Hej. Jeg står her i vildrede, jeg ved hverken hvad jeg skal tænke, føle eller tro om den jer situation, jeg er bare dybt ulykkelig.
For et par uger siden, hentede jeg min 3 årige datter i børnehaven, og hele hendes ble område var næsten hudløst, hun var ikke blevet skiftet i tide og de havde ikke fået lov til at tørre hende, da det naturligvis gjorde sindssygt ondt. Jeg kom imens en kvindelig pædagog skiftede hende. På vej hjem fortæller min datter at pædagog M(dreng under uddannelse) havde kradset hende i numsen, slog det lidt hen med, at hun var rød og det nok havde gjort ondt.
da jeg skiftede hende i foregårs pillede hun sig så i numsen imens, det snakkede vi lige lidt om. Ud af det blå fortæller hun så igen, at M har kradset hende i numsen. Hun ændre det så til at han har “stikket” hende i numsen og prøver at at demonstrere det. Og jeg kan godt mærke at det løber mig lidt koldt ned at ryggen og forsøger så vidt muligt at spørge forsigtigt ind til det.
Hun lå allerede der og kløede sig inde i numsen, men så demonstrer hun så de her stik her, hun nævner. Spurgte hende så om hvad hun så gjorde, for at se om hun blev ked af det. Hun siger og demonstrer på min arm, at hun blev sur og kradsede ham med begge hænder, hun siger at hun ikke vil have at han skifter hende. Hun er i forvejen en poge der meget gerne selv vil vælge, og er meget bestemt omkring det, hvilke voksne der må hvad, sådan har hun altid været. Bagefter skifter hun så fuldstændig boldgade til hun synes han er sjov, at han bare havde prikket hende på balden, og faktisk ikke havde gjort noget.
jeg valgte så i morges at snakke med en af de andre pædagoger, for synes jeg er nødt til at reagere på det, uanset hvad. Ledelsen ringer så til mig efter ar have snakket med dagvagten, at de laver en underretning da de tager det meget alvorligt - naturligvis.
og nu sidder jeg her i den her venteposition. Hvad kommer der til at ske nu? Med kommunen? Er det bare en serviet hun syntes kradsede, eller har han rent faktisk gjort hende noget. Jeg har virkeligt ikke lyst til at beskylde nogle for noget, men er også bare nødt til at finde ud af, hvad det er min datter fortæller mig.
er der nogle der har oplevet noget lignende? Hvad sker der til det møde her, jeg venter på? Hvis de vurderer der ikke er noget, så smadre jeg en ung mands uddannelse, eller også er min datter blevet udsat for et overgreb. Jeg er fuldstændigt i vildrede. Siger børn sådan noget her, uden der er noget?