Byld/knude/kæmpe bums

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.547 visninger
18 svar
4 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2022

Anonym trådstarter

Først og fremmest skal lige siges at jeg selvfølgelig kontakter lægen mandag hvis der ikk er ændringer i løbet af weekenden. 

men sagen er den at jeg har fået en kæmpe. Og jeg mener virkelig kæmpe knude ting mellem benene, lige i trussekanten. Den er på størrelse med hvad jeg vil kalde en stor vindrue. Og den gør afsindig ondt. 

Er der nogen der har prøvet at få det før som kan give et råd til at gøre noget ved den? 

man har mest lyst til bare at tage en skarp kniv og skærer hul så alt pudset indeni kommer ud. Men det gør jeg selvfølgelig ikke.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Prøv at rense den med klorhexidin et par gange om dagen og så lad være med at pille og trykke på den.. Så kan det være, at den går væk .. 

Har selv haft det, faktisk havde jeg to knuder/små bylder nede under det ene øre.. Og de blev kun større, jo mere jeg rørte ved dem.. Men da jeg lod dem være og rensede med klorhexidin, forsvandt de på få dage

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym trådstarter

Unicorn1 skriver:

Prøv at rense den med klorhexidin et par gange om dagen og så lad være med at pille og trykke på den.. Så kan det være, at den går væk .. 

Har selv haft det, faktisk havde jeg to knuder/små bylder nede under det ene øre.. Og de blev kun større, jo mere jeg rørte ved dem.. Men da jeg lod dem være og rensede med klorhexidin, forsvandt de på få dage

Tak, det må jeg prøve. Har dog ikk noget, men kan køre på apoteket i morgen.  

bare svært at lade være at pille. For vil så gerne bare at den sagde splat og trykket lettede

Anmeld Citér

20. maj 2022

fehår

Din stakkel. Det er så smertefuldt og ubehageligt. Lad endelig være med at pille; det gør det desværre værre. 

https://www.sundhedslex.dk/bylder-i-skridtet.htm

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym trådstarter

fehår skriver:

Din stakkel. Det er så smertefuldt og ubehageligt. Lad endelig være med at pille; det gør det desværre værre. 

https://www.sundhedslex.dk/bylder-i-skridtet.htm

Tak. Jeg prøver også at lade være. Det er bare svært når man så gerne bare vil have den væk. Ligesom en kæmpe bums på hagen  

Synes bare jeg er meget hygiejnisk i det område i forvejen. Så føler mig da super bvadr  vasker mig med intim sæbe dagligt og skifter blade på skraber hver gang jeg bruger den. 

Anmeld Citér

20. maj 2022

Anonym

Jeg havde en i det ene bryst og det var en byld, jeg fik nogle piller også forsvandt den

Anmeld Citér

21. maj 2022

Skouboe

Anonym skriver:

Først og fremmest skal lige siges at jeg selvfølgelig kontakter lægen mandag hvis der ikk er ændringer i løbet af weekenden. 

men sagen er den at jeg har fået en kæmpe. Og jeg mener virkelig kæmpe knude ting mellem benene, lige i trussekanten. Den er på størrelse med hvad jeg vil kalde en stor vindrue. Og den gør afsindig ondt. 

Er der nogen der har prøvet at få det før som kan give et råd til at gøre noget ved den? 

man har mest lyst til bare at tage en skarp kniv og skærer hul så alt pudset indeni kommer ud. Men det gør jeg selvfølgelig ikke.

Vask meget grundigt med Medi-Scrub fra apoteket, det kan ofte fjerne en del af irritationen. Og hvis der går hul, hjælper det også rigtigt meget. Det var et trick jeg fik fra min læge engang. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Er der hul på den?

jeg havde en der var på størrelse med en ært i trussekanten, den gjorde også mega ondt, men du må virkeligt ikke røre den for det gjorde jeg i starten og min blev rød og hævet  du skal bare lade den være, så går den væk af sig selv om 2 dage

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Er der hul på den?

jeg havde en der var på størrelse med en ært i trussekanten, den gjorde også mega ondt, men du må virkeligt ikke røre den for det gjorde jeg i starten og min blev rød og hævet  du skal bare lade den være, så går den væk af sig selv om 2 dage

Nej der er ikk hul på den. Men vasker med varmt vand og sæbe hver gsng jeg har været på wc så det holdes rent. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Tak. Jeg prøver også at lade være. Det er bare svært når man så gerne bare vil have den væk. Ligesom en kæmpe bums på hagen  

Synes bare jeg er meget hygiejnisk i det område i forvejen. Så føler mig da super bvadr  vasker mig med intim sæbe dagligt og skifter blade på skraber hver gang jeg bruger den. 

Wow - skifter du blade på din skarver hver gang du bruger den? Det lyder dyrt og unødvendigt.

held og lykke - jeg ville måske se en læge i dag hvis det er på størrelse med en vindrue

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.