Gravid og forstoppet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.238 visninger
13 svar
2 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. maj 2022

Ano1991

Jeg er gravid (8+0 idag) og jeg døjer vanvittigt meget med forstoppelse.

Idag (søndag) har jeg ikke haft afføring siden torsdag, hvilket jo ikke er super smart. 

Grunden kommer nok af, at jeg døjer meget med kvalme og derfor ikke får drukket og spist nok, og når jeg endelig får spist er det ikke fordi det er vanvittigt usunde ting, men heller ikke det mest fiberrige. 

Jeg motionerer stadig regelmæssigt for at holde kroppen igang. Kunne være jeg skulle prøve at gå mig en tur senere hvis der ikke kommer lidt skub i det hele. 

Nu har jeg prøvet at klemme lidt havregrød med loppefrøskaller ned og håber det kan sætte lidt gang i maven, selvom det holdt hårdt  

I må gerne komme med gode råd mod forstoppelse, men hav i mente af jeg ikke rigtig kan få særlig meget mad ned  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2022

fehår

Ano1991 skriver:

Jeg er gravid (8+0 idag) og jeg døjer vanvittigt meget med forstoppelse.

Idag (søndag) har jeg ikke haft afføring siden torsdag, hvilket jo ikke er super smart. 

Grunden kommer nok af, at jeg døjer meget med kvalme og derfor ikke får drukket og spist nok, og når jeg endelig får spist er det ikke fordi det er vanvittigt usunde ting, men heller ikke det mest fiberrige. 

Jeg motionerer stadig regelmæssigt for at holde kroppen igang. Kunne være jeg skulle prøve at gå mig en tur senere hvis der ikke kommer lidt skub i det hele. 

Nu har jeg prøvet at klemme lidt havregrød med loppefrøskaller ned og håber det kan sætte lidt gang i maven, selvom det holdt hårdt  

I må gerne komme med gode råd mod forstoppelse, men hav i mente af jeg ikke rigtig kan få særlig meget mad ned  

Jeg har overlevet på Magnesia og masser af væske denne her graviditet. Ellers havde jeg aldrig kommet på toilettet trods fiberrig kost og masser af motion.

Vær obs på, at løppefrøskaller og havregrød kan have den modsatte effekt, hvis du ikke drikker nok væske Vand, vand, vand er vejen frem.

Anmeld Citér

22. maj 2022

Mortil_2

Profilbillede for Mortil_2

Enig i ovenstående. Faktisk får jeg altid forstoppelse af havregryn. Jeg tager 2 Magnesia aften og 1 og om morgenen. Det hjælper også for mig at spise fiskeolie. Prøv evt at tjekke om der er jern i din multivitamin. Jeg kan anbefale at købe uden og så drikke krauteblut når du skal igang med jern tilskud

Anmeld Citér

22. maj 2022

Ano1991

Tak for jeres svar. Jeg tager 2 magnesiumtabletter hver aften inden sengetid, men kunne være jeg skulle begynde at tage 1 om morgenen også, sammen med min gravid vitamin.
Og så må jeg prøve at få klemt en masse vand ned

Anmeld Citér

22. maj 2022

Ano1991

Og nårh ja, jeg tager også fiskeolie sammen med med de andre ting om morgenen

Anmeld Citér

22. maj 2022

Anonym

Jeg har været forstoppet i snart 6 måneder og intet hjælper, jeg er ved at blive sindssyg

Anmeld Citér

22. maj 2022

fehår

Ano1991 skriver:

Tak for jeres svar. Jeg tager 2 magnesiumtabletter hver aften inden sengetid, men kunne være jeg skulle begynde at tage 1 om morgenen også, sammen med min gravid vitamin.
Og så må jeg prøve at få klemt en masse vand ned

Tager du magnesium eller Magnesia? Det er nemlig ikke det samme

Anmeld Citér

22. maj 2022

Mrs.

Du kan spørge din læge om det vil være ok du tager movicol/gangiden. det kan sætte lidt skub i tingene

Anmeld Citér

22. maj 2022

Anonym

Mrs. skriver:

Du kan spørge din læge om det vil være ok du tager movicol/gangiden. det kan sætte lidt skub i tingene

Også mit forslag her var det det eneste der fik skub i sagerne! Dog stadig kun afføring hver 3. Dag men når man næsten intet spiser bliver der heller ikke produceret særlig meget afføring dog gør det en kæmpe forskel at det der kommer ud ikke er bitte små hårde klumper men rent faktisk har lidt normal konsistens

Anmeld Citér

22. maj 2022

Anonym

3-5 svesker før sengetid

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.