Frygt for dårlig omtale

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. maj 2022

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg ville selv synes, at det er virkelig mærkeligt hvis man som forælder, aldrig har lillesøster eller lillebror med i børnehave ved aflevering eller afhentning ...de ved som sagt jeg er enlig far, så hvor skulle jeg lige have gjort af "mit lille 3 barn" som jo ikke eksisterer��‍♂️

Nå, jeg misforstod dig - jeg troede, det var det ældste barn, der “ikke fandtes”, og at dine to børn var din søn og et yngre barn. (Så forstår jeg også bedre din kommentar om, at det ville være mærkeligt, du aldrig havde den lille med, når du afleverede). 
Uanset hvad, så tror jeg, du overtænker det pga. din frygt for at blive opfattet som en dårlig forælder. Jeg kan ikke se noget påfaldende ved, at de spørger til, hvor mange søskende han har, og jeg tror stadig, at det bare udspringer af den snak, talepædagogen har haft med ham. 
Hvis der var tvivl om dine forældreevner, ville de givetvis stille helt andre, opklarende spørgsmål - om jeres hverdag, struktur, søvn, måltider osv. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. maj 2022

CKJ

Profilbillede for CKJ

Er din søn lige startet? Det kan nogen gange være svært for os pædagoger liiiige at huske hele stamtræet  så jeg tror ikke der er ment noget med det - overhovedet. 
når du siger du er alenefar - så ville jeg (hvis jeg var dir barns pædagog) være mere opsøgende på, om du er alenefar fordi moren (hvis der er en) pludselig er væk fra jer. Det kan få nogle børn til, at gå i baglås og sproget kan få en del tilbage, simpelthen fordi børnene har en masse tanker/følelser som optager dem mere, end at tilegne sprog. 
hvis ikke det er tilfældet, vil jeg også lige indskyde at de sprogtest der laves i dagtilbud idag, kan være ret misvisende fordi det er et øjebliks billede af et barn der bliver vurderet. Ofte i en helt anden ramme end den de er i - de kan blive taget med ind i et nyt lokale, være alene på stuen mens alle andre er ude eller noget helt tredje, hvor de simpelthen bare er dødforvirrede og ikke kan rette fokus mod de spørgsmål der kommer. 
til slut og sidst - du kan være sikker på, at hvis de ER bekymrede så kommer de til dig først og der bliver ikke sat himmel og hav i bevægelse. Med mindre man er bekymret for seksuelle krænkelser, omsorgssvigt i massiv grad eller man tror der er foregået vold, så kontakter man ikke myndigheder eller andet blot ved at sproget er “dårligere” end gennemsnittet

Er sikker på du gør det pisse godt 

Anmeld Citér

13. maj 2022

Soonmom

Anonym skriver:

Jeg ville selv synes, at det er virkelig mærkeligt hvis man som forælder, aldrig har lillesøster eller lillebror med i børnehave ved aflevering eller afhentning ...de ved som sagt jeg er enlig far, så hvor skulle jeg lige have gjort af "mit lille 3 barn" som jo ikke eksisterer��‍♂️

Dagpleje eller også kunne det jo være et 14 dags barn som du derved kun havde hver anden weekend. Jeg har styr på de fleste forældre og antal søskende, men jeg kan sagtens komme i tvivl, så det ville da sagtens kunne lade sig gøre 

Jeg har da fx aldrig lillebror med ind i vuggestuen, da de store børn sidder med ham ude i bilen imens.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.