, både alene - og sammen med med min søn, så der er masser af bevægelse.
Jeg har indtil nu blot haft ikke-konstruktive madvaner.
Tak for svar og hjælp