Hvilket efternavn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. maj 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min ældste har fået mit efternavn til mellemnavn og hendes fars efternavn. Fordi det var den kombi der lød bedst

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2022

StineW79

Profilbillede for StineW79

Begge vores har fået mit mellemnavn, som er lidt uservanligt, også har de fået mit efternavn og kærestens efternavn. 

Vi har droppet kærestens mellemnavn, da det ik betyder noget for ham. Vi er heller ik gift, og har heller ingen planer om at blive det, på trods af, at vi til efteråret, har været sammen i 20 år. 

Syntes i ska vælge de navne, der er vigtige for jer, også sige pyt med, at det ik passer perfekt sammen.  Også ka ungerne jo selv vælge, hvilken navne de vil bruge, når de blir større vh Stine 

Anmeld Citér

24. maj 2022

123nn

Profilbillede for 123nn

Her er det mit mellemnavn og fars efternavn.

Anmeld Citér

24. maj 2022

lineog4

Vi var ikke gift da vi fik barn (havde aldrig regnet med, at vi skulle giftes og de slet ikke, at jeg ville skifte efternavn). Ingen af os var særlig knyttet til vores efternavn, så det var hip som hap hvilket et. Derfor valgte vi ud fra familie, min far som jeg gavde fået efternavn fra var død, kontakten til hans familie var sporadisk og efternavnet var ikke noget vigtigt (de brugte mellemnavnet som jeg ikke har fået). Min land derimod har en bror for hvem familien og slægtsnavnet er vigtigt, så vi valgte at min mands. 

Anmeld Citér

24. maj 2022

Janni2

Vores oprindelige plan var at piger skulle have mit efternavn og drenge skulle have min mands. Dengang var planen også 3-4 børn, så der var god sandsynlighed for at vi begge fik i hvert fald én med vores navn. Min første graviditet var dog så forfærdelig, at drømmen om mange børn hurtigt døde, så den første (dreng) fik mit efternavn og den næste får nok min mands. Og så er det dét

Anmeld Citér

24. maj 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Jeg har et meget specielt efternavn - jeg er den eneste her i landet, der har det - og min mand hedder Andersen. Børnene har fået mit efternavn som mellemnavn og Andersen som efternavn. Så kan de selv vælge, om de vil bruge det specielle eller det helt almindelige. To af dem kalder sig oftest mellemnavnet i praksis, og en af dem foretrækker Andersen. 

Anmeld Citér

24. maj 2022

Septemberbarn2018

Profilbillede for Septemberbarn2018
Mor til 2 dejlige piger på 6 og 15 år

Vores piger har mit mellemnavn (-gaard) og min mands efternavn (-sen).

Jeg skiftede ikke efternavn, da vi blev gift (også et sen-navn, men mere specielt end min mands) så ingen af hos hedder det samme som pigerne.

Anmeld Citér

25. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

KmLarsen1 skriver:

Jeg hørte en Podcast engang med et forældrepar, som ikke kunne blive enige om hvilken efternavn deres barn skumme have. Så de lavede væddeløb med deres skildpadder og satte en lap på hver af dem. Så satte de dem ellers i en bane og heppede på hver deres skildpadde.

Det kan alle nok ikke gøre efter, men hvis det er lige vigtigt / ikke vigtigt for jer begge, så kunne I måske trække lod på en sjov måde eller lave en sjov konkurrence. Det er da en god historie at fortælle sine børn om deres efternavn ��

Vi spillede kort om vores, min mand vandt

Anmeld Citér

25. maj 2022

B&J

Vi er ikke godt på 15 år men vi har to dejlige børn.

hvis vi skulle blive gift ved jeg endelig ikke hvad manden vil men jeg beholder mit efternavn. 
men vores børn hedder hans mellem navn og mit efternavn 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.