Jeg frygter mit liv...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.877 visninger
13 svar
0 synes godt om
30. oktober 2009

Anonym trådstarter

Jeg skulle mødes med ham som har gjort mig gravid(min x) i dag.

Og det kom der slet ikke noget godt ud af. Han begyndte at true mig og sige at hvis jeg vælger at beholde barnet så vil han slå mig ihjel. Jeg er lige kommet hjem fra ham af. Han ligger og ringer og siger at han vil få forældre myndigheden og han sagde at han ville have vidner på at jeg havde slået barnet. Han siger at alle mulige er efter mig nu og at han leder efter mig nu. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg vil bare beholde det her barn og hvis han skal være så ond og led over for mig så skal han bare holde sig ude af mit liv og ikke have noget med barnet af gøre når det kommer til verden. Jeg ved heller ikke rigtig om jeg skal melde ham for trudsler men det kommer der heller ikke noget godt ud af...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2009

Ox.

Og det kom der slet ikke noget godt ud af. Han begyndte at true mig og sige at hvis jeg vælger at beholde barnet så vil han slå mig ihjel. Jeg er lige kommet hjem fra ham af. Han ligger og ringer og siger at han vil få forældre myndigheden og han sagde at han ville have vidner på at jeg havde slået barnet. Han siger at alle mulige er efter mig nu og at han leder efter mig nu. Jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal gøre. Jeg vil bare beholde det her barn og hvis han skal være så ond og led over for mig så skal han bare holde sig ude af mit liv og ikke have noget med barnet af gøre når det kommer til verden. Jeg ved heller ikke rigtig om jeg skal melde ham for trudsler men det kommer der heller ikke noget godt ud af...

Hvis det havde været mig, havde jeg omgående taget kontakt til politiet, og eventuelle myndigheder der vil hjælpe dig med at holde ham væk fra både barnet og dig, hvis der er direkte dødstrusler eller lign. må du kunne få et polititilhold af en art!

Lad være med at lade dig slå ud af sådan en, undskyld mit sprog, kraftidiot! Gud hvor kan nogle mennesker være modbydelige, føler virkelig med dig!

Men har du eventuelt nogle venner/familie du kan tage hjem til nu her? Så du ikke er alene og bange ihvertfald?

Anmeld

30. oktober 2009

Anonym trådstarter

Jeg har ikke fortalt min familie at jeg er gravid.Men jeg sidder hjemme hos min far nu og han ligger og sover på sit værelse.

Anmeld

30. oktober 2009

Ox.

Jeg har ikke fortalt min familie at jeg er gravid.Men jeg sidder hjemme hos min far nu og han ligger og sover på sit værelse.

Så længe du er et sted hvor du ikke er alene ihvertfald, men læste lige noget om polititilhold, og fandt dette:

"Et polititilhold er en advarsel, som politiet giver en person om, at han ikke må trænge ind på, forfølge med skriftlige henvendelser eller på lignende måde forulempe ham. Ved "ham" forstås juridisk både privatpersoner, institutioner og offentlige myndigheder.

Der skal i almindelighed være foretaget flere krænkelser, før der kan gives en advarsel, men hvor mange der skal til afhænger af grovheden. Det er ikke tilstrækkeligt at det befrygtes, at der vil ske en krænkelse. Krænkelserne skal også være foregået over en vis periode, og det skal være sandsynligt, at disse vil fortsætte, hvis der ikke gribes ind. Hvis politiet giver en advarsel (tilhold) kan der klages herover til justitsministeriet, som kan ændre/ophæve polititilholdet.

En advarsel/tilhold har gyldighed i 5 år, og en overtrædelse kan straffes med bøde eller fængsel indtil 6 måneder, jfr. straffeloven § 265.

Tilhold bruges ofte over for tidligere ægtefæller/kærester og kan f.eks. gå på, at man ikke må opsøge den tidligere kæreste.

Har en mand et tilhold mod at opsøge sin tidligere ægtefælle, kan han således godt kontakte hende gennem en skrivelse, der i form og indhold er saglig, med henblik på praktiske arrangementer omkring samvær med fællesbarn.

Det er således vigtigt at vide hvad et polititilhold helt præcist går ud på"

Så gem ALT han eventuelt skriver af trusler, alle beviser på han har truet dig osv, så kan han komme nok så mange gange og sige han tager forældremyndigheden, men der vil ikke komme noget ud af det ..

Anmeld

30. oktober 2009

Betina88

Jeg synes virkelig at du ska' melde ham til politiet , hvis du ha' gemt hans beskeder ..

Hvornår vil du fortælle familien at du er blevet gravid ?

Anmeld

30. oktober 2009

Anonym trådstarter

Tak for det. Jeg er blevet lidt mere rolig nu. Jeg frygtede lidt at han ville få forældremyndigheden. Men jeg har 2 optagelser på min mobil hvor han siger at han vil finde mig og at han vil slå mig ihjel. Og så har jeg nogle sms`er. Jeg vil gå i seng for jeg er helt udmattet i dag. Jeg plejer at sove til middag faktisk men det har jeg ikke haft tid til i dag. Jeg skriver på denne tråd engang imorgen for lige at fortælle lidt om han bliver ved med at kontakte mig osv.

Anmeld

30. oktober 2009

Ox.

Tak for det. Jeg er blevet lidt mere rolig nu. Jeg frygtede lidt at han ville få forældremyndigheden. Men jeg har 2 optagelser på min mobil hvor han siger at han vil finde mig og at han vil slå mig ihjel. Og så har jeg nogle sms`er. Jeg vil gå i seng for jeg er helt udmattet i dag. Jeg plejer at sove til middag faktisk men det har jeg ikke haft tid til i dag. Jeg skriver på denne tråd engang imorgen for lige at fortælle lidt om han bliver ved med at kontakte mig osv.

Helt i orden, du må sove rigtig godt, og husk endelig ikke at slette de trusler ...

Og, nu det er kommet så vidt med x'en, kunne det måske være dejligt at snakke lidt med familien om det? Det bliver jo deres barnebarn, og de vil garanteret stå på hovedet for at hjælpe dig nu han er sådan en klaphat

Sov godt

- Sussie.

Anmeld

30. oktober 2009

Betina88

Nu må du sove rigtigt godt .. Og få udhvilet dig ..

Anmeld

30. oktober 2009

Anonym trådstarter

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få fortalt min familie det for de vil sikkert synes at det er en dårlig ide da jeg ikke har noget sted at bo. Men jeg søger på højtryk og jeg skal ud og kigge på en 3v her på tirsdag. En som jeg kan bo til leje i. Jeg er også kun 19 og jeg har ingen uddannelse så det vil de sikkert også bruge imod mig

Anmeld

30. oktober 2009

Lone Jakobsen

Jeg ved ikke rigtig hvordan jeg skal få fortalt min familie det for de vil sikkert synes at det er en dårlig ide da jeg ikke har noget sted at bo. Men jeg søger på højtryk og jeg skal ud og kigge på en 3v her på tirsdag. En som jeg kan bo til leje i. Jeg er også kun 19 og jeg har ingen uddannelse så det vil de sikkert også bruge imod mig

du må da ha nogen der kan hjælpe dig og støtte dig. hvad med en søster eller en god veninde.

du siger at du ingen uddannelse har....men jeg var selv 19 og uden uddannelse da jeg blev gravid, og det gik super fint.

sender dig et stort

så sørg for at fortælle nogen om det, folk er tit langt mere forstående end man først forventer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.