Min søster på 47 år, 4 år ældre end, hun har mange nedture, sådan har det været de sidste 17 år, hun har fået diagnosen kronisk trist, hvis man kan kalde det en diagnose.
Jeg har været der for hende, også når hun har behandlet mig mere end skidt, synes ikke hjælp skal være noget for noget, men engang imellem må det godt gå begge veje, det er slet ikke tilfældet her.
Har selv haft det svært det sidste halvanden år, mistede min mand til en hjerneskade, fik ingen støtte fra hendes side, men sms og opkald hvor dårligt hun har det, fik jeg.
Har lige været igennem en hændelse med mine to børn, brand i bygningen vi bor i, vi troede vi skulle dø, her fik jeg heller ikke et opkald eller noget, "kun" alt hendes eget.
Næsten dagligt får jeg advide hun ligeså godt kan hænge sig over i laden, hun ikke har lyst til at leve, som bekymret pårørende har jeg haft ringet til psykiatrien, for at få råd og vejledning hvad jeg kan gøre for at hjælpe hende, de sagde jeg skulle ringe efter akuthjælp når hun fortæller disse ting, hun skal vide i tager det alvorligt det hun siger.
Nu er det så kommet dertil, at min mor havde spurgt hende om hun skulle ringe efter akuthjælp til hende, hvorefter hun henvender sig til mig, at hun aldrig skulle have sagt til vores mor, hvor skidt hun har det, jeg prøver på at fortælle hende, det jo fordi vi er bekymret for dig, vi vil ikke af med dig, vi elsker dig, og fortæller hende at psykiatrien har rådet os til at tage hendes ord alvorligt, og ringe efter hjælp, det sender et forkert signal at ikke reagerer.
Nu har hun så lige sendt den mest væmmelige sms til mig, og jeg er grædefærdig: om jeg er klar over hvor hårdt hun har det, og er ramt af sorg (hendes hest på 22 år er død), og at hun ikke engang kan få lov til at udtrykke hendes følelser, uden at skal blive bange for at blive indlagt, jeg har gjort hende angst for vi ringer efter hjælp, og hun vil intet have med mig at gøre, medmindre jeg undskylder, hun håber det er bare pga branden jeg er så dum, tænk over det, det skrev hun
For det første har jeg kun rådført mig pga bekymring, har aldrig ringet for at få hende indlagt, og det var min mor der spurgte, om hun skulle ringe efter akuthjælp.
Jeg kan ikke mere, men er det ok????