Træning som forælder/ før kontra efter børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.967 visninger
15 svar
3 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
20. maj 2022

Mortiltovildbasser

Hej �� 

Jeg er super nysgerrig på hvordan jer med børn prioritere træning/motion i hverdagen? 
her tænker jeg også om der er forskel fra før i fik børn? Træner i mere eller mindre, og er det af de samme grunde eller pga et nyt behov? (F.eks. Ønske om vægttab, eller øget sundhed osv) 

føler i at det er en mulighed at prioritere træning som forældre? Eller er det svært at få eks. Pasning til jeres børn?

Er der ting der gør at du evt IKKE får trænet på trods af lyst til det?  

OG så er jeg også vildt nysgerrig på om i synes det er nemmere for den ene part (mor eller far) at træne end for den anden? 

Håber der er mange der vil dele deres tanker på området! ☺️

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. maj 2022

Mrs.

Jeg har altid trænet og det har ikke ændret sig siden jeg fik barn (nu snart endnu en). 
Trænede meget i træningscenter før hen, men har købt udstyr så jeg kan træne hjemme. 
har altid trænet 4-5 gange ugentligt. 
mest for min egen skyld, gør mig glad at min krop er som jeg ønsker den skal være. 
nu er min dreng 11 år, og deltager tit i træning for han synes det er hyggeligt og sjovt. Da han var lille trænede jeg når han sov. 

Anmeld Citér

20. maj 2022

ErDuHerIkkeSnart

Jeg har dyrket sport hele livet - boldspil, svømning, gymnastik, styrketræning, yoga, dans … inden jeg fik børn var det alt mellem 3-5 gange i ugen. Ikke altid tænkt som decideret træning, men også bare almindelig bevægelse i hverdagen - fx en lang cykeltur med familien, en gåtur med en veninde, osv.

Efter børn er det blevet til mere af sidstnævnte slags - altså almindelig hverdagsbevægelse: cykling, vilde tumlelege med ungerne, vi spiller bold, vi går lange ture, svømmer og leger, danser, sejler. Jeg bevæger mig ret meget på den konto. Og så snupper jeg en sjælden aftenløbetur, eller laver lidt yoga, når jeg orker. Faktisk er det ikke så ofte, men jeg nyder når jeg endelig får det gjort.

Min mand gør nogenlunde det samme - han løber mere end jeg og deltager et i marathon nu og da. Jeg dyrker motion for sjov, og fordi jeg er glad for at min krop føles stærk og smidig og gør hvad jeg beder den om. Jeg vejer hvad jeg skal, så forfængelighed fylder ikke sådan rigtigt. Omend det da ser pænt nok ud med lidt toning hist og pist - selvom det hele næppe ser ud som før børn 

Anmeld Citér

20. maj 2022

Igen

Profilbillede for Igen

Jeg træner hver morgen i 1,5 time. Vi har valgt selv at indrette motionsrum, det gir en fornødne fleksibilitet. Med første barn var det nemt nok at komme i motionscenter, med flere blev det for problematisk.  

Anmeld Citér

20. maj 2022

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg træner 30 min - 1 time, 5 dage om ugen. Jeg løber 3 dage, og træner i fitness 2 dage. 

Før børn trænede jeg på ingen måde, og heller ikke de første 7 år efter. Det er først efter jeg blev syg jeg er begyndt, fordi det gør en enorm forskel for mine symptomer. Jeg har tiden til det lige nu fordi jeg går hjemme det meste af tiden, pga langsom optrapning i beskæftigelse efter en lang sygemelding.

Anmeld Citér

20. maj 2022

Panther

Profilbillede for Panther

Jeg træner med høj intensitet 3-4 gange om ugen i 45 minutter derhjemme. Derudover cykler og går jeg alle vegne (København).

Jeg har ikke lyst til at “give slip” på min krop og jeg føler mig sundere og stærkere af det. Og så vil jeg gerne være et godt forbillede for mine børn.

Anmeld Citér

20. maj 2022

HapsHapsHaps

Profilbillede for HapsHapsHaps

Før børn trænede jeg meget i fitnesscenter, dyrkede spinning, yoga og løb. Mange halvmaraton og et enkelt helmaraton. Efter børn træner jeg primært hjemme i stuen vha youtube-videoer. Jeg har købt justerbare håndvægte og justerbar kettlebell, så der er rigtig mange muligheder for god hjemmetræning. Jeg savner at komme ned i et center, men må vare erkende at det ikke kommer til at ske med to små børn i huset. Vil meget gerne i gang med at løbe igen, men det bliver nok først om nogle år.

Jeg træner fordi jeg ellers får det elendigt rent mentalt - det er simpelthen en nødvendighed hvis jeg skal have det godt. 

Anmeld Citér

20. maj 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 3
HapsHapsHaps skriver:

Før børn trænede jeg meget i fitnesscenter, dyrkede spinning, yoga og løb. Mange halvmaraton og et enkelt helmaraton. Efter børn træner jeg primært hjemme i stuen vha youtube-videoer. Jeg har købt justerbare håndvægte og justerbar kettlebell, så der er rigtig mange muligheder for god hjemmetræning. Jeg savner at komme ned i et center, men må vare erkende at det ikke kommer til at ske med to små børn i huset. Vil meget gerne i gang med at løbe igen, men det bliver nok først om nogle år.

Jeg træner fordi jeg ellers får det elendigt rent mentalt - det er simpelthen en nødvendighed hvis jeg skal have det godt. 

Må jeg spørger hvor du har købt de justerbare håndvægte? Meget gerne et link så du sød

Anmeld Citér

20. maj 2022

HapsHapsHaps

Profilbillede for HapsHapsHaps
Love Angel skriver:

Må jeg spørger hvor du har købt de justerbare håndvægte? Meget gerne et link så du sød

Jeg købte dem på billig-fitness.dk, men de har dem ikke mere. Dem der kommer tættest på er disse: https://www.abilicaonline.dk/salg/haandvaegte/bowflex-selecttech-552i-justerbare-haandvaegte/ som nok er bedre kvalitet, men typen er helt identisk. Jeg er meget glad for dem, bruger dem meget ofte, så det har været den høje pris værd!

Anmeld Citér

20. maj 2022

Love Angel

Profilbillede for Love Angel
Mor til 3
HapsHapsHaps skriver:

Jeg købte dem på billig-fitness.dk, men de har dem ikke mere. Dem der kommer tættest på er disse: https://www.abilicaonline.dk/salg/haandvaegte/bowflex-selecttech-552i-justerbare-haandvaegte/ som nok er bedre kvalitet, men typen er helt identisk. Jeg er meget glad for dem, bruger dem meget ofte, så det har været den høje pris værd!

Okay. Tak for svar og link

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.