Dilemma om babys navn - når et navn splitter?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. maj 2022

Unicorn1

Profilbillede for Unicorn1

Oh Jesus hvor er de langt ude .. 

Nej I skal ikke ændre det! I holder fast i jeres navn og så må de reagere, som de har lyst til.. Og nej I er ikke uforstående eller uempatiske.. Altså Come on, det er næsten et årti siden, og har intet med eksen at gøre 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2022

Savanna

Profilbillede for Savanna

Jeg synes, at tonen bliver lidt hård i de andres svar, selvom jeg er enig med de fleste. 

Det er sårbart at komme ind i en ny familie, især hvis man føler sig uvelkommen. Jeg synes, at du skal anerkende deres følelser omkring det, men holde fast i jeres beslutning. 

Altså fortælle dem nogle af de ting, som du skriver her.

“Hej Karsten og Bente

I skal vide, at vores valg af navn slet ikke har med dén Sofie at gøre. Vi er vilde med navnet sammen med fornavnet, og det er grunden til valget. Jeg er ked af, at I har haft en træls oplevelse med en Sofie, men forhåbentlig er Karla Sofie med til at give nogle positive associationer med navnet, når hun kommer ud. 

Kram.”

Anmeld Citér

19. maj 2022

AnoMor

AnoMor skriver:

Der kan besvares ret kort: NEJ! Under ingen omstændigheder skal i ændre jeres barns navn fordi din brors svigerinde har nogle mindreværd komplekser. 

bare det at du fortæller om svigerinden fortæller at der er tale om en pige med utrolig lavt selvværd og en tøffelhelt af en bror der bare lader sig dikterer tingene. 

Bror kæreste skulle der selvfølgelig stå 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.