Jeg står i en situation hvor jeg er i tvivl om hvad der er det rigtige at gøre.
Min datter har en ven. De er begge 15-16 år gamle. De var tætte venner i et stykke tid. (min datter har ikke været interesseret i mere end venskab). For kort tid siden fik vennen en kæreste, de to er sammen non stop· den nye kæreste tager stoffer, det vidste vi allerede inden da. Ecstasy, kokain, hash.. Af samme årsag har jeg før meddelt min datter at pigen ikke er inviteret til fester her hos os. Hun har været hos os før og hun skræmte mig meget, ligesåvel som hun også skræmte mine yngre børn. Tydeligvis var hun påvirket af stoffer.
Nu har jeg så viden om at min datters ven også er begyndt at tage stoffer med den nye kæreste. Jeg ved at vennen i forvejen har et problematisk forhold til forældrene pga. han f.eks. ikke følger med i skolen, han har lavet tyverier osv. Derudover har han selvskadende adfærd. Jeg går stærkt ud fra at forældrene ikke har kendskab til at han nu også tager stoffer. De er tilsyneladende velfungerende og bor helt alm. med alm. jobs.. Intet dysfunktionelt udadtil...
Hvis det var mit barn ville jeg gerne vide det.
Men hvad gør jeg? Skriver jeg til dem? Skal jeg "passe min egen butik?"
Der er ingen tvivl om at det vil få konsekvenser for min datter hvis jeg fortæller det. Men hvad hvis der sker ham noget i morgen og jeg ikke sagde det til dem?
Hvad gør jeg?
Anmeld
Citér