Jeg har dyrket sport hele livet - boldspil, svømning, gymnastik, styrketræning, yoga, dans … inden jeg fik børn var det alt mellem 3-5 gange i ugen. Ikke altid tænkt som decideret træning, men også bare almindelig bevægelse i hverdagen - fx en lang cykeltur med familien, en gåtur med en veninde, osv.
Efter børn er det blevet til mere af sidstnævnte slags - altså almindelig hverdagsbevægelse: cykling, vilde tumlelege med ungerne, vi spiller bold, vi går lange ture, svømmer og leger, danser, sejler. Jeg bevæger mig ret meget på den konto. Og så snupper jeg en sjælden aftenløbetur, eller laver lidt yoga, når jeg orker. Faktisk er det ikke så ofte, men jeg nyder når jeg endelig får det gjort.
Min mand gør nogenlunde det samme - han løber mere end jeg og deltager et i marathon nu og da. Jeg dyrker motion for sjov, og fordi jeg er glad for at min krop føles stærk og smidig og gør hvad jeg beder den om. Jeg vejer hvad jeg skal, så forfængelighed fylder ikke sådan rigtigt. Omend det da ser pænt nok ud med lidt toning hist og pist - selvom det hele næppe ser ud som før børn
Anmeld
Citér