Træning som forælder/ før kontra efter børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. maj 2022

Anonym

Før børn trænede jeg 4-5 gange om ugen crossfit og styrketræning. Det har jeg ikke tiden til nu med to små børn der sover virkelig dårligt om natten. Så det bliver til 3 gange om ugen. Ambitionsniveauet er også sat ned så det er ikke lige så tungt jeg løfter for tiden, men det er OK. Jeg træner fordi det giver mig overskud og er godt for min psyke og hoved. Uden træning bliver jeg træt og trist, så jeg er nødt til at prioritere det. 
Vi prioriterer og planlægger at jeg skal afsted. Min mand bakker op om min træning fordi han kam se hvordan det påvirker mig negativt at lade være. Vil også gerne tabe mig lidt mere så der er også lidt forfængelig forbundet med det men det er aldrig noget jeg taler om foran ungerne. Her vil vi gerne lære ungerne at det er godt og sjovt at bruge kroppen. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2022

Anonym

Til jer der når at træne meget: er børnene med? Og har I så soveglade børn hvilket giver lidt mentalt overskud?

jeg kan knapt finde tid til en enkelt løbetur om ugen fordi jeg ikke aner hvornår jeg ellers kunne få det presset ind og ikke har lyst til at have mit barn med. 

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Anonym skriver:

Til jer der når at træne meget: er børnene med? Og har I så soveglade børn hvilket giver lidt mentalt overskud?

jeg kan knapt finde tid til en enkelt løbetur om ugen fordi jeg ikke aner hvornår jeg ellers kunne få det presset ind og ikke har lyst til at have mit barn med. 

Meget af min motion kommer af den tid, jeg bruger sammen med ungerne i forvejen - vi spiller, leger, danser, svømmer … og så når vi ses med familie og venner er det gerne aktivt - cykle, vandre, spille … og så har jeg fravalgt bil, bla. for at få bevægelse ved gang og cykling. Og bor småt/lever billigt for at have råd til ikke at arbejde for meget, så vi kan få tid og overskud til de andre ting. Hvis tingene kniber dyrker jeg motion når ungerne sover om aftenen - fx med veninder, som jeg jo ellers havde “brugt tid på” at ses med alligevel på anden vis. Mine børn sover vist som småbørn nu engang gør - og jeg vil ikke undvære ret meget tid med dem for at træne - og derfor er træning heller ikke i det omfang det var før jeg fik børn. Mest savner jeg at dyrke en holdsport, men faste træningstider (ofte midt i ulvetime og aftensmad) passer dårligt ind i mit og vores øvrige liv, så det bliver en anden gang, når tiden igen er mere min egen.

Anmeld Citér

21. maj 2022

Anonym

Jeg træner når ungerne sover om aftenen. Jeg har to små børn der ikke sover godt om natten - faktisk sover især den ene elendigt - men til aften er de ok at putte. Den ene sover hurtigt og den anden putter far de to aftener jeg træner hvis putningen trækker ud. Ift at finde tid så går tiden fra noget andet: fx smådriller venner og kollegaer mig lidt med at jeg er helt blank på alle de serier som der er og som alle andre end jeg har set fordi træningen er tid taget fra tv-tid/sofatid Ift overskud så oplever jeg at få overskud af træning: Jeg har det fysisk og psykisk langt bedre når jeg træner, og er derfor en bedre mor, kone, udgave af mig selv, - det holder fysisk sygdom (influenza mv) fra døren, gør at de smerter jeg har normalt i skakt og gør at jeg ikke bliver depressiv og jeg er mindre træt. Så jeg kan faktisk ikke undvære det, og så er det tit nemmere at finde tid og overskud til det når man ved at alternativet er dårligere. Men sådan er det ikke for alle: Derfor er det bedste man kan gøre hvis man ønsker mere motion i sin hverdag, at finde dét der fungerer for én og passer ind i sin hverdag. Det behøver ikke være fitness center eller crossfit, men kan være en løbevogn med ungerne i, et par vægte hjemme på stuegulvet eller at danse og hoppe med ungerne. Alt tæller

Anmeld Citér

21. maj 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
Anonym skriver:

Jeg lægger min træning efter jeg har afleveret børnene om morgenen. Så løber jeg en lang omvej hjem (løber ca 5,5 km) eller går op i fitness som ligger lige rundt om hjørnet fra skolen.

Hvis jeg havde et arbejde hvor jeg mødte tidligt ville jeg nok enten aflevere tidligere eller træne inden jeg hentede dem om eftermiddagen.

Jeg kan godt have den lille (2 år) med på løbeture efter jeg har købt en løbeklapvogn, og den store (næsten 8 år) kan godt være alene mens vi er afsted. Jeg kan ikke have den lille med i fitness, men hvis det er nødvendigt kan den store sidde og se iPad i en sofa i centret mens jeg træner.

Anmeld Citér

24. maj 2022

Aalborgtøsen

Profilbillede for Aalborgtøsen

Jeg har altid bedst kunne lide motion, hvor man var sammen med andre, såsom holdsport, fitness på hold ol. At løbe en tur alene er bare ikke mig. 

Efter jeg fik børn har det været svært at få tid til holdtræning på faste tidspunkter, især da min kæreste er forholdsvis sent hjemme fra arbejde om aftenen. Og når børnene så er puttet, så er det nemt bare at smide sig på sofaen, fordi det er blevet så sent og mange gange første gang siden jeg fik fri, der er en reel pause.
I stedet enten går eller cykler jeg på arbejde (har ca. 6 km.) og udnytter transporttiden som motion. Jeg savner dog noget holdsport. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.