Sko på nettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juni 2022

B&J

Her kan vi slet ikke købe på nettet fordi vores søns lede er så bløde så det kræver en god fast sko og der er alt bedst at gå i en fysisk butik. 
men jeg vil helst i fysisk butik med sko fordi vi skal gå på vores fødder ind til vi er gamle og det kræver nåede ordenligt fodtøj og det kan jeg ikke vurderer over nettet værken med mig selv eller manden eller mine børn. 
For mig skal man mærke føle og se når man prøver sko 

så normalt eller unormalt ja det er vel op til den enkelte person. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg synes, det er helt normalt - og også var det for ti år siden. Så store børn kan jo godt fortælle, om det føles godt eller skidt, og hvis ingen af størrelserne duer, bliver de vel næppe tvunget til at gå med skoene. 
Og grænsende til omsorgssvigt? Så mangler man altså proportionssans. 

Anmeld Citér

1. juni 2022

Kastanje

Omsorgssvigt  ej det kan det da aldrig være. Man ender jo med sko der passer. Men - selvfølgelig er det bedst at prøve forskellig sko af.

Jeg gør tit det at jeg tager i Paw sko og prøver forskellig sko - 2-3 par. Så søger jeg på nette efterfølgende. Hvis de er billigere på nettet køber jeg så dem på nettet. Hvis forskellen ikke er stor køber jeg dem i butikken. 

Anmeld Citér

1. juni 2022

Soonmom

Jeg forsøger at måle foden og bestiller et par, de sidste gange har jeg dog været uheldig og skulle hen og sende tilbage igen.

Anmeld Citér

1. juni 2022

Morogbarn

Profilbillede for Morogbarn

Du spørger, om det er helt normal praksis i dagens dk, og det vil jeg mene, at det er. 
jeg tror, at især Corona har boostet onlinesalget også på skoområdet. Kender mange - måske faktisk flertallet, som handler på den måde. 
Hvis de sko, jeg har bestilt hjem, bare passer i størrelse og pasform (og falder i guldklumpens smag), så er jeg da bare lykkelig og bestiller ikke mere hjem. Det er dog sjældent tilfældet

Anmeld Citér

2. juni 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg køber aldrig mere end et par af gangen - og ofte er det online. Det er som hovedregel mig som bestemmer mine børns sko (eller min partner, selvfølgelig) - eftersom det er mig der kender deres størrelse, årstiden, formålet, osv. Hvis de klager over at skoen decideret ikke føles god at have på, har de selvfølgelig noget at skulle have sagt. Men det har jeg nu aldrig oplevet.

Hvori skulle der bestå et omsorgssvigt i noget af det du skriver? I er vel blot uenige om to tilgange? Begge lyder lige vel bøvlede i mine øre og måske som om I overtænker en del … men omsorgssvigt, det har jeg svært ved af se noget af …

Anmeld Citér

2. juni 2022

AnoMor

Came99 skriver:

Kære Alle.

Min partner og jeg er lidt uenige om køb af børnesko på nettet.

Den ene køber ét par sko på nettet (i to størrelser) lader barnet prøve dem og hvis barnet ikke brokker sig, så er det dét.

Den anden mener, at man som minimum skal lade barnet prøve to - tre forskellige par, så barnet kan mærke forskellen og få det par der passer bedst. Derfor mener dén forældre at man helst skal købe sko i en butik - alternativt bestille tre-fire forskellige par hjem. 

Den ene forældre mener at det er helt normal praksis at gøre sådan "i 2022". Den anden mener det er helt på månen, grænsende til omsorgssvigt.

Hvordan gør I? Og hvad mener I?

Børnene er 6 og 9.

På forhånd tak.

Jeg springer afsætningen over. For føler ikk rigtig man kan afstemme udfra din forklaring og spørgsmålet. 

men jeg køber altid flere forskellige sko i to forskellige størrelser når jeg køber sko til min barn på nettet. Også sender jeg resten retur når vi har fundet der par han bedst synes om at have på. 

men køber også i butik. Og der vælger han det par han synes bedst om også finder vi størrelsen der passer ham. 

kan ikk se hvad der er omsorgssvigt af hverken det ene eller det andet. Måske forstår jeg bage ikk problematikken . 

Anmeld Citér

2. juni 2022

AnoMor

BAE skriver:

Omsorgssvigt? Børnene får vel ikke sko på de ikke kan li, sidder godt..

Jeg synes ikke den ene er mere rigtig end den anden. Og når børnene er den alder, ved man vel som regel hvilke sko der sidder godt på børnene og går efter dem. Så kan jeg ikke  se hvorfor de skal igennem 3-4 stykker. 

Jeg er enig. Dog vil jeg sige at på trods af min søn er 7 pr aner jeg ikk hvilke sko der sidder bedst på ham fordi han har to forskellige størrelse fødder og han skifter smag mht fodtøj hele tiden. Så vi skal altid igennem mange sko i mange størrelser

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.