Sko på nettet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det helt normal praksis i 2022?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

2.687 visninger
17 svar
16 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
1. juni 2022

Came99

Kære Alle.

Min partner og jeg er lidt uenige om køb af børnesko på nettet.

Den ene køber ét par sko på nettet (i to størrelser) lader barnet prøve dem og hvis barnet ikke brokker sig, så er det dét.

Den anden mener, at man som minimum skal lade barnet prøve to - tre forskellige par, så barnet kan mærke forskellen og få det par der passer bedst. Derfor mener dén forældre at man helst skal købe sko i en butik - alternativt bestille tre-fire forskellige par hjem. 

Den ene forældre mener at det er helt normal praksis at gøre sådan "i 2022". Den anden mener det er helt på månen, grænsende til omsorgssvigt.

Hvordan gør I? Og hvad mener I?

Børnene er 6 og 9.

På forhånd tak.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Altså når børnene er så gamle, så må man jo vide, hvilke mærker, der passer godt til dem.. Fx ved vi, at med vores datter passer Skofus bedst, bortset fra sandaler.. 

Og når man ved, hvilket mærke, der passer bedst, så kan man jo sagtens måle foden og bestille på nettet..

Anmeld Citér

1. juni 2022

Milla1992

Profilbillede for Milla1992

Jeg har ikke børn endnu, men jeg kunne godt finde på at bestille børnesko på nettet, ligesom jeg bestiller til mig selv. Men jeg foretrækker egentlig lidt en fysisk butik, fordi man kan prøve skoene på og jeg har lidt brede fødder, så at finde sko har altid været en kamp. Jeg HADEDE at skulle have nye sko som barn af samme grund og jeg har stadig mareridt om skobutikker, måling af fødder og trykken på foden i skoene. 

Anmeld Citér

1. juni 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Jeg synes man skal opsøge en ordentlig skobutik i med nogle års mellemrum, få noget kvalificeret vejledning i skostørrelse, pasform osv. til sit barn og købe sko dér. Så kan man købe på nettet i mellemtiden.

Anmeld Citér

1. juni 2022

Baby.mamma

Jeg køber massere af sko på nettet, og aldrig flere størrelser. De plejer at passe fint. Tænker at man somregel  ved, hvad størrelse ens barn bruger i de forskellige mærker, og hvis ikke, så står der ofte at de er små eller store i størrelsen, folk har måske radet dem (størrelsesmæssigt, hvor pålidelige størrelserne er), eller også skriver firmaet at de anbefaler en størrelse op/ned. Kan ikke lige se problemet, vi har det ikke i hvert fald, og tænker, det er en fjollet ting at "blive uvenner over"

Anmeld Citér

1. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Came99 skriver:

Kære Alle.

Min partner og jeg er lidt uenige om køb af børnesko på nettet.

Den ene køber ét par sko på nettet (i to størrelser) lader barnet prøve dem og hvis barnet ikke brokker sig, så er det dét.

Den anden mener, at man som minimum skal lade barnet prøve to - tre forskellige par, så barnet kan mærke forskellen og få det par der passer bedst. Derfor mener dén forældre at man helst skal købe sko i en butik - alternativt bestille tre-fire forskellige par hjem. 

Den ene forældre mener at det er helt normal praksis at gøre sådan "i 2022". Den anden mener det er helt på månen, grænsende til omsorgssvigt.

Hvordan gør I? Og hvad mener I?

Børnene er 6 og 9.

På forhånd tak.

Omsorgssvigt? Børnene får vel ikke sko på de ikke kan li, sidder godt..

Jeg synes ikke den ene er mere rigtig end den anden. Og når børnene er den alder, ved man vel som regel hvilke sko der sidder godt på børnene og går efter dem. Så kan jeg ikke  se hvorfor de skal igennem 3-4 stykker. 

Anmeld Citér

1. juni 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Jeg bestiller altid flere forskellige sko til min store pige og mig selv, da vi er ret sarte med vores fødder, og selvom fx Adidas passer os i én model, så passer en anden model os ikke nødvendigvis. 

Anmeld Citér

1. juni 2022

Anonym

Omsorgssvigt? Børnene får vel ikke sko på de ikke kan li, sidder godt..

Jeg synes ikke den ene er mere rigtig end den anden. Og når børnene er den alder, ved man vel som regel hvilke sko der sidder godt på børnene og går efter dem. Så kan jeg ikke  se hvorfor de skal igennem 3-4 stykker. 

Omsorgssvigt ?

der skal godt nok ikke mange til i dag før nogle meninger der er tale om omsorgssvigt hvis du mener det er omsorgssvigt at det er forældrene der bestemmer hvilken fodtøj deres børn skal gå i til de når en vis alder så får kommunerne godt nok travlt nu. Naturligvis skal de ikke gå i sko der er for små eller 10 nummer for store men det er nu hele ikke det jeg læse er problemet   her.

til t’s. Jeg ser inden problem i at køb sko på nette med den alder dine børn for tænker i har fund det mærke der er god for jeres børn foder   det havde værre noget andre hvis vi talte om de først par sko hvor man ikke rigtig ved hvad der passer til barnet foder.

Anmeld Citér

1. juni 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1
Anonym skriver:

Omsorgssvigt ?

der skal godt nok ikke mange til i dag før nogle meninger der er tale om omsorgssvigt hvis du mener det er omsorgssvigt at det er forældrene der bestemmer hvilken fodtøj deres børn skal gå i til de når en vis alder så får kommunerne godt nok travlt nu. Naturligvis skal de ikke gå i sko der er for små eller 10 nummer for store men det er nu hele ikke det jeg læse er problemet   her.

til t’s. Jeg ser inden problem i at køb sko på nette med den alder dine børn for tænker i har fund det mærke der er god for jeres børn foder   det havde værre noget andre hvis vi talte om de først par sko hvor man ikke rigtig ved hvad der passer til barnet foder.

Det er TS selv, der snakker om omsorgssvigt.. At den ene forælder mener, at det er grænsende til omsorgssvigt at bestille sko på nettet

Anmeld Citér

1. juni 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Omsorgssvigt ?

Nej det er TS der skriver at den ene mener at det er til grænsen af omsorgssvigt

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.