Andre født en baby på 400 gram?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.161 visninger
14 svar
10 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
12. maj 2022

Anonym trådstarter

Hejsa

Nogen herinde, der har født en lille baby på blot 400 gram, for hvis ja, så vil jeg rigtig gerne høre hvordan det hele har forløb sig? Og jeres baby har det godt nok i dag eller hvordan de har klaret det indtil nu.

Kram!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2022

Mrs.

Det er en meget lille baby… 

jeg mistede (sen abort grundet kompleks hjertefejl) i uge 21, og han vejede omkring de 400 gram da han blev født. Han var meget lille bitte.. 

du kan læse lidt om præmature børn, og risikoer her: https://www.sundhed.dk/borger/patienthaandbogen/boern/sygdomme/vaekst-og-udvikling/for-tidlig-foedsel-praematuritet/

Anmeld Citér

13. maj 2022

ChesireKitty

Min dreng var ikke 400 gram, men 581 gram - så næsten 50% oveni. Men han var i meget kritisk tilstand med respirator, blodtransfusioner, antibiotika i drop og, ja, generelt bare fyldt med slanger, nåle og ledninger. Han lå helt i top på den der smerte-skala og der var rigtig mange gange hvor både vi og sygehuspersonalet var sikre på at han ikke ville klare det natten over.

Han er født i uge 23.

Nu er han 5 år gammel og sidder og ser NinjaGo.

Anmeld Citér

13. maj 2022

Kontrast

ChesireKitty skriver:

Min dreng var ikke 400 gram, men 581 gram - så næsten 50% oveni. Men han var i meget kritisk tilstand med respirator, blodtransfusioner, antibiotika i drop og, ja, generelt bare fyldt med slanger, nåle og ledninger. Han lå helt i top på den der smerte-skala og der var rigtig mange gange hvor både vi og sygehuspersonalet var sikre på at han ikke ville klare det natten over.

Han er født i uge 23.

Nu er han 5 år gammel og sidder og ser NinjaGo.

Jeg har ikke selv erfaring med for tidligt fødte børn, ville bare sige, at jeg blev glad over at læse, at din søn klarede sin tidlige/svære start på livet. 

Anmeld Citér

14. maj 2022

Anonym

Jeg har arbejdet på botilbud for handicappet børn. 

De mest for tideligt fødte, var født i uge 24, hvor man vil gøre noget for at rede en baby.

De 2 mindste har været lige omkring de 400 g. Begge var tvillinger.

Den ene var en pige, der var dybt hjerneskadet. Hendes tvillingesøster døde desværre. De var enægget.

Den anden var en dreng, som også var dybt hjerneskadet. Vandet på ham var gået i uge 23, men ikke ved hans tvillingesøster. Lægerne kæmpe for at de kunne blive inde indtil uge 24. Søstrene fulgte helt normal udvikling, og så vidt jeg husker har hun ingen senfølger haft.

Jeg har selv fået en datter, født i uge 34, på 1940g og 45 cm lang.

Vi lå 3 uger på neo, hvor der var en lille baby på omkring 350 g. Det så helt sindsygt yd. Det var en helt perfekt baby, bare meget meget lille og uden noget som helst fedt, eller extra beskyttelse, mod den store stykke verden. Ved ikke hvordan det er gået, men det var meget kritisk!! 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Jeg har arbejdet på botilbud for handicappet børn. 

De mest for tideligt fødte, var født i uge 24, hvor man vil gøre noget for at rede en baby.

De 2 mindste har været lige omkring de 400 g. Begge var tvillinger.

Den ene var en pige, der var dybt hjerneskadet. Hendes tvillingesøster døde desværre. De var enægget.

Den anden var en dreng, som også var dybt hjerneskadet. Vandet på ham var gået i uge 23, men ikke ved hans tvillingesøster. Lægerne kæmpe for at de kunne blive inde indtil uge 24. Søstrene fulgte helt normal udvikling, og så vidt jeg husker har hun ingen senfølger haft.

Jeg har selv fået en datter, født i uge 34, på 1940g og 45 cm lang.

Vi lå 3 uger på neo, hvor der var en lille baby på omkring 350 g. Det så helt sindsygt yd. Det var en helt perfekt baby, bare meget meget lille og uden noget som helst fedt, eller extra beskyttelse, mod den store stykke verden. Ved ikke hvordan det er gået, men det var meget kritisk!! 

Man redder dem altså også før uge 24, hvis der er livs tegn ved fødslen. 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Man redder dem altså også før uge 24, hvis der er livs tegn ved fødslen. 

Det er muligt man gør det nu, men det var ikke normen dengang jeg arbejde der��

Anmeld Citér

15. maj 2022

Kastanje

Ts - hvorfor spørger du..?

Regber du med tidlig fødsel?

Anmeld Citér

15. maj 2022

Hanspige

Anonym skriver:

Det er muligt man gør det nu, men det var ikke normen dengang jeg arbejde der��

Der er et par stykker herinde der har født i uge 23 og tilmed en i denne tråd der skriver hun kender til uge 23 babyer.

Da jeg gik i fødsel i uge 23 for 8 år siden, sagde de også at de ville redde såfremt han havde livstegn. Så det må være længe siden du arbejdede på neo 

Anmeld Citér

15. maj 2022

Anonym

Hanspige skriver:

Der er et par stykker herinde der har født i uge 23 og tilmed en i denne tråd der skriver hun kender til uge 23 babyer.

Da jeg gik i fødsel i uge 23 for 8 år siden, sagde de også at de ville redde såfremt han havde livstegn. Så det må være længe siden du arbejdede på neo 

Jeg arbejde ikke på neo, jeg arbejde på et botilbud, for handicappet børn, fra 0 til 18 år. 

Jeg var indlagt, med min egen for tidlig fødte datter på neo��Og der var der en baby, der vejde omkring 350 g

Men syntes det er dejligt, at man gør hvad man kan

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.