Jeg er så træt af det!!! Ang. beklædning!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.038 visninger
16 svar
51 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
14. maj 2022

Anonym trådstarter

Har jeres mænd en mening om jeres tøjsmag? Kommenterer de på det hvis der er noget de ikke kan lide?? 

Her køber jeg flot og farverigt tøj for mine egne penge. Tager det på for derefter at få at vide at det kan jeg ikke have på. At mine lår ser for store ud i de lyse bukser. Men jeg er så træt af kun at gå i sorte bukser!! Hvis tøjfabrikanten har lavet lige præcis den størrelse som passer til mig og mine ja store lår så er det jo da for helvede da meningen at jeg og andre kvinder med former kan gå i netop de par bukser?! Jeg har lige kasseret en masse tøj. Ikke for min skyld og ikke fordi jeg ville. Men nej kun for kærestens skyld! 
Hvis vi skal noget og jeg efter hans mening ikke er præsentabel ud i tøjet truer han med ikke at ville med. Han bliver flov og mener at jeg repræsenterer ham. Så ender det med at jeg til trods for at jeg selv syntes er smart og flot må skifte tøj for at tilfredsstille ham. 
Jeg er træt af at komme hjem med nyt tøj, vise ham det for så at gå tilbage til butikken og få pengene tilbage for over halvdelen fordi han ikke kan lide det. Men jeg kan jo godt lide det  

Hvad fanden gør jeg lige her?? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. maj 2022

Tip!

Du fortæller ham at han gerne må holde sin mening for sig selv. 
Du skal gå i det tøj du har lyst til.. sikke en skiderrik. Frem med farverne og hop i det tøj du har lyst til. 
Det virker til at din mands mening har stor betydning for dig.. hvordan er dit selvværd? 
Sig fra og tag selv afsted hvid han vil trække det barnlige kort. Klaphat!

Anmeld Citér

14. maj 2022

Mariadle

Jeg ville tage en snak med ham. Ikke just fordi han fortjener du skal være den voksne, for det lyder under alt kritik, at man behandler andre mennesker sådan.

Du skal gå i det der gør dig glad og som du trives i, det må han acceptere og ellers er der mange andre måder at sige tingene på. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Kontrast

Jeg synes faktisk at det er psykisk vold, intet mindre. Selvfølgelig skal du gå i det tøj, du gerne vil gå i og som gør dig glad. Jeg er en tyk kvinde, der elsker farvestrålende kjoler og ville blive rasende, hvis min mand skammede sig over mig.

Anmeld Citér

14. maj 2022

IenFart

Profilbillede for IenFart

Har jeres mænd en mening om jeres tøjsmag? Kommenterer de på det hvis der er noget de ikke kan lide?? 

Her køber jeg flot og farverigt tøj for mine egne penge. Tager det på for derefter at få at vide at det kan jeg ikke have på. At mine lår ser for store ud i de lyse bukser. Men jeg er så træt af kun at gå i sorte bukser!! Hvis tøjfabrikanten har lavet lige præcis den størrelse som passer til mig og mine ja store lår så er det jo da for helvede da meningen at jeg og andre kvinder med former kan gå i netop de par bukser?! Jeg har lige kasseret en masse tøj. Ikke for min skyld og ikke fordi jeg ville. Men nej kun for kærestens skyld! 
Hvis vi skal noget og jeg efter hans mening ikke er præsentabel ud i tøjet truer han med ikke at ville med. Han bliver flov og mener at jeg repræsenterer ham. Så ender det med at jeg til trods for at jeg selv syntes er smart og flot må skifte tøj for at tilfredsstille ham. 
Jeg er træt af at komme hjem med nyt tøj, vise ham det for så at gå tilbage til butikken og få pengene tilbage for over halvdelen fordi han ikke kan lide det. Men jeg kan jo godt lide det  

Han skal have at vide han bare må hoppe i havnen. Personligt siger jeg min ærlige mening om min hustrus tøjkøb, hvis jeg bliver spurgt. Ellers har jeg som udgangspunkt ikke tænkt mig at sige noget hvis hun selv er glad for det.

Dog synes jeg der i et forhold skal være plads til at man siger til hinanden hvis noget virkelig ikke klæder den anden eller det ikke sidder pænt. Men det kan altså leveres på mange måder og bestemt ikke på den måde din kæreste anvender. True med at blive hjemme og sige han bliver flov? Hvor gammel er det lige han er? Jeg ville blive rasende og gå fuldstændig kontra bare i protest hvis jeg fik det budskab fra min kone. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Lje

Sikke da en usympatisk mand, du der har fundet dig. Én ting er smag og behag. Nuvel. Men ligefrem at kommentere på det niveau og true dig, at han ikke vil med. For at få sin vilje ifht. dit tøj.

Han æder af dig selvværd og selvtillid. Udstiller dig og vil sætte dig i forlegenhed.  Måske du skulle tænke hele forholdet igennem. Er han god for dig? 

Vh.

Anmeld Citér

14. maj 2022

BAE

Profilbillede for BAE
Tidligere tnbc (med ny profil)
Anonym skriver:

Så må han da Blive hjemme. Han skal da ikke bestemme hvad for noget tøj du går i. Hvad så hvis han ikke kan li det, det er ikke ham der skal gå i det.. Hvordan vil han reagere hvis du kommenterede hans tøj?. Bed ham hold sin mening for sig selv og sig at sådan er du. Du skal ikke ændrer dig for hans skyld. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Milla1992

Jeg har endnu ikke oplevet at min kæreste har sagt noget negativt om mit tøjvalg, selvom han bliver spurgt jævnligt om sin mening. Jeg vil gerne klæde mig, så han synes jeg pæn, men i sidste ende klæder jeg mig på for mig selv ligesom jeg bruger makeup for min egen skyld

Forsøger han at bestemme andre ting i dit liv? 

Anmeld Citér

14. maj 2022

AnoMor

Jeg havde givet ham sparket. Aldrig i livet om jeg ville tilbringe mit liv med en mand der ingen respekt har for mig og dikterer hvilket tøj jrg må gå i. 
hvad er det også for er signal at sende til jeres børn (hvis i vel at mærke har nogen eller får nogen på et senere tidspunkt). Skal de lærer at det er okay at mobbe andre mennesker for deres tøjstil. For ja det er mobning !

Anmeld Citér

14. maj 2022

Soonmom

Altså jeg synes det er fint nok, hvis der er noget som virkelig ikke klæder en, så ville jeg helt sikkert sætte pris på at manden sagde det ligesom han også gerne må gøre det modsat altså komplimentere noget tøj som bare sidder spot on.

Men det lyder måske som om din mand er lidt for kontrollerede og har måske lidt for meget mening om dit tøj

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.