Jeg er så træt af det!!! Ang. beklædning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. maj 2022

Anonym

Man bør kunne sige  sin mening over for sin partner også når det gælderens ens påklædning der hvor filmen knækker for mig er den måde din mand vælger at gøre det på det er efter min mening ikke i orden og det bliver du nødt til og fortælle ham meget klart og tydeligt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Han er da virkelig ufølsom, barnlig og jeg havde taget afsted alene hvis han ikke ville med. 
Min mand siger altid sin mening - men Beder mig aldrig skifte hvis jeg synes det er pænt. Jeg vil personligt gerne vide hvad han synes, men han skal ikke true eller bede dig bytte. 
jeg bliver sjældent sådan rasende agtig….. men…. Fuck ham! 

Anmeld Citér

14. maj 2022

B&J

du skal godt nok få taget en snak med ham for hold da op hvor må han gøre dig ked af det og totalt usikker på dig selv. Og sådan skal det slet ikke være han skal støtte dig og rose dog hvor lækker du ser ud og ja self må han godt have en mening ind i mellem ellers er det også træls hvis han siger ej du ser godt ud og man ligner jeg ved ikke hvad 

Jeg har gode runde former og har været meget meget større men også meget meget mindre lige nu er jeg midt i mellem.

min mand har altid ros mig hvor flot osv jeg er i tøjet men han kan også sige hvis det ikke sidder pænt feks hvis tøjet er for stort. 
min kæreste kan ikke lig print  men som han selv siger tøjet sidder mega pænt men som du ved jeg kan ikke lig print og det er helt okay men han må lige lære at leve med det for der kommer tit nåede nyt med hjem da jeg arbejder i en Zizzi butik

Anmeld Citér

14. maj 2022

321

Profilbillede for 321
Anonym skriver:

Har jeres mænd en mening om jeres tøjsmag? Kommenterer de på det hvis der er noget de ikke kan lide?? 

Her køber jeg flot og farverigt tøj for mine egne penge. Tager det på for derefter at få at vide at det kan jeg ikke have på. At mine lår ser for store ud i de lyse bukser. Men jeg er så træt af kun at gå i sorte bukser!! Hvis tøjfabrikanten har lavet lige præcis den størrelse som passer til mig og mine ja store lår så er det jo da for helvede da meningen at jeg og andre kvinder med former kan gå i netop de par bukser?! Jeg har lige kasseret en masse tøj. Ikke for min skyld og ikke fordi jeg ville. Men nej kun for kærestens skyld! 
Hvis vi skal noget og jeg efter hans mening ikke er præsentabel ud i tøjet truer han med ikke at ville med. Han bliver flov og mener at jeg repræsenterer ham. Så ender det med at jeg til trods for at jeg selv syntes er smart og flot må skifte tøj for at tilfredsstille ham. 
Jeg er træt af at komme hjem med nyt tøj, vise ham det for så at gå tilbage til butikken og få pengene tilbage for over halvdelen fordi han ikke kan lide det. Men jeg kan jo godt lide det  

Hvad fanden gør jeg lige her?? 

Han er da en kontrol freak.

har du prøvet at kritisere noget af det tøj han går i, blot for at se hans reaktion når fortegnet er modsat ? 

Min mand kritiserer kun hvis det er rigtigt skidt det jeg har på og det er heldigvis sjældent. Hvis han kritiserede  halvdelen af gangene så havde fået besked på at holde mund. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Jixy

Profilbillede for Jixy

Han skal da slet ikke bestemme hvad du skal købe af tøj og have på.
Det er dig der bestemmer det helt og holdent.

Det må være ham der har et lavt selvværd/selvtillid når hans ego ikke kan holde ud at følges med dig.

Anmeld Citér

15. maj 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

Hvad du gør? Du melder klart og tydeligt fra over for hans forsøg på social kontrol. For det er dét, han udøver. Ingen har ret til at begrænse andre på den måde, og din partner burde være den sidste i verden, der knægtede dig og fratog dig dit frie valg. 
Det handler meget lidt om tøj, i virkeligheden. Det handler om manglende respekt og ligeværd. 
Jeg havde smidt kæresten ud, før jeg skilte mig af med tøjet. Nemt at sige, måske, men ærligt talt: Når du giver ham hans vilje på dette område, hvad bliver så det næste, du skal give afkald på, og hvad gør det ved din selvstændighed, selvrespekt og din tro på, at du har lov at være dig? 
Jeg håber inderligt for dig, at du sætter foden ned og hopper i alt det kulørte tøj, du holder af. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Kir

Jeg synes han lyder kontrollerende. Og meget usikker siden han føler han bliver bedømt på hvordan du fremstår.

Og jeg synes at medmindre man bliver spurgt direkte, så skal man holde sin mening om andres kroppe for sig selv. Uanset om det er en veninde, en fremmed, ens mand, barn, mor osv. For hvad man synes er pænt er jo subjektivt og ikke noget universelt. Og hvis man selv synes tøjet sidder godt og ens tykke lår og mavedeller er dejlige, så er der ingen der skal blande sig i det.

Synes også det lyder som om du har lidt dårligt selvtillid siden du føjer ham og kasserer en masse tøj som du godt kan lide fordi han ikke er tilfreds. Er enig med de andre i, at du skal prøve om du kan sætte foden ned og sige fra overfor ham. Giv ham besked om at det skal han ikke blande sig i. Og vær ligeglad med hans trusler om at blive hjemme og tag i værste fald afsted alene. Og gå i nøjagtig det tøj du føler du ser dejlig ud i

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.